5 Φεβ 2011

Ελλάδα, ο παράδεισος του εργολάβου

ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ, ΔΙΟΔΙΑ ΕΚΤΙΝΑΞΑΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΩΝ

Από την "Ελευθεροτυπία


Δρόμοι στρωμένοι με ευρώ, βεβαίως για τους εργολάβους, αποδεικνύονται οι αυτοκινητόδρομοι, είτε κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης είτε ως κλασικά δημόσια έργα.

Διόδια για την πρώτη κατηγορία, υπερβάσεις και συμπληρωματικές συμβάσεις για τη δεύτερη, αποδεικνύουν απλώς ότι «μονά-ζυγά» είναι οι κερδισμένοι, αλλά και... διαμαρτυρόμενοι. Την Τρίτη οι ανάδοχοι και των πέντε αυτοκινητόδρομων έχουν προαναγγείλει συνέντευξη Τύπου για να πουν και επίσημα ότι τα έργα δεν βγαίνουν!

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας. Με «ζεστό» χρήμα 153 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει μόλις το 7% του προϋπολογισμού των έργων, η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» θα έχει την εκμετάλλευση των διοδίων ώς το 2037. Στο μεγάλο έργο των 2,2 δισ. ευρώ, οι κατασκευαστές έχουν επίσης αναλάβει να καλύψουν και το 41% του κόστους με δάνεια, που πρέπει να αποπληρώσουν. Ωστόσο, η ίδια η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ώς το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο εν γνώσει του τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.

Η «συνταγή», βεβαίως με παραλλαγές, είναι δοκιμασμένη στη χώρα μας τη δεκαετία του '90, όταν επανήλθε το σύστημα μελέτη-κατασκευή-χρηματοδότηση-παραχώρηση και ξεκίνησαν τα λεγόμενα συγχρηματοδοτούμενα μεγάλα έργα. Το πρώτο πακέτο περιλάμβανε την Αττική οδό, τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου και το νέο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Στους αρχικούς σχεδιασμούς είχε περιληφθεί και το μετρό Θεσσαλονίκης, όμως στην πορεία αποδείχθηκε ότι το έργο δεν ήταν ανταποδοτικό και οι τράπεζες δεν ήταν διατεθειμένες να το χρηματοδοτήσουν. Δεν ήταν δύσκολο να βρεθούν αφορμές για να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, ευτυχώς χωρίς επιβάρυνση για το Δημόσιο.

Ανάλογη διαδικασία ακολουθήθηκε και το 2009, αυτή τη φορά με την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, που είχε περιληφθεί στο δεύτερο πακέτο μαζί με τους πέντε αυτοκινητόδρομους. Το έργο αποδείχθηκε ασύμφορο και ακυρώθηκε μετά τη γνωμοδότηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας, που όμως εκδόθηκε μετά την υπογραφή της σύμβασης. Βεβαίως δεν έχασε ο ανάδοχος του έργου των 480 εκατ. ευρώ, που ζήτησε λύση της σύμβασης με υπαιτιότητα του Δημοσίου και διεκδίκησε αποζημίωση ύψους 400 εκατ. ευρώ. Προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και εξασφάλισε αποζημίωση ύψους 68 εκατ. ευρώ για προετοιμασίες που είχε κάνει. Να σημειωθεί ότι αν προχωρούσε η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου η δημόσια συμμετοχή θα ήταν 90 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, οι Ελληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν πανάκριβα για ένα έργο που δεν έγινε. Μάλιστα οι εργολάβοι έχουν προσφύγει στη διαιτησία γιατί θεωρούν ότι το ποσό που τους επιδικάστηκε είναι μικρό!

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Αττικής οδού. Τα έργα ξεκίνησαν το 1994 με προϋπολογισμό 426 δισ. δραχμές (σ.σ. εκείνη την εποχή δεν υπήρχε στον ορίζοντα ευρώ και βεβαίως δεν είχε οριστεί η ισοτιμία του με τη δραχμή), αλλά στην πορεία ανέκυψαν και τα... απρόβλεπτα που στοίχισαν στους φορολογουμένους επιπλέον 549 δισ. δραχμές, δηλαδή άλλη μία Αττική οδό! Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Υμηττού, έπειτα από προσφυγές στο ΣτΕ, που αποδείχθηκαν η «χαρά του εργολάβου», διατέθηκαν για έργα προστασίας του περιβάλλοντος 195 δισ. δραχμές, έναντι 19 που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Το 2004, που παραδόθηκε το τελευταίο κομμάτι του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της πρωτεύουσας, το κόστος έφτασε στο 1,23 δισ. ευρώ.

Ο χρόνος παραχώρησης της Αττικής οδού, με βάση τη σύμβαση, λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024. Υπάρχει ωστόσο πρόβλεψη ότι θα περιέλθει στο Δημόσιο νωρίτερα όταν οι κατασκευαστές πετύχουν απόδοση 11,6% των ιδίων κεφαλαίων, που ανέρχονται σε 174 εκατ. ευρώ. Οι μέσοι κυκλοφοριακοί φόρτοι, ακόμα και το 2010 με την οικονομική κρίση στο φόρτε της, διαμορφώθηκαν στις 281.329 διελεύσεις την ημέρα, έναντι 243.714 που είχαν προβλεφθεί από τη μελέτη. Ο ετήσιος τζίρος, με στοιχεία που μας έδωσε η κοινοπραξία, ξεπερνά τα 226 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας υπολογίζονται σε 89,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι ο αυτοκινητόδρομος παραμένει ιδιαίτερα κερδοφόρος και ενισχύει την εκτίμηση ορισμένων ότι έχει μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης κατά 2 έως και 3 χρόνια. Γι' αυτόν τον λόγο οι εργολάβοι προσφέρουν από χρόνια εκπτωτικά προγράμματα για τους κατόχους ηλεκτρονικών συσκευών, του λεγόμενου e-pass, που χρησιμοποιούν 395.000 οδηγοί. Επιπλέον δεν τηρούνται οι αυξήσεις που προβλέπονται στη σύμβαση για τις τιμές των διοδίων. Είναι ενδεικτικό ότι στα Ι.Χ. η τιμή χωρίς έκπτωση διατηρείται στα 2,8 ευρώ, ενώ θα έπρεπε να διαμορφωθεί γύρω στα 3,7 ευρώ.

ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ Η πρώτη -στα νεότερα χρονικά, γιατί έχουν προηγηθεί συμβάσεις με την Ούλεν για το δίκτυο ύδρευσης, την Πάουερ για τον φωτισμό κ.λπ.- σύμβαση παραχώρησης αφορά τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου, που υλοποιήθηκε από κοινοπραξία ελληνικών και κυρίως γαλλικών συμφερόντων. Το κόστος της επένδυσης έφτασε τα 740 εκατ. ευρώ, όπως προέβλεπε η σύμβαση, από τα οποία τα ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας ήταν 10% και το 50% τραπεζικά δάνεια με κρατική εγγύηση. Η παραχώρηση διαρκεί ώς το 2039, προβλέπεται όμως ότι το έργο θα περιέλθει νωρίτερα στο Δημόσιο αν οι εργολάβοι εξασφαλίσουν απόδοση 11,5% επί των ιδίων κεφαλαίων τους. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας στους οποίους απευθύνθηκε η «Ε» ήταν ιδιαίτερα φειδωλοί σε στοιχεία. Μας είπαν ότι από την αρχή η κίνηση ήταν χαμηλότερη από την αναμενόμενη και γι' αυτό οδηγήθηκαν σε εκπτωτικά πακέτα για τους συχνούς χρήστες της γέφυρας. Μας ανέφεραν ότι η ημερήσια κυκλοφορία διαμορφώνεται στις 12 με 13 χιλιάδες διελεύσεις και ο μέσος ετήσιος τζίρος ανέρχεται σε 48 εκατ. ευρώ. Δεν μας έδωσαν πληροφορίες για τα καθαρά έσοδα, απλώς μας ενημέρωσαν ότι είναι σημαντικό το κόστος συντήρησης της γέφυρας.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ Πιο σύνθετη είναι η περίπτωση του αεροδρομίου στα Σπάτα, που λειτούργησε τον Μάρτιο του 2001 και υλοποιήθηκε με σύμβαση παραχώρησης συνολικού ύψους 685 δισ. δραχμών. Από το ποσό αυτό τα 78 δισ. δραχμές προήλθαν από το λεγόμενο «σπατόσημο», ενώ το Δημόσιο κατέβαλε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και κοινοτικά προγράμματα επιπλέον 44 δισ. δραχμές. Σε 370 δισ. δραχμές ανήλθε το δάνειο-μαμούθ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στην εταιρεία λειτουργίας του αεροδρομίου το Δημόσιο μετέχει με 55%, ενώ το υπόλοιπο ανήκει στο επενδυτικό σχήμα στο οποίο κυριαρχούν γερμανικές εταιρείες. Ανάλογη είναι και η κατανομή στα κέρδη, που παρά τη διεθνή κρίση καταγράφουν άνοδο και το 2009 διαμορφώθηκαν στα 264 εκατ. ευρώ, έναντι 149 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.

ΜΕΤΡΟ Αλλά και στα κλασικά δημόσια έργα οι εργολάβοι δεν χάνουν. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του βασικού έργου του Μετρό, των γραμμών Εθνική Αμυνα-Σύνταγμα και Σύνταγμα-Δάφνη, που εγκαινιάστηκαν τον Ιανουάριο του 2000. Το αρχικό κόστος ήταν 185 δισ. δραχμές που το 1994 με τις συμπληρωματικές συμβάσεις... εκτροχιάστηκαν στα 506,5 δισ. για να καλυφθούν τα κενά της σύμβασης-κουρελού, όπως έλεγε η τότε κυβέρνηση, ενώ η Ν.Δ. έκανε λόγο για «καύσιμα στον μετροπόντικα». Στη συνέχεια ήρθαν τα... απρόβλεπτα που διαμόρφωσαν το κόστος στα 711 δισ. δραχμές.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Οι συμπληρωματικές συμβάσεις και οι υπερβάσεις των αρχικών κοστολογίων ήταν κανόνας για τον βασικό άξονα της Εγνατίας. Ο αυτοκινητόδρομος των 670 χλμ., που ενώνει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα, ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το 1995 και με το ελληνικότατο «βλέποντας και δίνοντας». Οι μελέτες αποδείχθηκαν ελλιπείς και χρειάστηκε να γίνουν αλλαγές επί αλλαγών. Το έργο ολοκληρώθηκε το 2009 με κόστος 6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,24 δισ. εξασφαλίστηκαν μέσω δανεισμού του Δημοσίου. Εξαίρεση αποτέλεσαν ορισμένα τμήματα στην Ηπειρο που δόθηκαν στην κυκλοφορία τον περασμένο χρόνο. Ακόμη και σήμερα κατασκευάζεται ένα μικρό κομμάτι όπου παρουσιάστηκαν έντονα γεωλογικά φαινόμενα.

Κοινός παρονομαστής το θεσμικό πλαίσιο, που κατοχυρώνει στην ουσία τους εργολάβους και χάρη στη νομική υποστήριξη που διαθέτουν «στριμώχνουν» το Δημόσιο. Με τη διατησία και το μπαράζ προσφυγών έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν σοβαρές αποζημιώσεις, ενώ ακόμα και να κηρυχθούν έκπτωτοι χαμένοι είναι οι φορολογούμενοι και τα έργα. * 
 

12 ΦΟΡΕΣ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟΙ

Πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. ? το χιλιόμετρο όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει 12 φορές λιγότερο 
 

ΜΟΝΑ-ΖΥΓΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ

Είτε κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης είτε ως κλασικά δημόσια έργα οι σίγουρα κερδισμένοι είναι οι εργολάβοι
 

Ανεβάζουν και πάλι τις μπάρες των διοδίων


Δεν κατεβάζουν το κεφάλι οι κινήσεις πολιτών και ξανανοίγουν για δεύτερη φορά από τις αρχές του χρόνου τις μπάρες σε όλη την Ελλάδα αύριο στις τρεις το μεσημέρι.

Το κίνημα του «Δεν πληρώνω» θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη και θα εξαπλωθεί σε όλη τη χώρα σε 13 σταθμούς διοδίων, ενώ ραντεβού έχει δώσει και στους 8 σταθμούς της Αττικής Οδού, αψηφώντας τις εξαγγελίες της κυβέρνησης περί επικείμενης νομοθετικής ρύθμισης που θα επιβάλει κυρώσεις στους ανυπάκουους οδηγούς.

Αυτή τη φορά το ρεύμα των πολιτών αναμένεται να είναι ακόμη πιο σφοδρό, ως αντίδραση απέναντι στην απόφαση της πολιτείας να χορηγήσει τα στοιχεία όσων οδηγών δεν πληρώνουν αλλά και των ποινικών διώξεων που ασκήθηκαν σε εννέα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων και Κατοίκων ΒΑ Αττικής, μετά από μηνύσεις της κοινοπραξίας Νέα Οδός. Η εταιρεία έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό και τη συντήρηση στο τμήμα της Εθνικής Οδού από Μεταμόρφωση Αττικής έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας.

Οι κατηγορίες που απαγγέλθηκαν στους κατοίκους της ΒΑ Αττικής είναι συκοφαντική δυσφήμηση, φθορά ξένης περιουσίας, παρακώλυση συγκοινωνιών και παράνομη βία, για τις μαζικές συγκεντρώσεις που είχαν πραγματοποιηθεί στα διόδια Αφιδνών πριν από περίπου ένα χρόνο.

«Επιχειρείται μία δίωξη φρονηματική και προσχηματική με αποκλειστικό σκοπό τον εκφοβισμό των πολιτών» αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι φορείς της ΒΑ Αττικής και προσθέτουν ότι «από το μέχρι τώρα ιστορικό της υπόθεσης, ενδείξεις τέλεσης αξιοποίνων πράξεων συντρέχουν όχι σε βάρος μας, αλλά σε βάρος της» αναφερόμενοι στις πολεοδομικές παραβάσεις που έχει στο ενεργητικό της η εταιρεία.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Νέα Οδός απέστειλε πρόσφατα και νέο εξώδικο στο υπουργείο Υποδομών, με το οποίο ζητά την προσκόμιση προσωπικών στοιχείων οδηγών που πέρασαν από τα διόδια της παλαιάς εθνικής οδού χωρίς να πληρώσουν.

«Υπήρξαν κάποια νομικά κενά στην απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που έχουν ξεπεραστεί και από τη Δευτέρα δίνουμε εντολή να χορηγούνται τα στοιχεία στις εταιρείες» αναφέρει πηγή του υπουργείου Υποδομών.

Γουρουνάκι, ούτε αυτή την Κυριακή θα πληρώσω διόδια!

Απαντάμε στον υπουργό Μεταφορών, κ. Δημήτρη Ρέππα, ο οποίος αποκάλεσε «τζαμπατζήδες, αντικοινωνικούς και υπονομευτές» όλους τους υποστηρικτές του κινήματος «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ», ότι αντικοινωνική είναι η κυβέρνηση του, τζαμπατζήδες είναι οι φίλοι του οι εργολάβοι και υπονομευτές είναι η πολιτική παρέα του, που βάλθηκε να διαλύσει τη χώρα και κάθε έννοια δικαιώματος. Οι απειλές για ποινικοποίηση του αγώνα μας και οι μηνύσεις κατά αγωνιστών (που δεν έχουν καμιά σχέση με την άρνηση πληρωμής διοδίων) καταδεικνύουν το φόβο της κυβέρνησης και το ζήλο της να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των εργολάβων κόντρα στο δημόσιο συμφέρον. Κλιμακώνουμε με μαζικές κινητοποιήσεις. Την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου ανοίγουμε τα διόδια σε όλη τη χώρα».

Το κείμενο είναι του συναγωνιστή Χρήστου Σταμόπουλου από την Καρδίτσα

Το γουρουνάκι είναι από την πιερική φάρμα βιολογικής εκτροφής χοίρων του συναγωνιστή Θόδωρου Καρακούση (το γούρι μας).

Η καλλιτεχνική επιμέλεια ανήκει στην ομάδα «Δεν πληρώνουμε» της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας.

Την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου, στις 15:00 ανοίγουμε τα διόδια της Λεπτοκαρυάς
--

Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)
Φλέμινγκ 19, Κατερίνη 601 00
Τηλ. 23510 31906 / Φαξ 23510 34 174
info@otoposmou.gr & www.otoposmou.gr

4 Φεβ 2011

Οι "Τζαμπατζήδες" απαντάμε...

Με έκπληξη διαβάσαμε στο ΒΗΜΑ ONLINE ένα άρθρο ("Διοδιο-αποφυγή" στις 2/2/11) σύμφωνα με το οποίο πληροφορηθήκαμε ότι εμείς οι "τζαμπατζήδες των διοδίων" χρεωνόμαστε την κατάρρευση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών οδών, την αναστολή δηλαδή της μεγαλύτερης επένδυσης στη χώρα ύψους 8.5 δις. ευρώ. Ανησυχήσανε, λένε, οι τράπεζες και παγώσανε την χρηματοδότηση. Και για να ανατραπεί αυτή η εξέλιξη δρομολογούν μια σειρά από  "λύσεις".

Σ' αυτές τις "λύσεις " απαντάμε:

1) Σύμφωνα με το άρθρο 4.3.3 της σύμβασης παραχώρησης ο παραχωρησιούχος (εταιρεία) αναλαμβάνει την υποχρέωση μελέτης, χρηματοδότησης, κατασκευής και εγγύησης των παράπλευρων οδών. Το δημοσίευμα υπονοεί ότι οι εταιρείες θα το κάνουν αυτό χαριστικά και θα πληρωθούν έξτρα γι αυτό.

2) Επιδότηση διοδίου θα δίνει το υπουργείο. Είναι τουλάχιστον προκλητικό στην εποχή των περικοπών των μισθών και των συντάξεων η κυβέρνηση να δίνει επιπλέον χρήματα στους εργολάβους, με χρήματα των άλλων και χωρίς κανένα ρίσκο γινόμαστε κι εμείς επενδυτές.

3) Στη θρασύτατη απειλή της διεκδίκησης αποζημιώσεων από το δημόσιο απαντάμε με την απαίτηση καταγγελίας των συμβάσεων από την πλευρά του δημοσίου εις βάρος των εταιρειών. Εφόσον δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν τα έργα ας εφαρμοστεί ο νόμος.

Παραθέτουμε το άρθρο 29.1.2 της σύμβασης παραχώρησης:

Καταγγελία της σύμβασης εκ μέρους του Δημοσίου προκύπτει εξ αιτίας της αδυναμίας του παραχωρησιούχου να χρηματοδοτήσει το έργο σύμφωνα με την υποχρέωση του εκ του άρθρου 7.3.1. Αυτή νοείται ως αδυναμία του παραχωρησιούχου να εκπληρώσει οποιαδήποτε προϋπόθεση αναγκαία για την εκταμίευση οιασδήποτε καθορισμένης δανειακής σύμβασης η οποία έχει ως αποτελέσματα την ουσιώδη καθυστέρηση ή τη μη δυνατότητα εκταμίευσης του συνόλου ή μέρους του αντίστοιχου δανείου.

Όσον αφορά τις δηλώσεις του Γ.Γ. Υπουργείου κ. Τσιόκα  ότι θα επεξεργαστούν πλαίσιο για την δίωξη όσων δεν πληρώνουν , εμείς τι να πούμε, ξεγυμνώνεται μόνος του.

Κατακεραυνώνει Ρέππα η Επιτροπή κατά των διοδίων

Πηγή: Πρώτο ΘΕΜΑ

«Η 6η Φλεβάρη είναι μόνο η αρχή»! Με την απειλή ότι το κίνημα των διοδίων θα δυναμώσει απαντούν στον κ. Δημήτρη Ρέππα οι επιτροπές κατά των διοδίων, μία μέρα μετά τις εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών για νομοθετική ρύθμιση που θα επιβάλει κυρώσεις κατά των «διοδιοδιαφυγής».

«Με περισσό θράσος, ο υπουργός των εργολάβων αποκάλεσε τζαμπατζήδες αντικοινωνικούς και υπονομευτές τους υποστηρικτές του κινήματος «Δεν Πληρώνω», αναφέρει η επιτροπή κατά των διοδίων χρησιμοποιώντας ιδιαίτερα σκληρή γλώσσα.

Τον χαρακτηρίζουν «υπουργό της κυβέρνησης που έβαλε τη χώρα στον γύψο του μνημονίου» και προσθέτουν ότι «τζαμπατζήδες είναι οι φίλοι του οι εργολάβοι και υπονομευτές είναι η πολιτική παρέα του, που βάλθηκε να διαλύσει τη χώρα και κάθε έννοια δικαιώματος».

Οι επιτροπές κατά των διοδίων αναφέρουν ότι οι απειλές για ποινικοποίηση του αγώνα καταδεικνύουν τον φόβο της κυβέρνησης και τον ζήλο της να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των εργολάβων κόντρα στο δημόσιο συμφέρον.

Χθες, πάντως, ασκήθηκε ποινική δίωξη σε περίπου δέκα πολίτες της Βορειοανατολικής Αττικής, έπειτα από μηνύσεις που είχε καταθέσει πριν από έναν χρόνο η Ιόνια Οδός για φθορές και βανδαλισμούς στα διόδια των Αφιδνών.

Οι κινητοποιήσεις του κινήματος ενάντια στα διόδια θα κλιμακωθούν την προσεχή Κυριακή, 6 Φεβρουαρίου ανοίγοντας τις μπάρες σε όλη τη χώρα ακόμη και στο άβατο της Αττικής οδού.

Ρύθμιση Ρέππα κατά των «δεν πληρώνω» προς τέρψιν των εργολάβων



Επιβεβαιώνει και επίσημα ο Δ. Ρέππας την πληροφορία ότι το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση για όσους δεν πληρώνουν διόδια, σπεύδοντας να ικανοποιήσει ένα αίτημα των εργολάβων που δεν προβλέπεται στις περισσότερες συμβάσεις του 2007.

Αφησε μόνον ένα μικρό «παραθυράκι» για μείωση των τιμών σε δρόμους-εργοτάξια, που στην ουσία αφορά μόνον την καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών, παρατηρώντας ότι «δεν θα πρέπει να επιβαρύνεται αυτός που τον χρησιμοποιεί, ταλαιπωρείται και κινδυνεύει».

«Λένε ψέματα όσοι ισχυρίζονται ότι δεν θέλουν να πληρώνουν διόδια επειδή δεν είναι έτοιμοι οι δρόμοι», είπε ο υπουργός Υποδομών και επικαλέστηκε την περίπτωση της Εγνατίας, για την οποία είπε ότι είναι έτοιμη από χρόνια και τώρα που λειτουργούν οι πρώτοι σταθμοί διοδίων, κάποιοι αρνούνται να πληρώσουν. Τόνισε ότι για την κατασκευή και τη συντήρηση των δρόμων πρέπει να πληρώνουν οι οδηγοί που τους χρησιμοποιούν.

 
Διόδια, αναγκαστικά

Να σημειωθεί ότι σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου δεν υπάρχει παράπλευρο δίκτυο ή είναι σε κακή κατάσταση και έτσι οι οδηγοί αναγκάζονται να πληρώνουν διόδια. Είναι ενδεικτικό ότι τον Μάρτιο δημοπρατείται η συντήρηση του παράπλευρου δικτύου στο τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια, που ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες κατοίκους της βορειοανατολικής Αττικής. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 3,4 εκατ. ευρώ.

Το κίνημα κατά των διοδίων την Κυριακή στις 3 μ.μ. θα ανοίξει τις μπάρες σε όλες τις εθνικές οδούς και στην Αττική οδό.

Σήμερα πραγματοποιούν 24ωρη απεργία οι εργαζόμενοι στην Κορίνθου-Πατρών, όπου έγιναν ώς τώρα 40 απολύσεις και διοχετεύονται φήμες για νέες, μετά την επίσημη ανακοίνωση της κοινοπραξίας ότι οι τράπεζες έχουν διακόψει τη δανειοδότηση, επικαλούμενες καθυστερήσεις στα έργα. «Δεν έχουν κανένα λόγο να σταματήσουν τη χρηματοδότηση», δήλωσε χθες ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης, καλώντας τις τράπεζες αλλά και τους εργολάβους να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, που απορρέουν από τις συμβάσεις. Παραδέχεται ότι υπάρχουν προβλήματα, καταλογίζει ευθύνες στις συμβάσεις και καλεί τη Ν.Δ. να συμβάλει για να υπάρξουν σύντομα λύσεις.
 

Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων & Κατοίκων Β.Α.Αττικής για τις ποινικές διώξεις ενάντια σε μέλη της









4 Φεβρουαρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ποινική Δίωξη σε 9 μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής
Η προσπάθεια τρομοκράτησης του Κινήματος ενάντια στα Διόδια δε θα περάσει!

Η Νέα Οδός Α.Ε., που της έχει παραχωρηθεί το τμήμα της Εθνικής Οδού από Μεταμόρφωση Αττικής έως Σκάρφεια Φθιώτιδας με νόμο του κράτους ψηφισμένο από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ, ζήτησε την ενεργοποίηση των κατασταλτικών μηχανισμών με αποτέλεσμα να ασκηθούν ποινικές διώξεις εναντίον 9 μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων & Κατοίκων Β.Α. Αττικής ενάντια στα Διόδια.
Οι κατηγορίες που απαγγέλθηκαν είναι η συκοφαντική δυσφήμιση, η φθορά ξένης περιουσίας, η παρακώλυση συγκοινωνιών και η παράνομη βία, για τις μαζικές συγκεντρώσεις που είχαμε πραγματοποιήσει στα Διόδια Αφιδνών πριν περίπου ένα χρόνο.
Ο τρόπος που κινήθηκε η όλη διαδικασία, ως κατεπείγουσα, η μη προσωποποίηση των κατηγοριών και η αμφίβολη νομική στήριξή τους, αποκαλύπτουν το μοναδικό λόγο της όλης προσπάθειας, που δεν είναι άλλος από την επιχείρηση κατατρομοκράτησης και ανακοπής του συνεχώς ογκούμενου κινήματος των πολιτών, που αμφισβητεί πολύμορφα τη νομιμότητα των διοδίων και την υποχρέωση των διερχόμενων οδηγών να πληρώνουν σε αυτά.
Επιχειρείται, δηλαδή, μία δίωξη φρονηματική και προσχηματική με αποκλειστικό σκοπό τον εκφοβισμό των πολιτών και ιδίως όσων πρωτοστατούν στον αγώνα για την απελευθέρωση των δημοσίων δρόμων από τα διόδια. Δυστυχώς για την εταιρεία και από το μέχρι τώρα ιστορικό της υπόθεσης, ενδείξεις τέλεσης αξιοποίνων πράξεων συντρέχουν όχι σε βάρος μας, αλλά σε βάρος της.
Οι διώξεις αυτές όχι μόνο δεν πτοούν, αλλά ενισχύουν την ενότητα στη δράση του κινήματός μας σε πανελλαδική κλίμακα.
Συνεχίζουμε μαζί με τις χιλιάδες των πολιτών σε όλη τη χώρα τον αγώνα μας.
Περνάμε ελεύθερα καταργώντας τις μπάρες.

Γνωρίζουμε ότι το δίκαιο είναι με το μέρος μας!

Απαιτούμε να καταργηθούν τα διόδια στην Αττική και συντονίζουμε τον αγώνα μας με την υπόλοιπη Ελλάδα για δρόμους ελεύθερους χωρίς διόδια


Κατεβάστε το Δελτίο Τύπου ΕΔΩ 

3 Φεβ 2011

Ο χρήστης όχι απλώς πληρώνει. Ληστεύεται

Πληρώνουμε διόδια στην Αθηνών - Λαμίας, για την κατασκευή της Ιονίας οδού, χωρίς να υπάρχει εναλλακτική λύση!



Πριν από σχεδόν δύο χρόνια, από τον Μάρτιο του 2009, κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της ΒΑ Αττικής αντιδράσαμε όταν άρχισαν από παντού να μας ζώνουν σταθμοί διοδίων με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις που ψήφισαν στη Βουλή από κοινού η Ν.Δ., το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑΟΣ τον Απρίλη του 2007 και παραχώρησαν την εκμετάλλευση των εθνικών οδών σε ιδιωτικές εταιρείες.

Στην περιοχή που σήμερα καλύπτει ο καλλικρατικός Δήμος Ωρωπού λειτουργούν 8 σταθμοί διοδίων, και οι κάτοικοι και εργαζόμενοι είμαστε υποχρεωμένοι για να κινηθούμε μέσα στον ίδιο μας δήμο, για να πάμε στα σπίτια μας, στις δουλειές μας,τα παιδιά μας στα σχολεία, στην εφορία,στο κέντρο υγείας να πληρώνουμε διόδια! Για κάποιον που πηγαίνει καθημερινά στη δουλειά του απαιτούνται 2 περίπου μισθοί τον χρόνο για διόδια!Και δεν μιλάμε για τις νέες και τις μελλοντικές αυξήσεις που έρχονται. Το ίδιο έγινε στην Πιερία, στην Τραγάνα και σε λίγο διάστημα η Ελλάδα γέμισε διόδια από την Καλαμάτα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και φυσικά έπεται και από Γιάννενα μέχρι Έβρο.

Η αγανάκτηση και η αντίδραση που ξεκίνησε σαν μια σπίθα από τη ΒΑ Αττική και την Πιερία σήμερα έχει γίνει ένα πολύ μεγάλο κίνημα που μέσα στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης των επιταγών του ΔΝΤ και της τρόικας, αντιστέκεται στο χαράτσι των διοδίων, στο ξεπούλημα των δημόσιων αγαθών, όπως είναι οι εθνικοί μας δρόμοι, στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Για δρόμους που τους έχουμε χρυσοπληρώσει τόσα χρόνια στα διόδια που πληρώναμε, μέσα από τα τέλη κυκλοφορίας, τον φόρο στη βενζίνη, τους άμεσους και έμμεσους φόρους και που το κράτος έχει υποχρέωση να κατασκευάσει και να παραχωρεί στους πολίτες του.

Η κυβέρνηση, η σημερινή και η προηγούμενη, και οι υποστηρικτές του ξεπουλήματος των εθνικών δρόμων στις ιδιωτικές εταιρείες, έχουν εφεύρει το δόγμα “ο χρήστης πληρώνει”. Με τη λογική αυτή θα έπρεπε να πληρώσουν και οι χρήστες της Πανεπιστημίου, της Σταδίου κ.λπ.

Γιατί θα πρέπει να ισχύει αυτό μόνο για τους εθνικούς δρόμους και μάλιστα όταν δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης (ασφαλείς παράπλευροι, δημόσιες συγκοινωνίες κ.λπ.). Επιπλέον υπενθυμίζουμε ότι ένα μεγάλο έργο υποδομής που αφορά όλους τους πολίτες της χώρας (Ιονία οδός) προκαταβολικά χρηματοδοτείται στο μεγαλύτερο μέρος του από μια κατηγορία πολιτών, τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου Αθηνών - Λαμίας. Άρα όσοι κινούνται μεταξύ Αθήνας - Λαμίας δεν πληρώνουν τέλη χρήσης του αυτοκινητόδρομου τον οποίο χρησιμοποιούν, αλλά έμμεσους φόρους για την κατασκευή της Ιονίας οδού.

Η κατασκευή και χρήση των δρόμων πληρώνεται με τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη καυσίμων!

Με τις συμβάσεις παραχώρησης κύρια χρηματοδότηση των έργων είναι η είσπραξη και η προείσπραξη των διοδίων! Οι κατασκευαστικές εταιρείες, με μηδενικό κίνδυνο επένδυσης, ζητάνε από τον χρήστη του δρόμου να χρηματοδοτήσει το έργο του και αυτός μετά να συνεχίσει να εισπράττει καθαρό έσοδο για τα επόμενα 30 περίπου χρόνια, χωρίς κανένα ρίσκο. Ο χρήστης δηλαδή γίνεται συνέταιρος, χωρίς όμως να έχει καμία αξίωση στα κέρδη, ούτε μετέπειτα όφελος με μείωση του τέλους των διοδίων που θα συνεχίσει να πληρώνει.

Αλλά προφανώς όλοι λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο! Και το μεγάλο φαγοπότι τους το χαλάει το κίνημα κατά των διοδίων. Που δεν είναι ούτε “μπουλούκι”, ούτε κάποιοι νεαροί που εκτονώνονται στα διόδια, αλλά άνθρωποι από όλα τα κοινωνικά στρώματα, ηλικίες, ιδεολογίες, που αντιδρά στην πράξη υιοθετεί και προωθεί το “δεν πληρώνω” και έχει απλωθεί σε όλη την Ελλάδα απαιτώντας την κατάργηση πια όλων των διοδίων!

Μέσα στον πανικό τους, κυβέρνηση και εταιρείες προσπαθούν να μας φοβίσουν ότι ο ελληνικός λαός θα μείνει χωρίς δρόμους, λόγω του κινήματος των πολιτών που δεν πληρώνουν διόδια.

Ο άλλος εκφοβισμός είναι οι ρήτρες που θα κληθεί να πληρώσει το Δημόσιο μέσα στην οικονομική κρίση από την καταγγελία των συμβάσεων.

Θυμίζουμε ότι στις συμβάσεις παραχώρησης υπάρχουν ρήτρες και για τα δύο συμβαλλόμενα μέρη. Γιατί αγωνιούν συνεχώς για τις υποχρεώσεις του κράτους προς τις εταιρείες και όχι εκείνες των εταιρειών προς το κράτος;

Ενδεικτικά καταθέτουμε στη συνέχεια μερικές οφειλές της «Νέας οδού» εταιρείας που εκμεταλλεύεται την ε.ο. Αθηνών - Λαμίας, προς το Δημόσιο.

Είσπραξη ποινικών ρητρών ύψους 19.200.000 ευρώ που προέρχονται από καθυστερήσεις παράδοσης οφειλόμενων έργων στην ε.ο. Αθηνών - Λαμίας. Το σύνολο των κατασκευών αυτών έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2009.

- Επιστροφή στο Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέντων 82.500.000 ευρώ που καταβλήθηκαν από το Δημόσιο ως χρηματοδοτική συμβολή. Η σύμβαση προβλέπει ότι τα χρήματα αυτά έπρεπε να είχαν δοθεί μόνον εφόσον η εταιρεία ολοκλήρωνε το σύνολο των κατασκευών της προηγούμενης παραγράφου, γεγονός που δεν έχει συμβεί.

- Είσπραξη των προστίμων ύψους 7.485.000 ευρώ και 8.362.184 ευρώ που επέβαλλε η πολεοδομία Καπανδριτίου στη Νέα οδό για κατασκευή αυθαίρετων κτισμάτων παραπλεύρως της ε.ο. στο ύψος της Μαλακάσας και Αφιδνών, αντίστοιχα, και που έχουν κριθεί κατεδαφιστέα.


Για όσα αναφέρονται παραπάνω έχει γίνει καταγγελία από κατοίκους και φορείς της ΒΑ Αττικής στον προϊστάμενο των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης και στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και ήδη διενεργείται προανάκριση.

Για το κίνημά μας δεν υπάρχουν συμβιβασμοί. Δεν θα δεχτούμε μεσοβέζικες λύσεις «επαναδιαπραγμάτευσης» των συμβάσεων, μόνο ως προς το τίμημα, όπως λέει το υπουργείο. Ζητάμε την κατάργηση των διοδίων.

Οι συμβάσεις παραχώρησης πρέπει να καταργηθούν και η συνέχιση των εργασιών να γίνει με τη μορφή των δημοσίων έργων μέσα από έναν δημόσιο φορέα με κοινωνικό έλεγχο και διαφάνεια. Αυτός είναι ο στόχος του κινήματός μας που ψηφίστηκε και στη 3η συνέλευση του Πανελλαδικού στη Λαμία στις 15.1.11.
 

Πρωτοβουλία Επιτροπών, Φορέων και Κατοίκων της Θεσσαλονίκης ενάντια στα Διόδια - 03/02/2011 - Δημιουργία της Πρωτοβουλίας

Δελτίο τύπου 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ, ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ.



Την Τετάρτη 2/2 2011, με πρωτοβουλία των επιτροπών Ακρίβεια-Stop Θεσσαλονίκης, έγινε συνέλευση επιτροπών – κινήσεων πολιτών, σωματείων, κοινωνικών φορέων, αυτοδιοικητικών σχημάτων και πολιτών από όλο το πολεοδομικό συγκρότημα με θέμα τη δημιουργία Πρωτοβουλίας ενάντια στα Διόδια.

Στη σύσκεψη, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, έγινε μια αρχική τοποθέτηση από την πλευρά των διοργανωτών όπου εξηγήθηκε ότι το κάλεσμα για μια πλατιά πρωτοβουλία γίνεται γιατί οι επιτροπές Ακρίβεια –Stop και το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα Κατά Των Διοδίων αναλογιζόμαστε την πλατιά δυναμική του κινήματός μας και προχωρούμε στις μέγιστες δυνατές συσπειρώσεις. Όπως κάναμε και τις προηγούμενες φορές, έτσι και τώρα θα απαντήσουμε στις επιθέσεις των πολυεθνικών, των ντόπιων μεγαλοεργολάβων και όσων τους εκπροσωπούν, είτε είναι πολιτικοί, είτε δημοσιογράφοι.  Ούτε η λάσπη περί «τζαμπατζήδων», ούτε οι απειλές περί διώξεων των οδηγών μας κάμπτουν. Απεναντίας μας εξοργίζουν και μας δυναμώνουν.
Ακολούθησαν τρεις εισηγήσεις:  Ο Νίκος Κυριακίδης, Πρόεδρος του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών Μακεδονίας, παράθεσε συγκεκριμένα στοιχεία και απόδειξε ότι το καθεστώς των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) επιβαρύνει το φορολογούμενο πολίτη και την οικονομία της Ελλάδας, παρέχοντας τεράστια προνόμια και διεκολύνσεις στους πραγματικούς τζαμπατζήδες, τους μεγαλοεργολάβους. Στη δεύτερη εισήγηση, από το Δημήτρη Σιανίδη - μέλος της Νομικής Επιτροπής του Πανελλαδικού Συντονιστικού, παρατέθηκαν νομικά επιχειρήματα υπέρ του κινήματος του «δεν πληρώνω διόδια για τις πολυεθνικές». Στη συνέχεια ο Ηλίας Τσολακίδης, μέλος της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας, αναφέρθηκε στην αρνητική εμπειρία των ΣΔΙΤ σε άλλες χώρες καθώς και σε μορφές διοδίων που ενδεχομένως να επιχειρηθούν για να κάμψουν το κίνημά μας.
Ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΕΔΟΘ, μέλη της διοίκησης του ΕΚΘ και του Συντονισμού Πρωτοβάθμιων Σωματείων, μέλη αυτοδιοικητικών σχημάτων και επιτροπών πολιτών καθώς και αρκετοί ενεργοί πολίτες. Από τη μεριά όλων δηλώθηκε η διάθεση για συμμετοχή στην Πρωτοβουλία  και η δέσμευση να επιχειρηθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πλατύτητα. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η τοποθέτηση του Σάββα Κωφίδη, υποστηρικτή της κίνησης Hasta la Victoria Siempre καθώς και της Ελένης Φωτολίδου, προέδρου της ΕΜΔΥΔΑΣ (Μηχανικοί Δημοσίου) Κεντρικής Μακεδονίας.


Οι στόχοι της Πρωτοβουλίας οι οποίοι συμφωνήθηκαν είναι: 
· Να καταργηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων σε ιδιωτικές εταιρίες.
· Να καταργηθούν όλα τα διόδια, ιδιωτικά ή κρατικά.
· Να συνεχιστούν όλα τα έργα επέκτασης ή βελτίωσης όλων των εθνικών δικτύων με ευθύνη ενός δημόσιου φορέα με κοινωνικό έλεγχο.


Μετά από συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων οι τελικές αποφάσεις ήταν: 
  • Συγκροτείται η Πρωτοβολία Επιτροπών, Φορέων και Κατοίκων της Θεσσαλονίκης Ενάντια στα Διόδια. Θα λειτουργεί με συνελεύσεις, ενώ ένα ανοιχτό συντονιστικό θα ρυθμίζει πρακτικά ζητήματα.
  • Συμμετέχουμε στο πανελλαδικό ανοιγμα των διοδίων στις 6/2. Ραντεβού στις 3.00 μμ στα διόδια Μαλγάρων ή στις 2.15 μμ στο άγαλμα Βενιζέλου όπου θα υπάρχει και λεωφορείο.
  • Επίσης, αποφασίστηκε η τροφοδότηση με υλικά του site του Πανελλαδικού Συντονιστικού diodiastop.gr, καθώς και η πλαισίωση της Νομικής Επιτροπής και με δικηγόρους της πόλης.


για επικοινωνία: 

Νίκος Νούλας (μέλος των επιτροπών Ακρίβεια-stop) 6974-479243
Ελένη Φωτουλίδου (πρόεδρος ΕΜΔΥΔΑΣ Κ. Μακεδονίας) 6944-381864
Σάββας Κωφίδης (παλαίμαχος ποδοσφαιριστής, υποστηρικτής της κίνησης Hasta la Victoria Siempre) 6974-447447

Δελτίο Τύπου της 3/2/11, του Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της 3ης Φλεβάρη 2011


 Η 6η Φλεβάρη είναι μόνο η αρχή!
Με περισσό θράσος, ο υπουργός των εργολάβων, Ρέππας, αποκάλεσε «τζαμπατζήδες, αντικοινωνικούς και υπονομευτές» τους υποστηρικτές του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ.
Ο υπουργός της κυβέρνησης που έβαλε τη χώρα στο γύψο του μνημονίου τολμάει να συκοφαντεί τους πολίτες που αντιστέκονται στο ξεπούλημα του τόπου!
Εμείς του απαντάμε ότι αντικοινωνική είναι η κυβέρνηση του, τζαμπατζήδες είναι οι φίλοι του οι εργολάβοι και υπονομευτές είναι η πολιτική παρέα του, που βάλθηκε να διαλύσει τη χώρα και κάθε έννοια δικαιώματος.
Οι απειλές για ποινικοποίηση του αγώνα μας και οι μηνύσεις κατά αγωνιστών (οι οποίες δεν έχουν σχέση με την άρνηση πληρωμής διοδίων) καταδεικνύουν το φόβο της κυβέρνησης και το ζήλο της να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των εργολάβων κόντρα στο δημόσιο συμφέρον.
Κλιμακώνουμε με μαζικές κινητοποιήσεις. Την Κυριακή 6/2 ανοίγουμε τα διόδια σε όλη τη χώρα.
Τα ραντεβού μας για την κινητοποίηση της Κυριακής 6/2/11 είναι :
Στις Εθνικές Οδούς:
Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, ώρα 3μμ, τηλ. 6974479243 (ραντεβού για λεωφορείο από Θεσσαλονίκη 2:15μμ στο Άγαλμα Βενιζέλου)
Πολύμυλος (Εγνατία Οδός), ώρα 4μμ, τηλ. 6945842572, 6977727541
Λεπτοκαρυά Πιερίας, ώρα 3μμ, τηλ. 6973380700
Μακρυχώρι Λάρισας, ώρα 3μμ, τηλ. 6976864058
Μοσχοχώρι Μαγνησίας, ώρα 3μμ, τηλ. 6973477772
Πελασγία Φθιώτιδας, ώρα 3μμ, τηλ. 6979115156
Θήβα, ώρα 3μμ
Αφίδνες, ώρα 3μμ, τηλ. 6944298970
Ισθμός (προς Αθήνα), ώρα 3μμ 
Ζευγολατιό Κορινθίας, ώρα 3μμ, τηλ. 6977137090
Σπαθοβούνι, ώρα 3μμ, τηλ. 6936730668
Νεστάνη, ώρα 3μμ, τηλ. 6937052880
Ασέα, ώρα 3μμ, τηλ. 6974073849
Γέφυρα Ρίου, ώρα 12:00, τηλ. 6973426334

Στην Αττική Οδό:
Ελευσίνα, ώρα 3μμ, τηλ. 6981878718 (ραντεβού για λεωφορείο από πλ. Κουμπάκη – πρώην Σπάθα – Νίκαια, στις 2μμ)
Μεταμόρφωση, ώρα 3μμ, τηλ. 6973828286 (ραντεβού για λεωφορείο 2:15μμ από πλ. Καραϊσκάκη, ΜΕΤΡΟ Μεταξουργείο)
Φυλής, ώρα 3μμ, τηλ. 6974801859
Δημοκρατίας, ώρα 3μμ, τηλ. 6972738059
Κηφισίας, ώρα 3μμ, τηλ. 6939007615
Κατεχάκη , ώρα 3μμ, τηλ. 6948524173
Κύμης, ώρα 3μμ, τηλ. 6977226683
Μαρκόπουλο, ώρα 3μμ