24 Ιαν 2011

Δελτίο Τύπου από τη συγκρότηση της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων και Πολιτών Πελοποννήσου ενάντια στα Διόδια

  
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ  ΕΠΙΤΡΟΠΗ  ΦΟΡΕΩΝ  ΚΑΙ  ΠΟΛΙΤΩΝ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ  ΕΝΑΝΤΙΑ  ΣΤΑ  ΔΙΟΔΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
(24 - 1 - 2011)

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 23 Ιανουαρίου στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Αρκαδίας η Σύσκεψη της Συντονιστικής Επιτροπής Πελοποννήσου αγώνα ενάντια στα διόδια.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν αρκετοί πολίτες και οι κάτωθι φορείς: Τα Εργατικά Κέντρα Αρκαδίας, Καλαμάτας, Λουτρακίου, ο Δήμαρχος Νεμέας, η Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου, η Αριστερή Αντικαπιταλιστική Παρέμβαση στο Μωριά, το Δίκτυο Ενεργών Πολιτών Καλαμάτας, η Μαντινειακή Συμπολιτεία, η Κίνηση Συντονισμού Πολιτών Πελοποννήσου, η Ανοικτή Συνέλευση Καλαμάτας, η Εναλλακτική Κοινότητα Τρίπολης, η Παρέμβαση Πολιτών Σπάρτης, ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Καστορίου, το Σωματείο Ορυχείων - Σταθμών ΔΕΗ Μεγ/λης, ο «Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Εκμεταλευτών Φορτηγών Δ.Χ Αρκαδίας, κ.λ.π όπως επίσης και εκπρόσωποι του Πανελλαδικού Συντονιστικού κατά των διοδίων μαζί με Νομικούς. 
Μετά από γόνιμη και ουσιαστική συζήτηση στην Σύσκεψη ορίστηκαν οι στόχοι και ο προγραμματισμός δράσης του κινήματος.


Σαν κίνημα πολιτών και φορέων ενάντια στα διόδια διεκδικούμε:

Απορρίπτουμε τις λογικές των καρτών και των ηλεκτρονικών διοδίων.

Στο αγώνα μας αυτό θα συμπορευτούμε και με άλλες κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες που αντιμετωπίζουν προβλήματα από την σημερινή οικονομική κρίση.

Συγκροτήθηκε Συντονιστική Επιτροπή Φορέων και Πολιτών Πελοποννήσου ενάντια στα διόδια.

Συμμετέχουμε στη επόμενη κοινή δράση όλων των Επιτροπών αγώνα στο Πανελλαδικό Άνοιγμα όλων των σταθμών διοδίων στις 6 Φεβρουαρίου 2011.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΩΝ  ΔΙΟΔΙΩΝ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ - ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

«Πολύ δύσκολη» η διαπραγμάτευση για τις τιμές των διοδίων, λέει ο Γ.Μαγκριώτης

Από "Το Βήμα"

Πολύ δύσκολη χαρακτήρισε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης τη διαπραγμάτευση με τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων για τα διόδια.

«Έχουμε ξεκινήσει τον πρώτο κύκλο επαναδιαπραγμάτευσης» τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, μιλώντας στον Σκάι, και διευκρίνισε ότι η διαπραγμάτευση αυτή είναι πολύ δύσκολη, γιατί γίνεται με αρκετές τράπεζες και είκοσι κατασκευαστικές εταιρείες, ελληνικές και ξένες. «Κάθε μια από αυτές έχει τη δική της προσέγγιση» είπε ο κ. Μαγκριώτης.

Ερωτηθείς πότε θα δοθεί στη δημοσιότητα ο κατάλογος των επτά σημείων, για τα οποία οι εταιρείες θα δώσουν κάρτα διέλευσης για τους κατοίκους των περιοχών που δεν έχουν παράπλευρο δρόμο, δήλωσε ότι αυτά πρέπει πρώτα να συμφωνηθούν με τους παραχωρησιούχους, γιατί η είσπραξη των διοδίων είναι ευθύνη των παραχωρησιούχων, καθώς οι κάρτες ελεύθερης διέλευσης σημαίνουν απώλεια εσόδων...

Τρίτο χαράτσι διέλευσης στους τελευταίους 10 μήνες


Νέες αυξήσεις έρχονται στα διόδια, οι τρίτες στο τελευταίο δεκάμηνο και το υπουργείο Υποδομών, μόλις τις επόμενες ημέρες έχει προγραμματίσει συναντήσεις με τους εργολάβους και τις τράπεζες για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, που έχει υποσχεθεί εδώ και μήνες ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης.

Από απόψε τα μεσάνυχτα ακριβαίνουν οι τιμές και στους δύο εθνικούς άξονες της Πελοποννήσου, στο πλαίσιο της ετήσιας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής που προβλέπουν οι συμβάσεις και είχαν προαναγγελθεί στις αρχές Ιανουαρίου. Στην καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών τα διόδια αυξάνονται κατά 0,20 έως και 0,60 ευρώ, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος. Στην Κορίνθου-Τρίπολης, όπου είχαν γίνει και πάλι αυξήσεις πριν από δύο μήνες (!), ενώ είχε προστεθεί και τρίτος σταθμός, οι τιμές επιβαρύνονται από 0,10 έως και 0,50 ευρώ, ανάλογα με το όχημα και το σταθμό.

Εχει ενδιαφέρον ότι στην Κορίνθου-Πατρών, που τα έργα παρουσιάζουν καθυστέρηση δύο χρόνων σε σχέση με το συμβατικό χρονοδιάγραμμα, οι εργολάβοι ...κινδυνολογούν.

Ενημερώνουν μάλιστα ότι για κάθε ευρώ που εισπράττουν από τα διόδια, επενδύουν πέντε ευρώ στην κατασκευή, αποκαλύπτοντας άθελά τους ότι οι οδηγοί πληρώνουν ήδη το 20% του κόστους και θα συνεχίσουν να πληρώνουν και μετά την ολοκλήρωση των έργων ώς το 2037.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΔΗΜΟΥ ΩΡΩΠΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ - Ψήφισμα για τα Διόδια


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΔΗΜΟΥ ΩΡΩΠΟΥ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ

                                                                                   Ωρωπός, 23-1-2011

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

Η Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων του Δήμου Ωρωπού ενάντια στη βιομηχανική ρύπανση, που 4 χρόνια τώρα δίνει τη μάχη για την παροχή καθαρού πόσιμου νερού στους πολίτες, για το σταμάτημα της βιομηχανικής ρύπανσης, για την απορρύπανση της περιοχής μας και για την προστασία της υγείας μας θεωρεί, ότι στη σημερινή συγκυρία, που η επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι διευρύνεται και γιγαντώνεται και παντού μπαίνουν «μπάρες» καταλήστευσης του λαϊκού εισοδήματος, εμείς δεν μπορούμε να μείνουμε ουδέτεροι και περιχαρακωμένοι στο ιδιαίτερο πρόβλημά μας, γι αυτό συντασσόμαστε με τον αγώνα όλων των συμπολιτών μας που δίνουν τη μάχη ενάντια στις μπάρες των διοδίων.

Ενώνουμε όλοι τη φωνή μας για να καταργηθούν τα διόδια και να μπορούν  όλοι οι Έλληνες να κινούνται ελεύθερα χωρίς χαράτσια σ’ όλη τη επικράτεια, στους δρόμους που κατασκεύασε το Ελληνικό Δημόσιο με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, γιατί θεωρούμε, ότι η παραχώρηση της εκμετάλλευσης των εθνικών οδών σε διάφορους ιδιωτικούς κερδοσκοπικούς ομίλους ισοδυναμεί με ξεπούλημα του δημοσίου πλούτου.

Χαιρετίζουμε τον Πανελλαδικό συντονισμό των Επιτροπών Αγώνα και των Φορέων ενάντια στα διόδια και  στο εξής θα ανεβάσουμε τον πήχη του αγώνα με τη συμμετοχή μας σ’ αυτόν.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΔΗΜΟΥ ΩΡΩΠΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ

22 Ιαν 2011

Διόδια: Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο τεσσάρων σημείων για μειώσεις τιμών

Σε μείωση της τιμής των διοδίων προσανατολίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με σχέδιο τεσσάρων σημείων το οποίο ήδη επεξεργάζεται από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Δ. Ρέππας.
Όπως πληροφορείται το «ΒΗΜΑonline» η επιτροπή που έχει συστήσει ο υπουργός, ειδικά για τα διόδια, προχωρεί σε προσεκτικές κινήσεις ώστε οι όποιες αποφάσεις να μην έρθουν σε αντίθεση με τις συμβατικές υποχρεώσεις που έχει η κυβέρνηση με όσους εκμεταλλεύονταιεμπορικά τα διόδια: «Παραλάβαμε μία κατάσταση στα διόδια άθλια, αλλά σε λίγο καιρό θα αλλάξουν όλα», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών. 
Σύμφωνα με το σχέδιο, η νέα πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση στα διόδια θα είναι η παρακάτω: * Μείωση της τιμής σ΄όλα τα διόδια. Πόσο θα μειωθεί η τιμή δεν έχει ακόμα αποφασισθεί, αλλά οι οδηγίες που έδωσε ο υπουργός είναι να υπάρξει μεγαλύτερη μείωση στα υπό κατασκευή διόδια και μικρότερη (λόγω συμβατικών υποχρεώσεων) στα ήδη υπάρχοντα. 
* Καθιέρωση (εκπτωτικής) κάρτας πολλαπλών διαδρομών. 
* Ειδικές ρυθμίσεις για τους κατοίκους των περιοχών όπου λειτουργούν τα διόδια. 
*Καθιέρωση ηλεκτρονικών διοδίων έως το τέλος του Ιουνίου, στα οποία θα λαμβάνεται υπόψη η διαδρομή.Οσο μικρότερη η διαδρομή τόσο λιγότερα θα πληρώνει κανείς.
Πηγή:

Αυξήσεις σε διόδια από τα μεσάνυχτα της Δευτέρας

Από τα μεσάνυχτα της Δευτέρας προς Τρίτη θα ισχύσουν οι νέες αυξημένες τιμές στα διόδια που είχαν ανακοινώσει στις αρχές Ιανουαρίου οι εταιρείες παραχώρησης που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους.

Στο δρόμο Κόρινθος - Καλαμάτα τα δίκυκλα θα πληρώνουν στο Σπαθοβούνι 1,70 ευρώ, τα ΙΧ 2,40 ευρώ, τα μεσαία φορτηγά 6,20 ευρώ και τα μεγάλα 8,70 ευρώ.

Στη Νεστάνη οι διελεύσεις θα κοστίζουν αντίστοιχα 1,60, 2,30, 5,90 και 8,20 ενώ στην Ασέα οι τιμές των διοδίων θα είναι 1,30, 1,90, 4,80 και 6,70.

Στα διόδια της Ελευσίνας τα δίκυκλα θα πληρώνουν 2,20 τα ΙΧ 3,10 τα μεσαία φορτηγά 7,90 και τα μεγάλα φορτηγά 11.

Αντίστοιχές θα είναι οι τιμές στα διόδια του Ισθμού στο ρεύμα προς Αθήνα, στα διόδια του Ζευγολατιού στο ρεύμα προς Πάτρα και το Ρίο, στο ρεύμα προς Αθήνα.

πηγή: http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1924838

21 Ιαν 2011

Επιστολή Δ. Σπανούδη στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας για τα διόδια


ΕΠΙΣΤΟΛΗ 20/01/2011


ΠΡΟΣ: τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας κ. Δ.Τυμπλαλέξη
Κοιν. :1. κ. Κ. Περγαντά, περιφερειάρχη
2. κ.Α. Χειμάρα, περιφερειακό σύμβουλο
3. κ.Γ. Μαρίνο, περιφερειακό σύμβουλο
4. κ.Ν. Παπανδρέου, περιφερειακό σύμβουλο
5. κ.Ν. Στουπή, περιφερειακό σύμβουλο
6. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

ΘΕΜΑ: Αίτημα συζήτησης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας για την ανάληψη πρωτοβουλιών για το πρόβλημα των διοδίων

Κύριε Πρόεδρε,Το πρόβλημα των πολλαπλών σταθμών διοδίων προκαλεί την αγανάκτηση τόσο των οδηγών όσο και των κατοίκων της Στερεάς Ελλάδας, που υποχρεώνονται σε δυσβάστακτο τίμημα για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Οι ιδιωτικές εταιρείες στις οποίες έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα της είσπραξης των διοδίων, αυξάνουν διαρκώς το τίμημα και τους σταθμούς διοδίων, προκαλώντας σοβαρά κοινωνικά, κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα. Γνωρίζουμε όλοι ότι το τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου που διασχίζει την Στερεά έχει αποκτηθεί, κατασκευαστεί και συντηρηθεί κυρίως με δημόσιους πόρους και επιπλέον παρουσιάζει ελλείψεις και κακοτεχνίες. Για τους λόγους αυτούς, σε πολλές περιοχές έχουν δημιουργηθεί επιτροπές κατά των διοδίων, οι κινητοποιήσεις είναι συνεχείς, ενώ πρόσφατα υπήρξε δυναμική αντίδραση του δημάρχου Στυλίδας που οδήγησε στην σύλληψή του. Πολλοί είναι οι φορείς της Στερεάς που εκφράζουν την αντίθεσή τους με τα διόδια, καθώς το πρόβλημα διογκώνεται όπως φαίνεται και από τις αντιδράσεις κατηγοριών επαγγελματιών όπως π.χ. των ιδιοκτητών δημοσίας χρήσης οχημάτων, του ΚΤΕΛ Ευρυτανίας κλπ. Θεωρώντας το πρόβλημα ιδιαίτερα οξυμένο, κρίσιμο και κατεπείγον για ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα, παρακαλώ να τεθεί ως θέμα στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, προκειμένου να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση μας και συζήτηση για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν για να σταματήσει η καταλήστευση των πολιτών.

Δέσποινα Σπανούδη
Περιφερειακή Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας

Δημοτική κίνηση ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ "ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ": Να ανοίξουμε τις μπάρες στην Αττική Οδό

Δημοτική κίνηση ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ
για μια κοινωνία αλληλεγγύης και συμμετοχής

Προς Δημοτικά σχήματα, Κινήσεις Πολιτών, Σωματεία, Επιστημονικούς φορείς και όλους τους ενεργούς πολίτες

Πρόταση συνεργασίας με αφορμή τις αποφάσεις του Πανελλαδικού Συντονιστικού των Επιτροπών Αγώνα Κατά των Διοδίων

Αγαπητοί φίλοι,

Είμαστε βέβαιοι ότι παρακολουθείτε και εσείς με το ίδιο ενδιαφέρον τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις του Πανελλαδικού Συντονιστικού των Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων.

Όπως γνωρίζετε στην συνάντηση του που έγινε στην Λαμία στις 15/1/2011
αποφασίστηκε μεταξύ άλλων στις 6/2 να ανοίξουμε τα διόδια σε όλη την Ελλάδα.

Η δημοτική κίνηση Γαλατσίου ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ θεωρεί ότι θα είχε σημασία δημοτικά σχήματα, κινήσεις πολιτών και φορέων να συντονίσουμε τις προσπάθειες μας ώστε να ανοίξουμε ταυτόχρονα τις  μπάρες σε όλους τους σταθμούς διοδίων της Αττικής Οδού.

Σε μια εποχή που η φτώχεια και η ανεργία παίρνουν τεράστιες διαστάσεις, σε μια εποχή που η κυβέρνηση του Μνημονίου και η τρόικα του ΔΝΤ, Ε.Ε και ΕΚΤ  επιβάλουν προκλητικά μέτρα ικανοποίησης των συμφερόντων των τοκογλύφων δανειστών του Δημόσιου, των  τραπεζιτών και των  μεγαλοεργολάβων είναι αναγκαίο να συντονίσουμε τα βήματα μας και να αντισταθούμε σε όσα οδηγούν τους εργαζόμενους και την κοινωνία στην πλήρη χρεοκοπία.

Σας καλούμε λοιπόν σε μια πρώτη διερευνητική συζήτηση συντονισμού και κοινών πρωτοβουλιών την Τετάρτη 26/1 και ώρα 7:00 μμ στην αίθουσα του Συλλόγου Υπαλλήλων Τράπεζας Ελλάδος, Σίνα 16.

Ελπίζουμε η συνάντηση μας αυτή να αποτέλεσει ένα πρώτο βήμα συνεργασίας σε μια περίοδο που όλοι μας βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ανάλογα προβλήματα.


ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ
Δημοτική κίνηση Γαλατσίου

20 Ιαν 2011

Διενέργεια Έρευνας - Πραγματογνωμοσύνης σχετικά με την ασφαλή – σύννομη κατασκευή και ύπαρξη του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο


ΕΠΙΤΡΟΠΗ  ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΙΕΡΙΑ
Ε mail: epaiginiou@gmail.com,  τηλ: 6944755220

                                                                                    Αιγίνιο,  16/01/2011

Προς : - Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, Παράρτημα Πιερίας
           - ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ  ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ (eis-kat@otenet.gr)

Κοιν:
- ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΙΕΡΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ
      - ΜΜΕ

Θέμα: Διενέργεια Έρευνας - Πραγματογνωμοσύνης σχετικά με την
           ασφαλή - σύννομη κατασκευή και ύπαρξη του σταθμού
           διοδίων στο  Αιγίνιο.


Αξιότιμοι κύριοι,

Ως γνωστόν στο Αιγίνιο κατασκευάστηκε από την εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ σταθμός διοδίων. Η κατασκευή άρχισε και συνεχίστηκε χωρίς οικοδομική άδεια, εκ των υστέρων εγκρίθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ οι Περιβαλλοντικοί Όροι οι οποίοι, όπως μας είπαν ικανοποιούσαν πάσα άδεια.

Αίτημα της Επιτροπής Αγώνα, αλλά και πολλών πολιτών, είναι να διερευνηθούν στα πλαίσια μιας εμπεριστατωμένης πραγματογνωμοσύνης από την Εισαγγελία και το Τεχνικό Επιμελητήριό τα εξής:

Α. Αν οι ανενεργές κτιριακές εγκαταστάσεις στο μέσον του δρόμου είναι ασφαλείς για τους διερχόμενους οδηγούς ;
Οι οδηγοί που γνωρίζουν διέρχονται με μεγάλη ταχύτητα δια μέσο των ταμείων είσπραξης. Πολλές φορές όμως προπορευόμενοι οδηγοί που δεν γνωρίζουν ότι δεν λειτουργούν τα ταμεία, σταματούν για να πληρώσουν με συνέπεια να γίνονται επικίνδυνοι ελιγμοί με μεγάλη ταχύτητα μπροστά στους όγκους μπετό που βρίσκονται κατά μεσοίς του δρόμου. Έχουν ήδη γίνει ατυχήματα. (Αυτοκίνητο παρέσυρε και ξήλωσε θαλαμίσκο είσπραξης - ευτυχώς δεν έγινε
δυστύχημα, πολλοί οδηγοί προσκρούουν πάνω στα μπετό και παθαίνουν σοβαρές βλάβες στα οχήματά τους – τα ίχνη υπάρχουν σε όλα τα μπετό).
Για πιο λόγο να συνεχίσει να υπάρχει αυτή η επικίνδυνη παγίδα για τη ζωή των πολιτών εφόσον η θέση των διοδίων αυτών είναι αντισυνταγματική (Μανιατάκης, Απρίλιος 2009) και εξ αυτού δεν λειτουργούν;

Β. Αν η θέση και οι κατασκευές αυτού του σταθμού διοδίων είναι σύμφωνες με τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές..
 Προτείνουμε να ελεγχθούν:

1. Η απόσταση του σταθμού από τη στροφή στο ρεύμα Θεσσαλονίκης Αθήνας.

2. Η απόσταση του σταθμού από την έξοδο στον κόμβο του Αιγινίου στο ρεύμα Θεσσαλονίκης Αθήνας. Οδηγός που δεν γνωρίζει την περιοχή και περνά από το αριστερό ταμείο δεν έχει το χρόνο, αφού δει την πινακίδα για την έξοδο του Αιγινίου, να αλλάξει ρεύμα και να βγει από τον κόμβο του Αιγινίου όταν μάλιστα υπάρχει κίνηση.

3. Οι αποστάσεις των διοδίων από τον κόμβο του Αιγινίου και από τις γέφυρες του Αλιάκμονα.

4. Το πλάτος των διαδρόμων των οδοστρωμάτων μεταξύ των ταμείων είσπραξης. Είναι κατά πολύ στενότεροι αυτών των διοδίων των Νέων Μαλγάρων.

5. Ο αριθμός των ταμείων σε σχέση με την αναμενόμενη κίνηση στο δρόμο αυτό. Στα Νέα Μάλγαρα ο αριθμός των ταμείων είναι μεγαλύτερος απ’ ότι στο  Αιγίνιο ανά κατεύθυνση. Η κίνηση ίσως είναι μεγαλύτερη στα διόδια του Αιγινίου από αυτή των διοδίων των Νέων Μαλγάρων διότι στο δρόμο προστίθενται και τα αυτοκίνητα που έρχονται και παν από Ημαθία, Πέλλα, Κοζάνη  προς και από Αθήνα. Συνεπώς ο αριθμός των ταμείων θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον ίσος με αυτόν των διοδίων των Νέων Μαλγάρων και σε καμία περίπτωση μικρότερος όπως τα έκανε η εταιρία.

6. Αν οι διάδρομοι εισόδου – εξόδου (επιτάχυνσης – επιβράδυνσης) στον κόμβο Αιγινίου είναι κατασκευασμένοι βάσει των προδιαγραφών των κλειστών αυτοκινητοδρόμων και αν είναι ασφαλής η χρήση τους τόσο από τους Έλληνες όσο και από τους τουρίστες που δεν γνωρίζουν την Ελληνική πραγματικότητα των Ελληνικών δρόμων.
Είναι ασφαλής και ενδεδειγμένη η διασταύρωση των εισόδων – εξόδων του κόμβου αυτού, σε επαφή με τον αγροτικό δρόμο που υπάρχει στο σημείο αυτό;

7) Αν η διευθέτηση των όμβριων υδάτων της πίστας των διοδίων γίνεται με σωστό τρόπο και αν τα έργα έγιναν βάση των μελετών. Τα νερά σήμερα αφήνονται ελεύθερα πάνω στους αγροτικούς δρόμους και καταστρέφουν τις παραγωγές στα παρακείμενα χωράφια.(Έκθεση Εκτίμησης Αγροζημίας 7/6/2010, Δ/ση Αγροφυλακής, Αγρονομικό Τμήμα Κατερίνης έγγραφο από 9/8/2010).

8) Αν η κατασκευή (βάση) του λυόμενου κτίσματος γραφείων που υπάρχει στο δυτικό τμήμα της πίστας των διοδίων είναι τοποθετημένο σωστά. Η βάση του από μπετό έχει  ύψος περίπου 2,5 – 3m από το οδόστρωμα του παρακείμενου αγροτικού δρόμου και βρίσκεται σε άμεση επαφή με τον αγροτικό αυτό δρόμο. Ίσως να είναι και μέσα στα όρια του παρακείμενου αγροτικού δρόμου. Σίγουρα δεν υπάρχει απόσταση από τον αγροτικό δρόμο.

9) Κάτω από τα ταμεία των διοδίων υπάρχει γέφυρα (tunnel) της οποίας οι διαστάσεις ύψος – πλάτος είναι δυσανάλογες με το μήκος της που καλύπτει όλο το πλάτος της πίστας των διοδίων στο σημείο αυτό. Αυτή η γέφυρα κατασκευάστηκε από την Αιγαίον ΑΕ και εξυπηρετεί αποκλειστικά το σταθμού των διοδίων. Η είσοδος όμως και η έξοδός της δεν είναι προστατευμένες και η πρόσβαση μέσα σ’ αυτή είναι ελεύθερη και αφύλαχτη. Λόγω που είναι πολύ στενή μπορεί να εγκλωβιστούν ζώα, άνθρωποι (παιδιά). Υπάρχουν μέσα σ’ αυτή νερά και σκουπίδια.

10) Στο σταθμό διοδίων υπάρχουν κάμερες που καταγράφουν φωτογραφίζουν τους διερχόμενους οδηγούς καθημερινά. Η καταγραφή αυτή γίνεται για την καταμέριση των δεχόμενων οχημάτων και την είσπραξη του ανάλογου τέλους διέλευσης στο σταθμό των Νέων Μαλγάρων. Η μέτρηση όμως αυτή θα μπορούσε να γίνεται με ελαστικό σωλήνα πάνω στο οδόστρωμα που θα καταμετρούσε όλα τα διερχόμενα αυτοκίνητα και θα διαχώριζε το μέγεθός τους ανάλογα με το βάρος τους και τον αριθμό – απόσταση μεταξύ των αξόνων τους. Έτσι γίνεται παντού όπου θέλουν να εκτιμήσουν την κυκλοφορία των οχημάτων σε ένα δρόμο.
Δεν είναι συνεπώς απαραίτητη η καταγραφή και κατοχή των προσωπικών δεδομένων των οδηγών και των συνοδηγών από την ιδιωτική εταιρία.

Χωρίς να είμαστε ειδικοί σας απαριθμήσαμε ορισμένα σημεία της κατασκευής του σταθμού διοδίων του Αιγινίου τα οποία νομίζουμε ότι απαιτούν υπεύθυνη και τεκμηριωμένη διερεύνηση. Έχουμε την άποψη ότι το κτίσμα του σταθμού αυτού είναι επικίνδυνο για τη ζωή των διερχόμενων οδηγών και συνοδηγών ανεξάρτητα από το αν λειτουργεί ή όχι.  

Σας παρακαλούμε λοιπόν όπως εγκρίνεται την διεξαγωγή έρευνας - πραγματογνωμοσύνης από την Εισαγγελία και το Τεχνικό Επιμελητήριό και ελέγξετε τόσο τις δικές μας καταγγελίες όσο και αυτά που εσείς γνωρίζετε ότι πρέπει να ελέγξετε.  Όπως σας προαναφέραμε πρόκειται για την ασφάλεια των πολιτών και πιστεύουμε ότι με την έρευνα-πραγματογνωμοσύνη σας αυτή η Εισαγγελία και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας θα προσφέρουν  στην κοινωνία και θα συμβάλουν ουσιαστικά στην  προστασία ανθρώπινων ζωών σε μια χώρα που δυστυχώς κατέχει την πρωτιά στα θανατηφόρα ατυχήματα στην άσφαλτο.

Σας Ευχαριστούμε
Η  Επιτροπή Αγώνα

19 Ιαν 2011

Νέο ραντεβού, στις 6 Φεβρουαρίου κατά των ηλεκτρονικών διοδίων


Για τις 6 Φεβρουαρίου ορίστηκε το επόμενο ραντεβού για το άνοιγμα των διοδίων στις εθνικές οδούς και το νέο «όχι» των οδηγών αυτή τη φορά στα ηλεκτρονικά διόδια που προωθεί με σπουδή το υπουργείο Υποδομών.

Η απόφαση ελήφθη από το πανελλαδικό συντονιστικό των επιτροπών πρωτοβουλίας που πραγματοποιήθηκε στη Λαμία, με τη συμμετοχή 21 ομάδων απ' όλη την Ελλάδα, καθώς και εκπροσώπων της δημοτικής αρχής της πόλης και 12 τοπικών φορέων.

Συγκρότησαν νομική υποστήριξη από επαγγελματίες δικηγόρους που μετέχουν στις επιτροπές ώστε να αντικρούουν τις δικαστικές «ενέδρες» που στήνουν οι κατασκευαστικοί όμιλοι για να ανακόψουν τη δυναμική ανάπτυξη του κινήματος κατά των διοδίων. Επισημάνθηκε ότι είναι απειλή το ότι οι εργολάβοι έχουν δικαίωμα να απαιτήσουν από τους αντιρρησίες οδηγούς να πληρώνουν το 20πλάσιο της αξίας των διοδίων. Πρέπει να προηγηθεί ατομική ενημέρωση.

Συγκροτήθηκε παράλληλα πενταμελής γραμματεία που θα οργανώσει την καλύτερη παρουσίαση του αγώνα, προωθώντας διακριτικό σήμα και κοινό τίτλο για όλες τις τοπικές επιτροπές, ενώ θα υπάρχει και νέα ηλεκτρονική σελίδα για την ενημέρωση των ενδιαφερομένων. Οι επιτροπές θα δώσουν το «παρών» στην ιδρυτική συνάντηση του παμπελοποννησιακού συντονιστικού, που έχει προγραμματιστεί για την Κυριακή 23 Ιανουαρίου. 

Οι επιτροπές εξέδωσαν ανακοίνωση στην οποία μεταξύ άλλων ζητούν:

* Την κατάργηση όλων των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων σε ιδιώτες και τη συνέχιση των έργων με ευθύνη του Δημοσίου αλλά και με κοινωνικό έλεγχο.

* Τη διακοπή λειτουργίας όλων των σταθμών διοδίων, που λειτουργούν με ευθύνη του κράτους ή των κατασκευαστών.

Οι επιτροπές απορρίπτουν τις λογικές της κάρτας, του ηλεκτρονικού διοδίου και της χρήσης των παράπλευρων δρόμων, ενώ καλούν τις κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες που πλήττονται από την κρίση να ενώσουν τις δυνάμεις τους με το κίνημα κατά των διοδίων.