1 Φεβ 2012

To σκάνδαλο της αύξησης της τιμής των διοδίων

Η παρακάτω ιστορία αποδεικνύει πώς η κυβέρνηση πασχίζει μόνο για το καλό των τραπεζών και των εργολάβων δημοσίων έργων και τους τόκους της τρόικας. Ως γνωστόν, η κυβέρνηση Παπαδήμου αποφάσισε να αυξήσει τα διόδια των εθνικών οδών από 1/2/2012 εκτελώντας κατά γράμμα τους όρους της σύμβασης ( προβλέπει τιμαριθμική αναπροσαρμογή) που υπέγραψε η κυβέρνηση Παπανδρέου πριν 2 χρόνια με τις τράπεζες και τους εργολάβους, εισάγοντας την καινοτομία των αυξημένων διοδίων πριν κατασκευαστεί η νέα εθνική οδός.

Η σύμβαση προέβλεπε την κατασκευή των εθνικών οδών όπως του πολύπαθου και επικίνδυνου οδικού κομματιού Κορίνθου – Πατρών και την εκμετάλλευσή του από τους εργολάβους και τις τράπεζες οι οποίες θα εισέπρατταν τα λεφτά που επένδυσαν από τα διόδια για πολλά χρόνια. Παράλληλα, οι εργολάβοι ανέλαβαν και την υποχρέωση να συντηρούν τους δρόμους, πριν και μετά την κατασκευή τους. Όλα καλά μέχρι εδώ!

Η κυβέρνηση Παπανδρέου παραχώρησε τις εθνικές οδούς στους εργολάβους και στις τράπεζες επειδή το κράτος δεν είχε λεφτά να τις κατασκευάσει και να τις συντηρεί έναντι της είσπραξης των αυξημένων διοδίων.

Εδώ όμως, περίπου ένα χρόνο η κατασκευή των εθνικών οδών έχει σταματήσει επειδή τόσο οι 11 ελληνικές τράπεζες που δανειοδοτούν το 55% του έργο όσο και κυρίως οι ξένες που χρηματοδοτούν το 45% , φοβούμενες πτώχευση της Ελλάδας και μη είσπραξη των δανείων τους από τα διόδια, θέλουν να αποσυρθούν από την επένδυση και δεν το χρηματοδοτούν.

Κι ενώ ένας πολύ σημαντικός όρος της σύμβασης αυτός της κατασκευής του έργου δεν εκτελείται, η κυβέρνηση δείχνει αδύναμη να σπάσει τη συμφωνία η οποία σε ό,τι αφορά την είσπραξη των διοδίων από τους εργολάβους και τις τράπεζες και την αύξηση της τιμής αυτών πραγματοποιείται κανονικά σαν να μην τρέχει τίποτα, επιβαρύνοντας σημαντικά τις τσέπες των ελλήνων καταναλωτών – οδηγών.

Αντί λοιπόν, η κυβέρνηση να καταγγείλει τη σύμβαση, άρχισε να κάνει επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να αναλάβει αυτή ολόκληρη την δανειακή χρηματοδότηση του έργου και να απαλλάξει τόσο τις ελληνικές –οι οποίες αυτήν την περίοδο δεν έχουν ρευστό- όσο και τις ξένες οι οποίες έχουν ρευστό αλλά δεν θέλουν να το επενδύσουν πλέον στην Ελλάδα.

Είναι φανερό ότι οι όροι της σύμβασης κατασκευής και εκμετάλλευσης των εθνικών οδών που υπέγραψε η κυβέρνηση Παπανδρέου με τους εργολάβους και τους τραπεζίτες δεν περιλαμβάνουν ούτε ένα άρθρο υπέρ του Έλληνα φορολογούμενου πολίτη που καλείται μέσω των διοδίων να ακριβοπληρώνει τις μετακινήσεις εντός της χώρας, περιμένοντας το «ζήσε Μάη μου» για να δει μια σύγχρονη εθνική οδό Κορίνθου – Πατρών. Έτσι λοιπόν, οι τυχεροί επιχειρηματίες που κερδίζουν στην κρίση, οι εργολάβοι που εκμεταλλεύονται τα διόδια των εθνικών οδών συνεχίζουν να εισπράττουν ακριβά διόδια για έναν δρόμο που θα φτιάξουν… μόλις βρεθεί η τραπεζική χρηματοδότηση.


Πηγή:
http://www.greekmoney.gr/index.php/permalink/77978.html