Διόλου δεν απασχολεί τους χρήστες των οδικών αξόνων το τσουχτερό αντίτιμο των διοδίων, ακόμη και σε δρόμους καρμανιόλες, και απειροελάχιστα έχει παίξει ρόλο αυτό στη μείωση της κυκλοφορίας. Αυτό επιχειρεί να πείσει έρευνα που έγινε για λογαριασμό των πέντε εταιρειών παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων: Ολυμπία οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα, Νέα οδός (Αθήνα - Λαμία στο ύψος της Σκάρφειας) Κεντρική οδός (Λαμία - Γρεβενά), Μωρέας (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) και αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας).
Κατά την έρευνα (τηλεφωνική, σε δείγμα 1.503 οδηγών, από τις 28 Ιανουαρίου έως 8 τις Φεβρουαρίου 2011), σε σχέση με το προηγούμενο 12μηνο, τώρα ένας στους δύο χρησιμοποιεί λιγότερο το όχημά του (ποσοστό 53,2%), ένα ποσοστό 8,1% το χρησιμοποιεί περισσότερο και όπως πριν το 38,4 %.
Η μείωση της χρήσης των οχημάτων αποδίδεται στην αύξηση της τιμής της βενζίνης σε ποσοστό 59,2%, γενικά στις οικονομικές δυσκολίες σε 36,6%, σε περιορισμό των μετακινήσεων σε 11,6% και λόγω αύξησης της τιμής των διοδίων το ποσοστό πέφτει στο 2,1 %. Στην ερώτηση "εσείς προσωπικά έχετε αρνηθεί να πληρώσετε διόδια σε κάποιον αυτοκινητόδρομο;" το 87% των ερωτώμενων απάντησε "όχι ποτέ", το 2% "ναι, κάθε φορά", το 6,7% "ναι κατά περίπτωση" και το 4% "ναι, αλλά σπάνια".
Άλλες ερωτήσεις αναλαμβάνουν να υπερασπιστούν την πραμάτεια των εργολάβων ζητώντας απαντήσεις για τα αυτονόητα, όπως αν η ολοκλήρωση και λειτουργία των μεγάλων οδικών αξόνων θα συμβάλει θετικά π.χ. στην ασφάλεια των μετακινήσεων ή πόσο σημαντικές είναι κάθε μία από τις κάτωθι υπηρεσίες όταν χρησιμοποιείτε μια εθνική οδό: συντήρηση οδοστρώματος και υποδομών για ασφαλή οδήγηση με όλες τις καιρικές συνθήκες, οδική βοήθεια, περίπολα οδικής ασφάλειας κ.λπ.
Κατά την έρευνα (τηλεφωνική, σε δείγμα 1.503 οδηγών, από τις 28 Ιανουαρίου έως 8 τις Φεβρουαρίου 2011), σε σχέση με το προηγούμενο 12μηνο, τώρα ένας στους δύο χρησιμοποιεί λιγότερο το όχημά του (ποσοστό 53,2%), ένα ποσοστό 8,1% το χρησιμοποιεί περισσότερο και όπως πριν το 38,4 %.
Η μείωση της χρήσης των οχημάτων αποδίδεται στην αύξηση της τιμής της βενζίνης σε ποσοστό 59,2%, γενικά στις οικονομικές δυσκολίες σε 36,6%, σε περιορισμό των μετακινήσεων σε 11,6% και λόγω αύξησης της τιμής των διοδίων το ποσοστό πέφτει στο 2,1 %. Στην ερώτηση "εσείς προσωπικά έχετε αρνηθεί να πληρώσετε διόδια σε κάποιον αυτοκινητόδρομο;" το 87% των ερωτώμενων απάντησε "όχι ποτέ", το 2% "ναι, κάθε φορά", το 6,7% "ναι κατά περίπτωση" και το 4% "ναι, αλλά σπάνια".
Άλλες ερωτήσεις αναλαμβάνουν να υπερασπιστούν την πραμάτεια των εργολάβων ζητώντας απαντήσεις για τα αυτονόητα, όπως αν η ολοκλήρωση και λειτουργία των μεγάλων οδικών αξόνων θα συμβάλει θετικά π.χ. στην ασφάλεια των μετακινήσεων ή πόσο σημαντικές είναι κάθε μία από τις κάτωθι υπηρεσίες όταν χρησιμοποιείτε μια εθνική οδό: συντήρηση οδοστρώματος και υποδομών για ασφαλή οδήγηση με όλες τις καιρικές συνθήκες, οδική βοήθεια, περίπολα οδικής ασφάλειας κ.λπ.