27 Απρ 2014

Εισπράκτορας εργολάβων το Δημόσιο

Με ΚΥΑ των Χρυσοχοΐδη – Στουρνάρα, από τον Ιανουάριο του 2017 το κράτος θα στρέφεται κατά πολιτών που «παράνομα» δεν καταβάλλουν διόδια στην ιδιωτική πλέον Εγνατία, ενώ θα τους επιδοτεί και για τα διαφυγόντα έσοδα!

Νέο «δωράκι» ετοίμασαν οι συναρμόδιοι υπουργοί Υποδομών και Οικονομικών για τους επίδοξους «επενδυτές» που θα αναλάβουν την Εγνατία Οδό. Οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί υπέγραψαν την περασμένη εβδομάδα κοινή απόφαση, με την οποία -από τον Ιανουάριο του 2017 και μετά την αναμενόμενη ιδιωτικοποίηση- το Δημόσιο «θα στρέφεται κατά του χρήστη που παράνομα δεν καταβάλλει διόδια»!

Να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη στις συμβάσεις για τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Με δεδομένο ότι είναι ασύμφορο, ακόμη και για τους εργολάβους των εθνικών δρόμων, το «κυνήγι» των οδηγών που δεν πληρώνουν διόδια, με τη ρύθμιση αυτή στην ουσία το Δημόσιο αναλαμβάνει να…επιδοτεί τους εργολάβους για διαφυγόντα έσοδα!

Προνόμια

Η ιδιωτικοποίηση αφορά τον βασικό αυτοκινητόδρομο των 670 χλμ. που ενώνει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη, καθώς και τρεις κάθετους άξονες (Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Λαγκαδάς-Προμαχώνας και Χαλάστρα-Εύζωνοι), που οδηγούν προς τις βόρειες πύλες εξόδου από τη χώρα. Το κόστος των έργων έφθασε τα 6 δισ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο θα συνεχίσει να πληρώνει τα κατασκευαστικά δάνεια που έχει συνάψει με ελληνικές τράπεζες!

Οι ενδιαφερόμενοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των διοδίων πιθανότατα για 30 χρόνια και θα έχουν υποχρέωση να συντηρούν το οδικό δίκτυο. Θα έχουν επίσης δικαίωμα να κατασκευάσουν βενζινάδικα και άλλες υποδομές εξυπηρέτησης των οδηγών. Το τίμημα εκχώρησης αναμένεται να διαμορφωθεί μόλις στα 200-300 εκατ. ευρώ, όταν τα σημερινά έσοδα από τους έξι σταθμούς διοδίων φθάνουν στα 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο και μαζί με τα Μάλγαρα ξεπερνούν τα 55 εκατ. ευρώ. Σταθμοί διοδίων στην Εγνατία λειτουργούν σήμερα στα Τύρια, κοντά στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Μετσόβου, στον Πολύμυλο Κοζάνης, στην Ανάληψη Λαγκαδά, τη Μουσθένη Καβάλας και τον Ιασμο Κομοτηνής.

Οι ιδιώτες θα έχουν το δικαίωμα να αυξήσουν σε 15 τους σταθμούς διοδίων, αλλά να εγκαταστήσουν ηλεκτρονικό σύστημα διαμόρφωσης του διοδίου ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε όχημα. Θα διπλασιάσουν τις σημερινές τιμές, που είναι χαμηλές αν συγκριθούν με αυτές που πληρώνουν οι οδηγοί στους υπόλοιπους εθνικούς δρόμους, παρ’ όλο που σε αυτούς δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα.

Σήμερα, ο οδηγός ενός ΙΧ πληρώνει 14,40 ευρώ για να κάνει ολόκληρη τη διαδρομή από Ηγουμενίτσα ώς Αλεξανδρούπολη, περίπου 0,02 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όταν μόνον για τα 80 χλμ. από την Ελευσίνα ώς τον Ισθμό δίνει 3,90 ευρώ, ήτοι 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο.


Πηγή:
http://www.efsyn.gr/?p=192806