6 Φεβ 2014

Αδειάζουν τις εθνικές οδούς με τα διόδια-φωτιά

Δευτέρα πρωί, στην επιστροφή μας από την Πάτρα προς την Αθήνα σε ώρα που παλιότερα θα ομνομάζαμε αιχμής και στη διαδρομή μέχρι την Κόρινθο, που τα αντανακλαστικά μας βρίσκονται σε υπερδιέγερση λόγω της επικινδυνότητας, βιώσαμε κάτι πρωτόγνωρο. Από την Ακράτα μέχρι τη σύνδεση με την εθική οδό Κορίνθου-Τρίπολης δεν είχαμε μπροστά μας ούτε ένα αυτοκίνητο. Ούτε στην Αθήνα το Δεκαπενταύγουστο δεν το βλέπεις αυτό.

Η βασική αιτία που έχερι οδηγήσει σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση είναι η οικονομική κρίση και η αδυναμία των πολιτών να ανταπεξέλθουν στα έξοδα ενός ταξιδιού είτε επαγγελματικού είτε αναψυχής, που περιλαμβάνουν κυριώς τα καύσιμα και τα διόδια.

Την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου τα διόδια, όχι στο δρόμο Πατρών - Κορίνθου, αυξάνονται προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη αγανάκτηση στους πολίτες που μαστίζονται από την κρίση. Οι εργλαβικές κοινοπραξίες αυξάνουν η μία μετά την άλλη τις τιμές των διοδίων, ενώ την ίδια στιγμή εγκαθιστούν νέους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς, απογειώνοντας το κόστος των μετακινήσεων στους ημιτελείς αυτοκινητοδρόμους. Ενδεικτικά, για να κατανοήσει κάποιος τη διάσταση αυτής της αύξησης, για να ταξιδέψει μετ' επιστροφής από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, μέχρι χθες χριαζόταν 44,30 ευρώ, ενώ από σήμερα θα πρέπει να πληρώνει 56 ευρώ!

Η μεγαλύτερη εισπρακτική επίθεση στους οδηγούς γίνεται στο τμήμα με τα μεγαλύτερα έσοδα από τις εισπράξεις διοδίων, λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας, στη διαδρομή Αθήνα-Λαμία. Στο τμήμα Αθήνα-Σκάρφεια επιβλήθηκε αύξηση που αγγίζει το 60% καθώς το κόστος διοδίων διαμορφώνεται από 7,10% σε 11,20 ευρώ, δηλαδή για ένα ταξιδι μετ' επιστροφής από 14,20 μέχρι σήμερα, χρειάζονται 22,40!Από σήμερα επίσης οι οδηγοί που κινούνται στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών θα καταβάλλουν πλέον διόδια και στις δύο κατευθύνσεις σε Ελευσίνα και Ισθμό!

Οι εισπράξεις για τις εταιρίες κοινοπραξίας
Οι εργολαβικές κοινοπραξίες σπεύδουν κυριολεκτικά να επιβάλουν τις νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων μετά από μια μικρή περίοδο χάριτος που είχε ζητήσει ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μετά την ψήφιση στη Βουλή των νέων αναθεωρημένων συμβάσεων, που προσφέρουν νέους ευνοϊκούς κατασκευαστικούς όρους και 2,2 δις ευρώ στις εργολαβικές κοινοπραξίες.

Οι εργολάβοι ειπράττουν ήδη νέες προκαταβολές άνω του μισού δις ευρώ, με βάση τις αναθεωρημένες συμβάσεις για αυξημένα δι΄.οδια, ενώ η περιβόητη επανεκκίνηση των έργων δεν έχει γίνει ακόμη και αναμένεται περί τα τέλη Μαρτίου.Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο κ. Χρυσοχοΐδης, οι εργολαβικές κοινοπραξίες έχουν εισπράξει ως έσοδα από τα διόδια για το διάστημα από το 2008 έως τον Οκτώβριο του 2013, 1,3 δις ευρώ.


Πηγή: 
http://tvkosmos.gr/article.asp?newsid=2149812#.UvObXvmSxXo