6 Φεβ 2014

Διόδια: Έσοδα 1,37 δισ. στην πενταετία

Συνολικά έσοδα 1,37 δισ. ευρώ είχαν από τα διόδια, από το 2008 μέχρι τον Οκτώβριο του 2013, οι πέντε κοινοπραξίες που διαχειρίζονται αντίστοιχα τμήματα των οδικών αξόνων με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης.

Όπως προκύπτει από απάντηση του υπουργού Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδηπρος τον βουλευτή Νίκο Νικολόπουλο, τα έσοδα των πέντε κοινοπραξιών παρουσιάζουν σταθερή φθίνουσα πορεία από το 2009 μέχρι σήμερα εξαιτίας της πολυετούς οικονομικής κρίσης.

Η συνεχής πτώση των εσόδων ήταν η κύρια αιτία αποχώρησης των τραπεζών, η οποία οδήγησε στην πρόσφατη αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης με στόχο να ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίες που είχαν σταματήσει από τα τέλη του 2010.

Από τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Χρυσοχοΐδης προκύπτει πως τα έσοδα από τα διόδια είχαν αγγίξει τα 259,4 εκατ. ευρώ το 2011 και περιορίστηκαν σε 206 εκατ. ευρώ στο δεκάμηνο του 2013. Η υποχώρηση των εσόδων, αλλά και οι απαιτήσεις των κοινοπραξιών εξαιτίας των καθυστερήσεων στη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων και του παγώματος των αυξήσεων στα διόδια αποτέλεσαν τα κύρια επιχειρήματα για την αναπροσαρμογή των συμβάσεων που ψηφίστηκε στα τέλη του 2013.

Από τα ίδια στοιχεία φαίνεται και η κατανομή των εσόδων μεταξύ των πέντε κοινοπραξιών για τα πέντε τελευταία χρόνια που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες. Προκύπτει πως τα περισσότερα έσοδα, ύψους 441,8 εκατ. ευρώ, είχε η κοινοπραξία Νέα Οδός η οποία κατασκευάζει την Ιονία Οδό, αλλά διαχειρίζεται και το τμήμα του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι) από την Αθήνα μέχρι τη Σκάρφεια.

Σχεδόν στο ίδιο επίπεδο (435,6 εκατ. ευρώ) διαμορφώθηκαν τα έσοδα της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός,που διαχειρίζεται το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.

Έσοδα περί τα 315 εκατ. ευρώ είχε στην πενταετία η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου που κατασκευάζει και διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ.

Στα 149,25 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα έσοδα της κοινοπραξίας Μωρέας, που διαχειρίζεται το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, ενώ ελάχιστα έσοδα είχε η κοινοπραξία κατασκευής και διαχείρισης του άξονα Κεντρικής Ελλάδας καθώς διαχειρίζεται μόνο έναν σταθμό διοδίων.

Εν τω μεταξύ χθες ανακοινώθηκαν και οι αυξήσεις διοδίων στο τμήμα Αθήνα – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ που διαχειρίζεται η Νέα Οδός, οι οποίες περιλαμβάνουν μεγάλες εκπτώσεις, μέχρι 50%, για τους συχνούς χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.

Σε αυξήσεις είχαν προχωρήσει και οι άλλες κοινοπραξίες τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με τις συμβάσεις παραχώρησης.



Πηγή:
http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1181033/diodia-esoda-137-dis-sthn-pentaetia.html