14 Ιαν 2013

Τα διόδια που... καίνε

Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να αυξηθούν οι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία οδό, αλλά και το αντίτιμο των διοδίων.

Αυτό είναι κάτι που θα καθοριστεί στη σύμβαση, με την οποία το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), στο οποίο έχει περάσει το έργο, θα παραχωρήσει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα σε ιδιωτική εταιρεία. Το οξύμωρο είναι ότι άλλος θα έχει το όνομα και άλλος τη χάρη. Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» φέρει το όνομα, κατασκεύασε το έργο, αλλά δεν θα έχει την εκμετάλλευση.

Φόβοι για παραχώρηση


Οι εργαζόμενοι βλέπουν περιθωριοποίηση της εταιρείας και βλαπτικές συνέπειες στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση της Εγνατίας οδού σε ιδιώτη, τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για το ελληνικό Δημόσιο αλλά και τους χρήστες της. Χαρακτηρίζουν αναιτιολόγητη την αφαίρεση της εποπτείας από την εταιρεία στα δύο έργα με παραχώρηση (Μαλιακός - Κλειδί και Ε65) και τη λειτουργική και οργανωτική υποβάθμισή της. Δηλώνουν τη πρόθεσή τους να προσφύγουν στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια για τη συνταγματικότητα της επιχειρούμενης παραχώρησης και ζητούν την επιστροφή του εποπτεύοντα ρόλου των έργων με παραχώρηση στην εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για το συμφέρον του ελληνικού Δημοσίου. Η διαδικασία για την παραχώρηση της λειτουργίας και της εκμετάλλευσης προχωρούν και αναμένονται εξελίξεις μέσα στο 2013.

Ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, καθηγητής ΑΠΘ, Παρασκευάς Σαββαΐδης, παραδέχεται ότι πράγματι αφαιρείται ένα σημαντικό κομμάτι του έργου της. Ομως, σημειώνει, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με το ΥΠΕΚΑ θα έχουν ρόλο εποπτικό και τεχνικό στις παραχωρήσεις, ενώ πιστεύει ότι η εταιρεία θα ανακτήσει αρμοδιότητες. Διατηρεί τον τεχνικό της ρόλο, όχι μόνο στο δρόμο, αλλά και στους κάθετους άξονες, όπως επίσης και σε πολλά άλλα έργα σε ολόκληρη την Ελλάδα, καθώς «είναι ο μοναδικός οργανισμός με τεχνογνωσία πάνω σε οποιοδήποτε τεχνικό έργο».


Περισσότερα:
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=335110