«Δεν εξαρτάται από τη βούληση του Δημοσίου η συνέχισή τους»
Κλειστά κράτησε τα χαρτιά του την Πέμπτη στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης για το ζήτημα των τεσσάρων εκ των πέντε μεγάλων οδικών έργων που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης και έχουν «παγώσει» εδώ και πολλούς μήνες, προσκεκλημένος της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων του Κοινοβουλίου.
Ο υπουργός Υποδομών δέχθηκε βροχή ερωτημάτων από βουλευτές όλων των κομμάτων, οι οποίοι ζητούσαν να πληροφορηθούν λεπτομερώς για την πορεία των τριμερών διαπραγματεύσεων μεταξύ του δημοσίου, των παραχωρησιούχων και των τραπεζών, καθώς και για το ενδεχόμενο συρρίκνωσης του φυσικού αντικειμένου των έργων και αλλαγών των οικονομικών ισορροπιών τους. Και όλα αυτά στον απόηχο σχετικών δηλώσεών του, που ερμηνεύθηκαν ως «μπλόκο» στη πολλάκις εξαγγελθείσα μείωση των διοδίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στα μέλη της Επιτροπής, έως τα τέλη του 2010 είχαν εισπραχθεί από τις παραχωρήσεις συνολικά κεφάλαια ύψους 3,1 δισ. ευρώ, τα οποία περιλαμβάνουν ίδια κεφάλαια, δάνεια, εθνική – κοινοτική συμμετοχή και διόδια. Σημειωτέον ότι το ποσό προσεγγίζει το 50% του συνολικού κόστους κατασκευής (6,4 δισ. Ευρώ) και το 36% του αθροίσματος χρήσεων (κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία, ήτοι 8,5 δισ. ευρώ)...
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στα μέλη της Επιτροπής, έως τα τέλη του 2010 είχαν εισπραχθεί από τις παραχωρήσεις συνολικά κεφάλαια ύψους 3,1 δισ. ευρώ, τα οποία περιλαμβάνουν ίδια κεφάλαια, δάνεια, εθνική – κοινοτική συμμετοχή και διόδια. Σημειωτέον ότι το ποσό προσεγγίζει το 50% του συνολικού κόστους κατασκευής (6,4 δισ. Ευρώ) και το 36% του αθροίσματος χρήσεων (κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία, ήτοι 8,5 δισ. ευρώ)...
...Η πρόοδος των έργων και τα διόδια
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας παρουσιάζει συνολική πρόοδο της τάξεως του 16%, και έως το τέλος του 2010 είχε εισπράξει κεφάλαια 427,7 εκατ. ευρώ (από διόδια σχεδόν 120 χιλιάδες ευρώ).
Η Ολυμπία Οδός εμφανίζει πρόοδο μόλις 28%, ενώ έως το τέλος του 2010 είχε εισπράξει κεφάλαια 851 εκατ. ευρώ (από διόδια 187,8 εκατ. ευρώ).
Ο ΜΟΡΕΑΣ έχει συνολική πρόοδο 71%, ενώ ως και το 2010 είχε εισπράξει κεφάλαια 662 εκατ. ευρώ (από διόδια 46 εκατ. ευρώ)
Η Ιόνια Οδός εμφανίζει συνολική πρόοδο 25% και έως το 2010 είχε εισπράξει κεφάλαια 489 εκατ. ευρώ (από διόδια 193,8 εκατ. ευρώ).
Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου παρουσιάζει συνολική πρόοδο 62%, ενώ μέχρι το 2010 είχε δεχθεί κεφάλαια ύψους 700 εκατ. ευρώ (εκ διοδίων 128 εκατ. ευρώ).
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας παρουσιάζει συνολική πρόοδο της τάξεως του 16%, και έως το τέλος του 2010 είχε εισπράξει κεφάλαια 427,7 εκατ. ευρώ (από διόδια σχεδόν 120 χιλιάδες ευρώ).
Η Ολυμπία Οδός εμφανίζει πρόοδο μόλις 28%, ενώ έως το τέλος του 2010 είχε εισπράξει κεφάλαια 851 εκατ. ευρώ (από διόδια 187,8 εκατ. ευρώ).
Ο ΜΟΡΕΑΣ έχει συνολική πρόοδο 71%, ενώ ως και το 2010 είχε εισπράξει κεφάλαια 662 εκατ. ευρώ (από διόδια 46 εκατ. ευρώ)
Η Ιόνια Οδός εμφανίζει συνολική πρόοδο 25% και έως το 2010 είχε εισπράξει κεφάλαια 489 εκατ. ευρώ (από διόδια 193,8 εκατ. ευρώ).
Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου παρουσιάζει συνολική πρόοδο 62%, ενώ μέχρι το 2010 είχε δεχθεί κεφάλαια ύψους 700 εκατ. ευρώ (εκ διοδίων 128 εκατ. ευρώ).
Ολόκληρο το άρθρο:
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=433881