Ενώ το Πάσχα τα μείωναν!
Χωρίς τη συμφωνία των τραπεζών, μόνον με την αποδοχή των προτάσεων του Δημοσίου από τους παραχωρησιούχους των πέντε αυτοκινητοδρόμων, ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας έσπευσε χθες να θριαμβολογήσει μιλώντας για θετική κατάληξη του διαλόγου ώστε να διαμορφωθεί το ενδιάμεσο "σύμφωνο συναντίληψης". Το εν λόγω σύμφωνο, με τις υπογραφές του Υποδομών και των παραχωρησιούχων, πρακτικά είναι άνευ σημασίας, καθώς, χωρίς το “ναι” των τραπεζών δεν θα υπάρχει χρηματοδότηση των έργων.
Για λόγους εντυπωσιασμού ο υπουργός είπε πως οι προτάσεις του Δημοσίου γίνονται κατ' αρχήν δεκτές από τις τράπεζες, αλλά η τελική τους στάση αναμένεται να ξεκαθαριστεί στο τέλος του άλλου μήνα.
Όπως είναι γνωστό, πριν από τις διακοπές του Πάσχα είχε ανακοινωθεί πως το Δημόσιο βάζει πλάτη ώστε να "ξεπαγώσουν" τα δάνεια των τραπεζών προς τους παραχωρησιούχους υπό μορφή εγγύησης, με ειδικό λογαριασμό ύψους 500 εκατ. ευρώ και δημιουργία Α.Ε. ειδικού σκοπού, η οποία θα τιτλοποίησει τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια μετά την ολοκλήρωση κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων. Τότε είχε επιχειρηθεί από τον υπουργό Υποδομών να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι η μείωση στις τιμές των πανάκριβων διοδίων είναι θέμα ημερών.
Χθες, τόσο ο υπουργός όσο και ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης άλλαξαν τροπάρι. Με οδικούς άξονες ημιτελείς, ή στα χαρτιά, και με τα έργα να έχουν σταματήσει σε πολλές περιπτώσεις, έφθασαν στο σημείο να παρουσιάσουν ως επιτυχημένη παρέμβασή τους τη διατήρηση της τιμής των διοδίων "στο επίπεδο του προηγούμενου χρόνου". Έκαναν δηλαδή τη... χάρη να μην αυξήσουν τα διόδια κατά 33%, σύμφωνα με τις προβλέψεις των συμβάσεων παραχώρησης, στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός - Κλειδί από 1.1.2011, κατά 20% από τον Μάρτιο στην Αθηνών - Λαμίας και κατά 30% τώρα, τον Ιούνιο, στο τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος!
Πάντως, ακόμη και στην περίπτωση που τα τρία συμβαλλόμενα μέρη συμφωνήσουν, οι αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης μέσω νόμου, άρα και οι όποιες επιδοτούμενες μειώσεις στις τιμές των διοδίων, δεν πρόκειται να γίνουν πριν από τον Νοέμβριο, όπως προκύπτει από τις χθεσινές δηλώσεις των αρμοδίων.
Όπως είναι γνωστό, πριν από τις διακοπές του Πάσχα είχε ανακοινωθεί πως το Δημόσιο βάζει πλάτη ώστε να "ξεπαγώσουν" τα δάνεια των τραπεζών προς τους παραχωρησιούχους υπό μορφή εγγύησης, με ειδικό λογαριασμό ύψους 500 εκατ. ευρώ και δημιουργία Α.Ε. ειδικού σκοπού, η οποία θα τιτλοποίησει τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια μετά την ολοκλήρωση κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων. Τότε είχε επιχειρηθεί από τον υπουργό Υποδομών να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι η μείωση στις τιμές των πανάκριβων διοδίων είναι θέμα ημερών.
Χθες, τόσο ο υπουργός όσο και ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης άλλαξαν τροπάρι. Με οδικούς άξονες ημιτελείς, ή στα χαρτιά, και με τα έργα να έχουν σταματήσει σε πολλές περιπτώσεις, έφθασαν στο σημείο να παρουσιάσουν ως επιτυχημένη παρέμβασή τους τη διατήρηση της τιμής των διοδίων "στο επίπεδο του προηγούμενου χρόνου". Έκαναν δηλαδή τη... χάρη να μην αυξήσουν τα διόδια κατά 33%, σύμφωνα με τις προβλέψεις των συμβάσεων παραχώρησης, στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός - Κλειδί από 1.1.2011, κατά 20% από τον Μάρτιο στην Αθηνών - Λαμίας και κατά 30% τώρα, τον Ιούνιο, στο τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος!
Πάντως, ακόμη και στην περίπτωση που τα τρία συμβαλλόμενα μέρη συμφωνήσουν, οι αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης μέσω νόμου, άρα και οι όποιες επιδοτούμενες μειώσεις στις τιμές των διοδίων, δεν πρόκειται να γίνουν πριν από τον Νοέμβριο, όπως προκύπτει από τις χθεσινές δηλώσεις των αρμοδίων.
Πηγή:
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=622165