...Οι 43 τράπεζες που χρηματοδοτούν την υλοποίηση των πέντε μεγάλων έργων (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδό, Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας) αποτελούν τον «άγνωστο Χ» της εξίσωσης. Παραμένει για την ώρα αβέβαιο, εάν θα αποφασίσουν να ανοίξουν εκ νέου τους κρουνούς της χρηματοδότησης, δεδομένων των προβλημάτων που αυτές αντιμετωπίζουν. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται ότι εάν δεν επιστρέψουν οι μπουλντόζες στα εργοτάξια, ο φάκελος της μείωσης των διοδίων κλείνει οριστικά.
Μέσα Απριλίου το αρμόδιο υπουργείο είχε ανακοινώσει την δημιουργία ειδικού λογαριασμού500 εκατ. ευρώ-εγγύηση για τις τράπεζες για να ξεκινήσει η χρηματοδότηση των έργων.
Eίχε ανακοινωθεί επίσης η δημιουργία πλαισίου συναντίληψης Δημοσίου-εταιρειών-τραπεζών που περιλαμβάνει τις βασικές αρχές, υποχρεώσεις και αρμοδιότητες για καθένα από τα τρία μέρη.
Την περασμένη Παρασκευή έγινε γνωστό ότι Δημόσιο και παραχωρησιούχοι μονόγραψαν τη «συμφωνία συναντίληψης», ωστόσο η συγκεκριμένη εξέλιξη δεν αρκεί για να κάνει τη διαφορά...
...Σε κάθε περίπτωση, η μείωση των διοδίων αναμένεται να παραμείνει επί μακρόν εξαγγελία, όπως αναφέρουν πηγές. Ακόμη και εάν οι τράπεζες συμφωνήσουν με το Δημόσιο και τους παραχωρησιούχους τέλη Ιουλίου, όπως εξήγγειλε ο κ. Ρέππας, το κείμενο του πλαισίου συναντίληψης, όπως και η ρύθμιση για την μείωση των διοδίων (25% - 30% για ολοκληρωμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμου και σε ποσοστό έως και 50% για τα υπό κατασκευή) θα πρέπει να περάσουν από τη Βουλή...
Περισσότερα:
http://www.capital.gr/News.asp?id=1216925
http://www.capital.gr/News.asp?id=1216925