Την έγγραφη δέσμευση του Δημοσίου σχετικά με τη χορήγηση εγγυήσεων αναμένουν πλέον οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τα οδικά έργα παραχώρησης, προκειμένου να συμφωνήσουν στη συνέχιση (προσωρινά έστω) της υλοποίησης των συμβάσεων.
Οι τρεις εμπλεκόμενες πλευρές (ελληνικό δημόσιο, κατασκευαστικές κοινοπραξίες, τράπεζες) φέρονται να έχουν καταλήξει σε ένα σχέδιο που θα διευθετείβραχυπρόθεσμα τα προβλήματα που έχουν ανακύψει και εμποδίζουν την ομαλή εξέλιξη των εργασιών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Βασικό σημείο αυτού του σχεδίου είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης των έργων μέσω εγγυήσεων που θα παράσχει το Δημόσιο προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι προς το παρόν οι εγγυήσεις αυτές δεν έχουν δοθεί εγγράφως όπως ζητούν οι τράπεζες, γεγονός που συνεχίζει να προκαλεί προβληματισμό ως προς τη διάσωση των συμβάσεων παραχώρησης.
Πάντως, δεν αποκλείεται εντός των προσεχών ημερών να υπάρξουν οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις εκ μέρους της Πολιτείας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την πλήρη λειτουργία των εργοταξίων, τα οποία ουσιαστικά βρίσκονταν σε αδράνεια εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης.
Η επανέναρξη των εργασιών δεν σημαίνει, όμως, ότι έχουν επιλυθεί όλες οι διαφορές μεταξύ τουΔημοσίου και των παραχωρησιούχων. Το θέμα της τροποποίησης των συμβάσεων όχι μόνο παραμένει σε εκκρεμότητα αλλά και μέχρι στιγμής έχει συζητηθεί ελάχιστα, αφού το υπουργείο Υποδομών επικέντρωσε το ενδιαφέρον του στην εύρεση λύσης η οποία θα αποτρέπει την ακύρωση των συμβάσεων και παράλληλα θα εξασφαλίζει χαμηλότερα διόδια.
Οι τρεις εμπλεκόμενες πλευρές (ελληνικό δημόσιο, κατασκευαστικές κοινοπραξίες, τράπεζες) φέρονται να έχουν καταλήξει σε ένα σχέδιο που θα διευθετείβραχυπρόθεσμα τα προβλήματα που έχουν ανακύψει και εμποδίζουν την ομαλή εξέλιξη των εργασιών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Βασικό σημείο αυτού του σχεδίου είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης των έργων μέσω εγγυήσεων που θα παράσχει το Δημόσιο προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι προς το παρόν οι εγγυήσεις αυτές δεν έχουν δοθεί εγγράφως όπως ζητούν οι τράπεζες, γεγονός που συνεχίζει να προκαλεί προβληματισμό ως προς τη διάσωση των συμβάσεων παραχώρησης.
Πάντως, δεν αποκλείεται εντός των προσεχών ημερών να υπάρξουν οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις εκ μέρους της Πολιτείας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την πλήρη λειτουργία των εργοταξίων, τα οποία ουσιαστικά βρίσκονταν σε αδράνεια εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης.
Η επανέναρξη των εργασιών δεν σημαίνει, όμως, ότι έχουν επιλυθεί όλες οι διαφορές μεταξύ τουΔημοσίου και των παραχωρησιούχων. Το θέμα της τροποποίησης των συμβάσεων όχι μόνο παραμένει σε εκκρεμότητα αλλά και μέχρι στιγμής έχει συζητηθεί ελάχιστα, αφού το υπουργείο Υποδομών επικέντρωσε το ενδιαφέρον του στην εύρεση λύσης η οποία θα αποτρέπει την ακύρωση των συμβάσεων και παράλληλα θα εξασφαλίζει χαμηλότερα διόδια.
Με βάση στελέχη των κατασκευαστικών κοινοπραξιών, για το ζήτημα της τροποποίησης των συμβάσεων -το οποίο ουσιαστικά θα κρίνει την ολοκλήρωση των έργων- δεν αναμένεται να υπάρξει συμφωνία εντός των επόμενων δύο - τριών μηνών, αλλά θα απαιτηθεί πολύ περισσότερος χρόνος.
Η διαπραγμάτευση ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο, τις κοινοπραξίες των κατασκευαστών και τις χρηματοδότριες τράπεζες για την τροποποίηση και τη διάσωση των πέντε συμβάσεων παραχώρησης οδικών αξόνων εξελίσσεται σε σταυρόλεξο για ιδιαίτερα γερούς λύτες, γιατί η κάθε πλευρά προσπαθεί να αποφύγει υποχωρήσεις και αλλαγές που θα θέσουν σε κίνδυνο τα συμφέροντά της.
Η διαπραγμάτευση ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο, τις κοινοπραξίες των κατασκευαστών και τις χρηματοδότριες τράπεζες για την τροποποίηση και τη διάσωση των πέντε συμβάσεων παραχώρησης οδικών αξόνων εξελίσσεται σε σταυρόλεξο για ιδιαίτερα γερούς λύτες, γιατί η κάθε πλευρά προσπαθεί να αποφύγει υποχωρήσεις και αλλαγές που θα θέσουν σε κίνδυνο τα συμφέροντά της.
Περισσότερα: http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/632214/Article.aspx