Από τον "Ριζοσπάστη"
«Γην και ύδωρ» προσφέρει η κυβέρνηση, προκειμένου να εξασφαλίσει την ακόμη μεγαλύτερη κερδοφορία των μεγαλοκατασκευαστών και των τραπεζών, και για να συνεχιστούν «ομαλά» τα έργα που προβλέπουν οι ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης» για την κατασκευή των 5 αυτοκινητοδρόμων, για τους οποίους ο λαός ήδη χρυσοπληρώνει και μέσα από τη φορολογία του και με πανάκριβα διόδια για τη χρήση τους. Παράλληλα, προσφέρει νέες επιδοτήσεις προς τους ιδιωτικούς ομίλους, αποδεικνύοντας έτσι ότι οι παροχές προς το μεγάλο κεφάλαιο για την εξασφάλιση της κερδοφορίας του είναι η «μήτρα» των κρατικών ελλειμμάτων που καλούνται τώρα να πληρώσουν οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές οικογένειες.
Χτες, σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου οι υπουργοί Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου και Υποδομών Δ. Ρέππας, ομολόγησαν ότι μόνο ο ελληνικός λαός θα αποπληρώσει τα έργα (κατά 26,5% από τη φορολογία του και κατά 73,5% με διόδια). Παρόλα αυτά, ανακοίνωσαν πρόσθετες εξασφαλίσεις που θα δώσει η κυβέρνηση προς τους ιδιωτικούς ομίλους, για να συνεχιστούν τα έργα, όπως:
Η δημιουργία ενός ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδας, ύψους 500 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετη εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιρειών, που κατασκευάζουν τα έργα, για το επόμενο εξάμηνο - οκτάμηνο.
Η δημιουργία μιας εταιρείας Ειδικού Σκοπού του Δημοσίου, με τίτλο «Αυτοκινητόδρομοι Ελλάδας ΑΕ», με κεφάλαιο που θα προέλθει από την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων του Δημοσίου από τα διόδια, όλων των αυτοκινητοδρόμων, τα οποία εκτιμώνται γύρω στα 20 δισ. ευρώ. Δηλαδή, με βάση τα προσδοκώμενα στο μέλλον έσοδα αυτής της εταιρείας από τα διόδια που θα πληρώνει ο ελληνικός λαός, θα κυκλοφορούν από τώρα τίτλοι-ομόλογα, ενώ τα χρήματα που θα εισπράττονται θα χρησιμοποιηθούν, σύμφωνα με τα όσα λέει η κυβέρνηση, προς διάφορες κατευθύνσεις. Κύρια για τη χρηματοδότηση των μεγαλοκατασκευαστών, αλλά και για τη μείωση του δημόσιου χρέους! Οπως είπε ο υπουργός Οικονομικών, με τους τίτλους αυτούς, το Δημόσιο είτε θα εξοφλεί ομόλογα που λήγουν, είτε θα αγοράζει από τη δευτερογενή αγορά ελληνικά ομόλογα με τις «κουρεμένες» τιμές διαπραγμάτευσης που ισχύουν.
«Κόψιμο» και μεταφορά της κατασκευής διαφόρων τμημάτων των έργων, τα οποία παρουσιάζουν προβλήματα λόγω προσφυγών σε μελλοντικό χρόνο. Τέτοια τμήματα είναι αυτό του Καϊάφα στην Ηλεία, των Βραχνέικων στην Κάτω Αχαγιά, τμήμα Μουργκάνη - Εγνατία του αυτοκινητόδρομου Ε65 κ.λπ.
Προκειμένου να «χρυσώσει το χάπι» προς τον ελληνικό λαό που αγωνίζεται για κατάργηση όλων των διοδίων και για να γίνουν τα δημόσια έργα λαϊκή περιουσία, η κυβέρνηση προτείνει μειώσεις 25% με 30% στις τιμές των διοδίων και μέχρι 50% σε τμήματα υπό κατασκευή όπως το Κόρινθος - Πάτρα, εκπτώσεις για όσους χρησιμοποιούν συχνά τους αυτοκινητοδρόμους ή τους χρησιμοποιούν για τοπικές διαδρομές. Μια μείωση κοροϊδία, αφού έρχεται ύστερα από τις αυξήσεις ακόμη και πάνω από 400% την τελευταία τριετία και θα ισχύσει μόνο για 3 χρόνια, ενώ στη συνέχεια τα χαράτσια θα γίνουν ακόμη πιο ακριβά και από τα σημερινά! Ολες μάλιστα αυτές οι μειώσεις και εκπτώσεις δε θα στοιχίσουν καθόλου στους ιδιωτικούς ομίλους, αφού θα επιδοτηθούν από το κράτος, δηλαδή θα τις πληρώσει και αυτές ο λαός! Οι προτάσεις αυτές θα περιγραφούν σε ένα μνημόνιο συμφωνίας που θα κατατεθεί μετά το Πάσχα και στη Βουλή και στους ιδιωτικούς ομίλους.
Χτες, σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου οι υπουργοί Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου και Υποδομών Δ. Ρέππας, ομολόγησαν ότι μόνο ο ελληνικός λαός θα αποπληρώσει τα έργα (κατά 26,5% από τη φορολογία του και κατά 73,5% με διόδια). Παρόλα αυτά, ανακοίνωσαν πρόσθετες εξασφαλίσεις που θα δώσει η κυβέρνηση προς τους ιδιωτικούς ομίλους, για να συνεχιστούν τα έργα, όπως:
Η δημιουργία ενός ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδας, ύψους 500 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετη εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιρειών, που κατασκευάζουν τα έργα, για το επόμενο εξάμηνο - οκτάμηνο.
Η δημιουργία μιας εταιρείας Ειδικού Σκοπού του Δημοσίου, με τίτλο «Αυτοκινητόδρομοι Ελλάδας ΑΕ», με κεφάλαιο που θα προέλθει από την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων του Δημοσίου από τα διόδια, όλων των αυτοκινητοδρόμων, τα οποία εκτιμώνται γύρω στα 20 δισ. ευρώ. Δηλαδή, με βάση τα προσδοκώμενα στο μέλλον έσοδα αυτής της εταιρείας από τα διόδια που θα πληρώνει ο ελληνικός λαός, θα κυκλοφορούν από τώρα τίτλοι-ομόλογα, ενώ τα χρήματα που θα εισπράττονται θα χρησιμοποιηθούν, σύμφωνα με τα όσα λέει η κυβέρνηση, προς διάφορες κατευθύνσεις. Κύρια για τη χρηματοδότηση των μεγαλοκατασκευαστών, αλλά και για τη μείωση του δημόσιου χρέους! Οπως είπε ο υπουργός Οικονομικών, με τους τίτλους αυτούς, το Δημόσιο είτε θα εξοφλεί ομόλογα που λήγουν, είτε θα αγοράζει από τη δευτερογενή αγορά ελληνικά ομόλογα με τις «κουρεμένες» τιμές διαπραγμάτευσης που ισχύουν.
«Κόψιμο» και μεταφορά της κατασκευής διαφόρων τμημάτων των έργων, τα οποία παρουσιάζουν προβλήματα λόγω προσφυγών σε μελλοντικό χρόνο. Τέτοια τμήματα είναι αυτό του Καϊάφα στην Ηλεία, των Βραχνέικων στην Κάτω Αχαγιά, τμήμα Μουργκάνη - Εγνατία του αυτοκινητόδρομου Ε65 κ.λπ.
Προκειμένου να «χρυσώσει το χάπι» προς τον ελληνικό λαό που αγωνίζεται για κατάργηση όλων των διοδίων και για να γίνουν τα δημόσια έργα λαϊκή περιουσία, η κυβέρνηση προτείνει μειώσεις 25% με 30% στις τιμές των διοδίων και μέχρι 50% σε τμήματα υπό κατασκευή όπως το Κόρινθος - Πάτρα, εκπτώσεις για όσους χρησιμοποιούν συχνά τους αυτοκινητοδρόμους ή τους χρησιμοποιούν για τοπικές διαδρομές. Μια μείωση κοροϊδία, αφού έρχεται ύστερα από τις αυξήσεις ακόμη και πάνω από 400% την τελευταία τριετία και θα ισχύσει μόνο για 3 χρόνια, ενώ στη συνέχεια τα χαράτσια θα γίνουν ακόμη πιο ακριβά και από τα σημερινά! Ολες μάλιστα αυτές οι μειώσεις και εκπτώσεις δε θα στοιχίσουν καθόλου στους ιδιωτικούς ομίλους, αφού θα επιδοτηθούν από το κράτος, δηλαδή θα τις πληρώσει και αυτές ο λαός! Οι προτάσεις αυτές θα περιγραφούν σε ένα μνημόνιο συμφωνίας που θα κατατεθεί μετά το Πάσχα και στη Βουλή και στους ιδιωτικούς ομίλους.