8 Μαρ 2011

Αντιπαράθεση στη Βουλή για τα προβλήματα στην εθνική οδό



Πηγή του παρακάτω άρθρου: "Καθημερινή"

Αντιμέτωπος με την αγανάκτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Τόνιας Αντωνίου, για το χθεσινό, πολύωρο αποκλεισμό της Μαλακάσας, βρέθηκε ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Ηλίας Λιακόπουλος,στο πλαίσιο ενημέρωσης της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής.

«Είναι δυνατόν για 2-3 πόντους χιόνι να μπλοκάρει όλη η Ελλάδα μόνο στο Μαρτίνο και τη Μαλακάσα;», αναρωτήθηκε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, προσωπικά παθούσα, σύμφωνα με δήλωσή της, από τη χθεσινή συμφόρηση στην Εθνική οδό.

«Τι κάνουν οι παραχωρησιούχοι; Η Πολιτική Προστασία μπορούσε να πει τι συμβαίνει στη Χαλκίδα, στον Έβρο, αλλά όχι πέντε χιλιόμετρα έξω από την Αθήνα. Όταν η ΠΑΘΕ ήταν κάτω από τον κρατικό έλεγχο, όλα τα μέσα ενημέρωσης ήταν στη Μαλακάσα και στο Μαρτίνο για να πουν τι συμβαίνει - ενώ χθες, υπήρχε μόνον ένα κανάλι, γιατί οι κύριοι αυτοί έχουν μετοχές σε όλα τα κανάλια», ανέφερε η βουλευτής.

«Δεν υπήρχε στους Λοκρούς ούτε ένα εκχιονιστικό, δεν είχαν ρίξει ούτε ένα κιλό αλάτι. Όταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση είπε να συνδράμει, η ΠΑΘΕ αρνήθηκε. Θα τιμωρηθούν επιτέλους αυτοί οι κύριοι; Τους χρυσοπληρώνουμε στα διόδια και δρόμους δεν έχουμε. Στα Τέμπη είχαμε πάλι ατύχημα από τις πέτρες. Η κυβέρνηση πρέπει να πιέσει τους κυρίους αυτούς. Τουλάχιστον στην αναθεώρηση των συμβάσεων Σουφλιά, θα πρέπει να έχουν επιπτώσεις», κατέληξε η κα Αντωνίου.

Απαντώντας, ο κος Λιακόπουλος παρέπεμψε σε προηγούμενη δήλωσή του, σύμφωνα με την οποία η διαχείριση της ΠΑΘΕ δεν ανήκει στην αρμοδιότητά του, αλλά σ' εκείνην της Πολιτικής Προστασίας.

«Δεν μπορώ να αναφερθώ σε ευθύνες άλλων. Το παράπλευρο οδικό δίκτυο το οποίο διαχειριζόμαστε εμείς, δεν έκλεισε καθόλου», δήλωσε ο γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

Επίσης στη συζήτηση που διεξήχθη, στο πλαίσιο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, για τις εξελίξεις στην Κερατέα, ο κ. Λιακόπουλος υπογράμμισε πως «ο περιφερειακός σχεδιασμός πρέπει να εφαρμοστεί και εμπλουτιστεί. Δεν είπα πως πρέπει να αποκλείεται η ανακύκλωση, ή κομποστοποίηση. Μην πιστεύετε ωστόσο, πως μπορούν να πάνε όλα τα απορρίμματα στην κομποστοποίηση και την ανακύκλωση. Είναι όνειρο θερινής νυκτός».

«Για την Κερατέα έχουν γίνει επτά δικαστήρια, μέχρι και στο Πρωτοδικείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης - και τα επτά έχουν δικαιώσει την Πολιτεία, τόσο για τα δασικά ζητήματα, όσο για τα περιβαλλοντικά και την ένταξη του έργου», συνέχισε ο κ. Λιακόπουλος. «Η τελευταία απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, απαντά σε όλα τα αρχαιολογικά και περιβαλλοντικά αιτήματα - και η απόφαση του Ειρηνοδικείου λέει να εκπονηθούν οι μελέτες που προβλέπονται από την εργολαβική σύμβαση και να αποφανθούν οι αρχαιολογικές υπηρεσίες. Η αστυνομία είναι εκεί για να μπορέσουμε να κάνουμε όλες αυτές τις μελέτες που διατάσσει το ειρηνοδικείο. Γιατί το πρώτο συνεργείο που πήγε με τοπογράφους, πετροβολήθηκε», είπε.

«Μέχρι χθες υποτίθεται πως πήγαιναν τα μηχανήματα εκεί για να ξεκινήσουν το έργο και τώρα μας λέτε πως πήγαν τα συνεργεία εκεί για να ξεκινήσουν οι μελέτες», τόνισε ο Μάκης Βορίδης (ΛΑΟΣ) ο δε Θόδωρος Δίτσας (ΣΥΡΙΖΑ) παρατήρησε πως «τα μηχανήματα που έχουν σταλεί εκεί, δεν είναι μηχανήματα για μελέτες. Δεν δεχόμαστε λοιπόν την αιτιολογία».

«Η σύμβαση είναι για μελετοκατασκευή», απάντησε ο κ. Λιακόπουλος.

Τέλος, ο πρόεδρος της Επιτροπής Κώστας Καρτάλης υπενθύμισε τις υποδείξεις που έχει κάνει για το έργο ο Επιθεωρητής Περιβάλλοντος και ζήτησε «να υπάρξει μέριμνα ώστε να απαντηθούν κατά προτεραιότητα».