Με νέες κινητοποιήσεις εναντίον των τσουχτερών διοδίων οργανώνουν την άμυνά τους οι επιτροπές αγώνα σε όλη τη χώρα, ανοίγοντας ξανά τις μπάρες στις 27 Μαρτίου.
Το κίνημα «Δεν Πληρώνω» συνεχίζει να αγνοεί τις παραινέσεις της πολιτείας για υπακοή στους νόμους, τη στιγμή μάλιστα που από τις 3 Μαρτίου έχει τεθεί σε ισχύ η ρύθμιση που προβλέπει παράβαση του ΚΟΚ την μην καταβολή διοδίου.
Ακόμη και οδηγίες κυκλοφορούν στο Ίντερνετ για το πώς οι οδηγοί μπορούν να υπερπηδήσουν την τροπολογία Ρέππα, προτρέποντάς τους είτε να σηκώνουν τις μπάρες εφόσον δεν υπάρχουν αστυνομικοί στους σταθμούς για να ασκήσουν έλεγχο, είτε να ζητούν απόδειξη επί πιστώσει ή ακόμη και να υπογράφουν έγγραφο αδυναμίας πληρωμής!
Ωστόσο, πριν από λίγες μέρες θερμό επεισόδιο σημειώθηκε στην Αττική Οδό όταν υπάλληλος της εταιρείας αρνήθηκε να κόψει πιστωτικό υπόλοιπο σε διερχόμενους οδηγούς που δεν πλήρωναν. Οι μπάρες παρέμειναν κατεβασμένες, κλήθηκε η αστυνομία Παπάγου στη μία περίπτωση και Ασπροπύργου στην άλλη και στους οδηγούς όχι μόνο επιβλήθηκε κλήση 200 ευρώ και αφαίρεση άδειας και πινακίδων αλλά οδηγήθηκαν και στον τμήμα για παρακώλυση συγκοινωνίας, όπου επιβλήθηκαν εκατέρωθεν μηνύσεις.
Στελέχη του αυτοκινητοδρόμου υποστηρίζουν ότι οι εντολές από το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας είναι ξεκάθαρες και ότι από εδώ και στο εξής αυτοί που δεν θα πληρώνουν, παραβιάζουν τον ΚΟΚ επομένως θα τους επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις.
Μουδιασμένη η Αστυνομία για το νέο … “φρούτο”
Μέχρι στιγμής, πάντως, και με δεδομένο ότι ο νόμος είναι πολύ «φρέσκος», ελάχιστες κλήσεις έχουν κοπεί, κάνοντας μέλη του κινήματος να υποστηρίζουν ότι χωρίς της συνδρομή της αστυνομίας θα μείνει ανεφάρμοστος.
Μολονότι στελέχη των παραχωρησιούχων αλλά και της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι ο νόμος έχει περιορίσει κατά πολύ τις «τζάμπα» διελεύσεις, τα όργανα της τροχαίας δεν εμφανίζονται ιδιαίτερα πρόθυμα για το νέο «καπέλο» που τους έχει φορέσει η πολιτεία.
Στη Βορειοανατολική Αττική λέγεται ότι η τροχαία των Αφιδνών έχει γίνει “έξαλλη” για τις ευθύνες που τις επέρριψε πρόσφατα η κοινοπραξία της Νέας Οδού για την αδράνεια τις μέρες του χιονιά, και δεν εμφανίζεται ιδιαίτερα «ζεστή» να συνεργαστεί με την εταιρεία.
Το γεγονός μάλιστα ότι ο νόμος προβλέπει ότι το πρόστιμο διαπιστώνεται αυτοπροσώπως από την τροχαία και όχι και κατόπιν ελέγχου, αφού δηλαδή περάσει ο οδηγός τα διόδια όπως προέβλεπε το σχέδιο νόμου, προϋποθέτει ότι σε κάθε σταθμό θα πρέπει να υπάρχουν αστυνομικές δυνάμεις που θα παρεμβαίνουν και θα κόβουν κλήσεις.
Αυτό, όπως λένε, μέλη του κινήματος είναι πρακτικά αδύνατο για μια αστυνομία αποδεκατισμένη που εμφανίζεται ανήμπορη να διαχειριστεί τα νέα της «εισπρακτικά» καθήκοντα
Το κίνημα «Δεν Πληρώνω» συνεχίζει να αγνοεί τις παραινέσεις της πολιτείας για υπακοή στους νόμους, τη στιγμή μάλιστα που από τις 3 Μαρτίου έχει τεθεί σε ισχύ η ρύθμιση που προβλέπει παράβαση του ΚΟΚ την μην καταβολή διοδίου.
Ακόμη και οδηγίες κυκλοφορούν στο Ίντερνετ για το πώς οι οδηγοί μπορούν να υπερπηδήσουν την τροπολογία Ρέππα, προτρέποντάς τους είτε να σηκώνουν τις μπάρες εφόσον δεν υπάρχουν αστυνομικοί στους σταθμούς για να ασκήσουν έλεγχο, είτε να ζητούν απόδειξη επί πιστώσει ή ακόμη και να υπογράφουν έγγραφο αδυναμίας πληρωμής!
Ωστόσο, πριν από λίγες μέρες θερμό επεισόδιο σημειώθηκε στην Αττική Οδό όταν υπάλληλος της εταιρείας αρνήθηκε να κόψει πιστωτικό υπόλοιπο σε διερχόμενους οδηγούς που δεν πλήρωναν. Οι μπάρες παρέμειναν κατεβασμένες, κλήθηκε η αστυνομία Παπάγου στη μία περίπτωση και Ασπροπύργου στην άλλη και στους οδηγούς όχι μόνο επιβλήθηκε κλήση 200 ευρώ και αφαίρεση άδειας και πινακίδων αλλά οδηγήθηκαν και στον τμήμα για παρακώλυση συγκοινωνίας, όπου επιβλήθηκαν εκατέρωθεν μηνύσεις.
Στελέχη του αυτοκινητοδρόμου υποστηρίζουν ότι οι εντολές από το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας είναι ξεκάθαρες και ότι από εδώ και στο εξής αυτοί που δεν θα πληρώνουν, παραβιάζουν τον ΚΟΚ επομένως θα τους επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις.
Μουδιασμένη η Αστυνομία για το νέο … “φρούτο”
Μέχρι στιγμής, πάντως, και με δεδομένο ότι ο νόμος είναι πολύ «φρέσκος», ελάχιστες κλήσεις έχουν κοπεί, κάνοντας μέλη του κινήματος να υποστηρίζουν ότι χωρίς της συνδρομή της αστυνομίας θα μείνει ανεφάρμοστος.
Μολονότι στελέχη των παραχωρησιούχων αλλά και της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι ο νόμος έχει περιορίσει κατά πολύ τις «τζάμπα» διελεύσεις, τα όργανα της τροχαίας δεν εμφανίζονται ιδιαίτερα πρόθυμα για το νέο «καπέλο» που τους έχει φορέσει η πολιτεία.
Στη Βορειοανατολική Αττική λέγεται ότι η τροχαία των Αφιδνών έχει γίνει “έξαλλη” για τις ευθύνες που τις επέρριψε πρόσφατα η κοινοπραξία της Νέας Οδού για την αδράνεια τις μέρες του χιονιά, και δεν εμφανίζεται ιδιαίτερα «ζεστή» να συνεργαστεί με την εταιρεία.
Το γεγονός μάλιστα ότι ο νόμος προβλέπει ότι το πρόστιμο διαπιστώνεται αυτοπροσώπως από την τροχαία και όχι και κατόπιν ελέγχου, αφού δηλαδή περάσει ο οδηγός τα διόδια όπως προέβλεπε το σχέδιο νόμου, προϋποθέτει ότι σε κάθε σταθμό θα πρέπει να υπάρχουν αστυνομικές δυνάμεις που θα παρεμβαίνουν και θα κόβουν κλήσεις.
Αυτό, όπως λένε, μέλη του κινήματος είναι πρακτικά αδύνατο για μια αστυνομία αποδεκατισμένη που εμφανίζεται ανήμπορη να διαχειριστεί τα νέα της «εισπρακτικά» καθήκοντα
Πηγή: "Πρώτο ΘΕΜΑ"