Πηγή: Ελευθεροτυπία
Με υποσχέσεις για μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, αλλά και πιέσεις ώστε να θεωρείται πλημμέλημα το σήκωμα της μπάρας, επιχειρούν οι κατασκευαστές να αναχαιτίσουν το κίνημα του «δεν πληρώνω». Οι εκπρόσωποι τους παραδέχτηκαν τις μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων.
Δύο χρόνια αναμένεται να καθυστερήσουν οι δρόμοι "Κόρινθος- Πύργος-Τσακώνα", "Αντίρριο- Ιωάννινα" και "Λαμία-Εγνατία (Ε65)". Ένα χρόνο θα καθυστερήσει το τμήμα "Μαλιακός-Κλειδί" της εθνικής οδού, ενώ ανάλογη θα είναι η καθυστέρηση για το τμήμα του ανατολικού άξονα Πελοποννήσου προς τη Σπάρτη. Κανονικά αναμένεται να παραδοθεί δρόμος "Κόρινθος-Καλαμάτα".
Οι κοινοπραξίες υποστηρίζουν ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στον αργό ρυθμό των απαλλοτριώσεων.
Αναφορικά με τα διόδια, οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών δήλωσαν θετικοί απέναντι στην πρόταση της κυβέρνησης για μείωσή τους στα υπό κατασκευή τμήματα των οδών. Δεν δεσμεύτηκαν, ωστόσο για το ποσοστό. Όπως σημείωσαν, "Είναι θέμα της συνολικής διαπραγμάτευσης". Χθες, ο υφυπουργός υποδομών, Γ. Μαγκριώτης προεξόφλησε μειώσεις που θα φτάνουν και στο 50%.
Οι κατασκευαστές θέτουν ζήτημα παράτασης του χρόνου εκμετάλλευσης των διοδίων, αν υπάρξουν μειώσεις. Υποστηρίζουν ότι τα έσοδα από τα διόδια δεν έχουν καλύψει τις επενδύσεις που έχουν κάνει, ενώ λόγω κρίσης οι τράπεζες έχουν παγώσει τη χρηματοδότηση των έργων, την ίδια στιγμή που έχει μειωθεί και η ροή αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου παρουσίασαν στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία στις Αφίδνες δεν πληρώνει διόδια ένα στα δέκα Ι.Χ. και πάνω από το 30% των φορτηγών. Υπσοτήριξαν ότι πίσω από την "ανυπακοή" των οδηγών φορτηγών κρύβονται εταιρείες που κερδοσκοπούν.
Οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών γνωστοποίησαν ότι ζήτησαν από την κυβέρνηση να προωθήσει ρύθμιση η οποία δεν θα θεωρεί απλώς παράβαση του ΚΟΚ τη διέλευση από τα διόδια χωρίς την καταβολή αντιτίμου, αλλά πλημμέλημα.
Ωστόσο, απέσυραν την απειλή ότι θα αποχωρήσουν από τα έργα. Αρκέστηκαν στις παραινέσεις προς τους ταξιδιώτες να πληρώνουν διόδια, επειδή είναι το "οξυγόνο" για την ολοκλήρωση των έργων αυτών που τα έχει ανάγκη η χώρα.
Οι κοινοπραξίες υποστηρίζουν ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στον αργό ρυθμό των απαλλοτριώσεων.
Αναφορικά με τα διόδια, οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών δήλωσαν θετικοί απέναντι στην πρόταση της κυβέρνησης για μείωσή τους στα υπό κατασκευή τμήματα των οδών. Δεν δεσμεύτηκαν, ωστόσο για το ποσοστό. Όπως σημείωσαν, "Είναι θέμα της συνολικής διαπραγμάτευσης". Χθες, ο υφυπουργός υποδομών, Γ. Μαγκριώτης προεξόφλησε μειώσεις που θα φτάνουν και στο 50%.
Οι κατασκευαστές θέτουν ζήτημα παράτασης του χρόνου εκμετάλλευσης των διοδίων, αν υπάρξουν μειώσεις. Υποστηρίζουν ότι τα έσοδα από τα διόδια δεν έχουν καλύψει τις επενδύσεις που έχουν κάνει, ενώ λόγω κρίσης οι τράπεζες έχουν παγώσει τη χρηματοδότηση των έργων, την ίδια στιγμή που έχει μειωθεί και η ροή αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου παρουσίασαν στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία στις Αφίδνες δεν πληρώνει διόδια ένα στα δέκα Ι.Χ. και πάνω από το 30% των φορτηγών. Υπσοτήριξαν ότι πίσω από την "ανυπακοή" των οδηγών φορτηγών κρύβονται εταιρείες που κερδοσκοπούν.
Οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών γνωστοποίησαν ότι ζήτησαν από την κυβέρνηση να προωθήσει ρύθμιση η οποία δεν θα θεωρεί απλώς παράβαση του ΚΟΚ τη διέλευση από τα διόδια χωρίς την καταβολή αντιτίμου, αλλά πλημμέλημα.
Ωστόσο, απέσυραν την απειλή ότι θα αποχωρήσουν από τα έργα. Αρκέστηκαν στις παραινέσεις προς τους ταξιδιώτες να πληρώνουν διόδια, επειδή είναι το "οξυγόνο" για την ολοκλήρωση των έργων αυτών που τα έχει ανάγκη η χώρα.