12 Φεβ 2011

ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ Υπαγορεύουν την ποινικοποίηση όσων δεν πληρώνουν τα χαράτσια

Ιδιαίτερα προκλητικοί εμφανίστηκαν χτες σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών ομίλων που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους με συμβάσεις παραχώρησης, που ψήφισαν το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και ο ΛΑ.Ο.Σ., γεγονός που έχει ως συνέπεια να τους χρυσοπληρώνει ο λαός και για την κατασκευή μέσω της φορολογίας και για τη χρήση με πανάκριβα διόδια. Μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να υπαγορεύσουν στην κυβέρνηση ακόμη και νομοθετικά μέτρα για την ποινικοποίηση όσων οργανωμένα ή μεμονωμένα αρνούνται να πληρώσουν τα χαράτσια! Ζήτησαν συγκεκριμένα όχι μόνο να προβλεφτεί ρύθμιση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) ώστε να πληρώνουν υψηλά πρόστιμα όσοι αρνούνται να πληρώσουν διόδια, αλλά να γίνει και άλλη νομοθετική ρύθμιση, ώστε να χαρακτηρίζεται η άρνηση πληρωμής ως πλημμέλημα, που θα επισύρει και τις αντίστοιχες ποινές που προβλέπει ο ποινικός κώδικας...
Οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών ομίλων, παρότι παραδέχτηκαν ότι η χρηματοδότηση των έργων από δικά τους κεφάλαια δεν υπερβαίνει το 10%, επιχείρησαν ούτε λίγο ούτε πολύ, να προσδώσουν στην άρνηση πληρωμής διοδίων χαρακτηριστικά περίπου ...εθνικής μειοδοσίας, στη γραμμή δηλαδή της αστικής προπαγάνδας που προβάλλεται από τα αστικά ΜΜΕ το τελευταίο διάστημα! Οπως υποστήριξαν «το τζάμπα έχει κόστος κοινωνικό και οικονομικό, έχει κόστος για τη χώρα»... Την ίδια ώρα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής, ενστερνιζόμενος πλήρως τις θέσεις τους έκανε λόγο για «τζαμπατζήδες», συμπληρώνοντας ότι «αλίμονο αν ο καθένας κρίνει ποιες συμβάσεις είναι νόμιμες και ποιες όχι», δείχνοντας έτσι πως η κυβέρνηση θα σπεύσει να ποινικοποιήσει την άρνηση πληρωμής διοδίων, σύμφωνα με τις οδηγίες των μεγαλοκατασκευαστών.
Οι ίδιοι άφησαν ανοιχτό ένα παράθυρο για να γίνουν κάποιες μειώσεις στις τιμές των διοδίων, ύστερα από τις διαπραγματεύσεις που έχει ξεκινήσει μαζί τους η κυβέρνηση. Ωστόσο, όχι μόνο δε δεσμεύτηκαν για το ποσοστό της μείωσης, αλλά συνδύασαν τις μειώσεις αυτές με δραστική επιμήκυνση των συμβάσεων, αλλά και με αντικατάσταση των κονδυλίων αυτών - τουλάχιστον για την περίοδο της κατασκευής - από άλλες πηγές, ουσιαστικά δηλαδή από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ουσιαστικά, δηλαδή, την οποιαδήποτε μείωση θα την πληρώσει πάλι ο ελληνικός λαός. Κι όλα αυτά βέβαια τελούν υπό την αίρεση ότι θα συναινέσουν και οι δανείστριες τράπεζες, οι οποίες, όπως είναι γνωστό, διεκδικούν αύξηση του επιτοκίου. Ταυτόχρονα, απείλησαν ότι μια μείωση των διοδίων μπορεί να επιφέρει και αντίστοιχη περικοπή των έργων. Σημειώνουμε ότι από το 2008 ως τώρα οι αυξήσεις στην τιμή των διοδίων υπερβαίνουν το 400% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, ενώ με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης και την πρόοδο των εργασιών προβλέπονται από φέτος και νέες αυξήσεις έως και 50%.