3 Ιαν 2011

Αυξήσεις χωρίς φρένο στα διόδια Αθηνών-Λαμίας

Πρωτοχρονιάτικο «καψώνι» ετοίμασε για τους οδηγούς η κοινοπραξία που έχει αναλάβει τα έργα στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, στο τμήμα από τη Μεταμόρφωση Αττικής ώς τη Σκάρφεια Φθιώτιδας.
Από τα μεσάνυχτα προχώρησε σε αύξηση των τιμών των διοδίων από 5 έως και 45 λεπτά, εφαρμόζοντας τα προβλεπόμενα στη σύμβαση του 2007 αλλά και έχοντας εξασφαλίσει την έγκριση του υπουργείου Υποδομών, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε στις 30 Δεκεμβρίου.
Το τρίτο «καπέλο» που επιβλήθηκε μέσα σε λιγότερο από 10 μήνες στο συγκεκριμένο δρόμο είναι επισήμως η αναπροσαρμογή του ΦΠΑ. Στην πράξη όμως είναι πρόσχημα αφού οι αυξήσεις διαμορφώνονται γύρω στο 7%.

Ενας οδηγός ΙΧ που θα κινηθεί από την Αθήνα ώς τη Σκάρφεια πληρώνει πλέον 6,95 ευρώ, έναντι 6,50 που έδινε ώς την Πρωτοχρονιά. Αν συνεχίσει μάλιστα ώς τη Λαμία θα πληρώσει επιπλέον 1,55 ευρώ στον νέο σταθμό της Αγίας Τριάδας, στο Πέταλο του Μαλιακού, κοντά στις Θερμοπύλες. Τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη Νοεμβρίου και από τα μεσάνυχτα είχε την πρώτη αναπροσαρμογή στις τιμές!
Τα έσοδά του, όπως και των άλλων δύο που προβλέπονται, χρηματοδοτούν τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο της δυτικής Θεσσαλίας, τον Ε-65, που κατασκευάζονται από την ίδια κοινοπραξία αλλά προχωρούν με ρυθμούς ...χελώνας. Στο πρώτο τμήμα, προς την πλευρά της Λαμίας, δεν έχουν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις, ενώ στα τελευταία 25 χλμ., κοντά την Εγνατία, που διατίθενται χώροι για τα έργα υπάρχει απαγόρευση κατασκευών με απόφαση του ΣτΕ!
Το υπουργείο Υποδομών μάλιστα μελετά νέα χάραξη που είναι συντομότερη αλλά και φθηνότερη γιατί παρακάμπτει τον βιότοπο της αρκούδας.

Ο Δημήτρης Ρέππας σε συνέντευξή του (Real FM) υπεραμύνθηκε του συστήματος των διοδίων και πρόσθεσε ότι οι συμβάσεις του 2007 προβλέπουν διόδια και αυξήσεις κατά τη φάση της κατασκευής των έργων, ενώ παρατήρησε ότι την ίδια εποχή δεν υπήρχαν διόδια σε έτοιμους δρόμους, όπως η Εγνατία. Προανήγγειλε πάντως μείωση των σταθμών, αφού πολλοί λειτουργούν σε απόσταση 40 ή 50 χλμ.
Δεν πληρώνω...
Διαφορετική είναι η αντίδραση των πολιτών, που σε πολλές περιπτώσεις είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια ακόμη και σε διαδρομές που γίνονται μέσα στα όρια του καλλικρατικού τους δήμου.
Το πανελλαδικό συντονιστικό ανακοίνωσε ήδη την πρώτη κινητοποίηση για το 2011 και την Κυριακή στις 3 μ.μ. θα ανοίξουν οι μπάρες σε όλους τους σταθμούς διοδίων, από τη Θεσσαλονίκη ώς την Καλαμάτα.
Σε ανακοίνωσή τους αναφέρονται στα ληστρικά διόδια και επισημαίνουν ότι οι οδηγοί πληρώνουν για να κινούνται σε δρόμους-καρμανιόλες, με πιο χαρακτηριστική την περίπτωση της Κορίνθου-Πατρών, όπου στις 27 Δεκεμβρίου έχασαν τη ζωή τους 4 άτομα. Στην ίδια περίπτωση η κοινοπραξία προχώρησε σε απολύσεις 26 εργαζομένων. *

Σήκωσαν τις μπάρες στην Εγνατία

Παραμονή Πρωτοχρονιάς «άνοιξαν» τα διόδια Πολυμύλου στην Εγνατία οδό μέλη του Εργατικού Κέντρου Κοζάνης και πολίτες της περιοχής.
Η κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ 3 και 5 το απόγευμα, χρονικό διάστημα κατά το οποίο τα διερχόμενα αυτοκίνητα περνούσαν δωρεάν.
Ανάλογες κινητοποιήσεις τις ημέρες των εορτών είχαν προηγηθεί στα διόδια της Πιερίας, με συμβολικό αποκλεισμό του Αϊ-Βασίλη στο σταθμό της Λεπτοκαρυάς.