16 Ιαν 2011

Οι τέσσερις «αντάρτες» των αυτοκινητοδρόμων

ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΕΞΗΓΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΤΗΝ... ΜΠΑΡΑ

Ο πυρήνας του δεν βρίσκεται υπό την επιρροή κομματικών συσχετισμών και συνδικάτων. Αρκετοί άλλωστε που συμμετέχουν σ' αυτό, πρώτη φορά κινητοποιούνται μέσα από μια συλλογικότητα. Μαχητικό, συνεχώς διογκούμενο, το κίνημα κατά των διοδίων φαίνεται να εκφράζει την οργή του κόσμου που ζει με το φόβο της φτώχειας και της ανεργίας.

 
Οι πρωτεργάτες του κινήματος με τους οποίους μίλησε η «Κ.Ε.» πιστεύουν ότι αυτή η ατομική και συλλογική ανυπακοή είναι μία νέα μορφή πολιτικής δράσης, που δεν στρέφεται μόνο «ενάντια στο χαράτσι των διοδίων», αλλά συμπυκνώνει γενικότερα το ανάθεμα των πολιτών σε μία κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα. Αλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι η μεγάλη δυναμική που έχει το κίνημα, αποτελεί ένα όργανο άμυνας, το οποίο μπορεί να συγκροτήσει ένα ευρύτερο μέτωπο πολιτικής ανυπακοής απέναντι στα σκληρά μέτρα που πλήττουν τον πολύ κόσμο.

«Κανένα παζάρι με την εξουσία»

Γιάννης Χατζηγιάννης (Θεσσαλία)

«Η σημαντικότερη συμβολή των Επιτροπών Αγώνα κατοίκων, πολιτών και εργαζομένων και του Πανελλαδικού Συντονιστικού συνίσταται στο ότι κράτησε το κίνημα 14 μήνες στο δρόμο. Ανυποχώρητα και αδιάλλακτα. Χωρίς κανένα παζάρι με την εξουσία, τους εργολάβους και τους τραπεζίτες» εξηγεί ο Γιάννης Χατζηγιάννης, υπάλληλος στο ΙΚΑ και ένας είναι από τους πρωτεργάτες της Επιτροπής Αγώνα Θεσσαλίας ενάντια στα διόδια.

«Καθιέρωσε τις τοπικές συνελεύσεις ως αποφαστιστικά όργανα λήψης αποφάσεων χωρίς γραμματείς και φαρισαίους, ενώ ταυτόχρονα πολιτικοποιεί τον αγώνα του εργαζόμενου πληθυσμού χωρίς κομματικά καπελώματα, προωθώντας την αυτοργάνωση, ως ένα από τα σημαντικότερα καθήκοντα ενάντια σε όλους όσους μάς κλέβουν τη ζωή», προσθέτει.

«Το 30% πλέον δεν πληρώνει»

Γιώργος Θεοδωρόπουλος (Θεσσαλονίκη)

Ψυχή του κινήματος στη θεσσαλονίκης είναι ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος, πολιτικός μηχανικός. Ο κ. Θεοδωρόπουλος είναι ενεργό μέλος της επιτροπής στην περιοχή «Ακρίβεια Stop» από όπου ξεπήδησε το κίνημα των διοδίων στη συμπρωτεύουσα: «Στην κινητοποίηση της περασμένης εβδομάδας, συγκεντρώθηκαν στα Μάλγαρα πάνω από 300 άτομα, με μηδενική προετοιμασία. Δεν ξέραμε πώς να διαχειριστούμε τον κόσμο που κατέφθασε αυθόρμητα. Φοβόμασταν μη γίνει κάποιο ατύχημα από τα διερχόμενα αυτοκίνητα».

Ο Θεοδωρόπουλος εξηγεί ότι η άρνηση πληρωμής των διοδίων είναι μία συνειδητή πράξη πολιτικής ανυπακοής: «Σήμερα ο κόσμος που δεν πληρώνει διόδια φτάνει το 30% και ίσως στην Αθήνα το 50%. Αυτός που αρνείται να πληρώσει αναλαμβάνει ένα προσωπικό ρίσκο. Αμφισβητεί ευθέως κάτι. Πιστεύω δε ότι αν αυτή η ατομική ανυπακοή συνενωθεί περαιτέρω, θα μπορούσε να συντονιστεί και σε άλλα πεδία. Εχει τη δυναμική να δημιουργήσει ένα ευρύτερο κοινωνικό μέτωπο απέναντι στην επίθεση που δέχεται σήμερα ο κόσμος με πρόσχημα την οικονομική κρίση».

«Ο αγώνας το '11 θα κλιμακωθεί»

Τάκης Κουρής (ΒΑ Αττική)

Από την άλλη πλευρά, ο Τάκης Κουρής, ένας από τους πρωτεργάτες του κινήματος στην ΒΑ Αττική, μας λέει ότι πρώτη φορά αγωνίζεται μέσα από μια συλλογικότητα. «Είμαι αεροναυπηγός μηχανικός και σήμερα εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας. Ημουν όμως 25 χρόνια αξιωματικός της πολεμικής αεροπορίας και, λόγω της ιδιότητάς μου, είχα μάθει μόνο στην πειθαρχία και τη σκληρή δουλειά. Καταλαβαίνετε λοιπόν, για έναν άνθρωπο σαν και εμένα, πόσο αγανακτισμένος και αδικημένος πρέπει να αισθάνομαι για να βγω στα κεραμίδια».

Και προσθέτει: «Ο συνδυασμός της αδικίας, της παρανομίας από πλευράς εταιρείας, αλλά και του γενικότερου οικονομικού κλίματος της χώρας έχει δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα στη ΒΑ Αττική. Με αποτέλεσμα τη μαζική συμμετοχή των πολιτών στο κίνημα ενάντια στα διόδια. Ο αγώνας κλιμακώνεται το 2011. Η προσπάθεια δεν γίνεται μόνο για το σήμερα. Αφορά και το αύριο και κύρια το μέλλον των παιδιών μας».

«Εκφράζουμε την οργή των πολιτών»

Ηλίας Τσολακίδης (Πιερία)

Ο Ηλίας Τσολακίδης είναι τεχνικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κολεγίου Αθλητικών Επιστημών στην Κολωνία και μέλος της δυναμικής ομάδας Εθελοντική Δράσης του Ν. Πιερίας, από τις πρώτες που δραστηριοποιήθηκαν στο κίνημα των διοδίων.

«Το κίνημα των διοδίων, που αποτελεί ένα από τα πεδία δράσης της εθελοντικής ομάδας, δεν οργανώθηκε ποτέ στη βάση ενός κλασικού συλλόγου, σωματείου η ΜΚΟ: Χωρίς οικονομικούς πόρους, χωρίς διοικητικά συμβούλια, προέδρους και γραμματείς και χωρίς βέβαια να εξαρτάται από κανένα πολιτικό φορέα. Αποτελεί σήμερα σημείο επαφής υπεύθυνων ανθρώπων οι οποίοι ενώνουν τις δυνάμεις τους για να υπερασπιστούν το περιβάλλον, την ποιότητα του βιοτικού τους επιπέδου, την ποιότητα των υπηρεσιών που μας παρέχονται από το κράτος ή οποιοδήποτε άλλο φορέα, οι οποίες όμως επηρεάζουν τη ζωή και την αξιοπρέπειά μας».

Και συνεχίζει: «Το κίνημα κατά των διοδίων, κομμάτι του οποίου είμαστε κι εμείς οι Πιερείς, διογκώνεται και εκφράζει την οργή των πολιτών σε μια συγκυρία που το δημόσιο χρήμα καταλήγει στις τσέπες των μεγάλων κοινοπραξιών, των τραπεζών και των βιομηχάνων, ενώ ο λαός καλείται να πληρώσει μικρά και μεγάλα χαράτσια και να ζει με το φόβο της φτώχειας και της ανεργίας».