Πηγή:
http://www.ana.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=9454348
http://www.ana.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=9454348
ΜΕ ΘΕΜΑ Επικίνδυνα εθνικά οδικά δίκτυα, με υψηλό αντίτιμο διοδίων
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κκ. Υπουργούς
· Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
· Οικονομικών
· Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
· Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Αθήνα 5-1-2011
ΘΕΜΑ: Επικίνδυνα εθνικά οδικά δίκτυα, με υψηλό αντίτιμο διοδίων
Η κινητοποίηση των επιτροπών ενάντια στα διόδια της Κυριακής 9-1-2011, έχει σκοπό να γνωστοποιήσει ότι αναμένεται μια χρονιά με δυναμικές και συνεχείς αντιδράσεις ενάντια στη λαίλαπα των διοδίων που πλήττει τους πολίτες όλης της χώρας.
Η προκλητική παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας από το κράτος στους ιδιώτες-μεγαλοεπιχειρηματίες συνεχίζεται, ενώ παράλληλα σχεδόν διπλασιάζονται τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες και στον ΟΣΕ. Οι εταιρείες που λυμαίνονται τους εθνικούς μας δρόμους αυξάνουν χωρίς όριο τις τιμές των διοδίων και κατασκευάζουν νέους σταθμούς διοδίων -με τη συναίνεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης, που συνυπέγραψαν τη σύμβαση παραχώρησης-, προσθέτοντας ένα ακόμη πλήγμα στα εισοδήματα των εργαζομένων.
Τα διόδια σε όλη την Ελλάδα δεν είναι δημόσια, έχουν παραχωρηθεί με συμβάσεις σε ιδιωτικά κεφάλαια. Το κράτος μέσω αυτών των συμβάσεων καρπώνεται εν κρυπτώ ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων, μη δεσμευόμενο εκ των συμβάσεων να χρησιμοποιήσει αυτά τα χρήματα για τη βελτίωση του οδικού δικτύου, αλλά και χωρίς κανείς να γνωρίζει σε ποιες δραστηριότητες αξιοποιούνται ή/και επενδύονται.
Ολόκληρες ζώνες (Αττική, Πιερία, Φθιώτιδα, Βοιωτία κι αλλού) περικυκλώνονται από νέους σταθμούς διοδίων και αυθαίρετες εγκαταστάσεις των εταιρειών (βλ. αυθαίρετες εγκαταστάσεις διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας).
Οι δημόσιες συγκοινωνίες τεμαχίζονται και ξεπουλιούνται σε όφελος των ιδιωτικών μεταφορών, οι ήδη ελαστικές -για τις εταιρείες- συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών καταργούνται στην πράξη για τις υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων αλλά ισχύουν στο ακέραιο για τις υποχρεώσεις του Δημοσίου. Τα χρέη και τα ελλείμματα που συσσώρευσαν οι κυβερνήσεις στις ΔΕΚΟ μεταφέρονται στους εργαζόμενους την ώρα που ιδιωτικοποιούνται τα κερδοφόρα «φιλέτα» (βλ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Η εταιρεία VINCI Constructions (Ολυμπία Οδός) απέλυσε παράνομα 27 εργαζόμενους στην κατασκευή του οδικού άξονα Κορίνθου-Πατρών, διαρρέοντας πως οι μαζικές απολύσεις θα συνεχιστούν μετά τις γιορτές (70 επιπλέον απολύσεις σε πρώτη φάση), ενώ εκατοντάδες εργαζόμενοι στις μεταφορές στέλνονται στην ανεργία και την αβεβαιότητα μέσω της «μεταφοράς» τους σε άλλους κλάδους.
Όμως η ασφάλεια των πολιτών τίθεται σε δεύτερη μοίρα. Τέσσερις ακόμα συμπολίτες μας έχασαν τη ζωή τους στις 27/12/2010 στο φονικό δρόμο Κορίνθου-Πατρών, ενώ στο σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου οι εταιρείες κατασκευής έχουν βάλει την ασφαλή μετακίνηση σε δεύτερη μοίρα.
Επειδή είναι προκλητικό και απαράδεκτο να πληρώνουν οι διερχόμενοι τόσο υψηλό αντίτιμο διοδίων για εθνικά δίκτυα-καρμανιόλες κεντρικούς δρόμους-εργοτάξια που εδώ και χρόνια τελούν «υπό επισκευή» και υπό κατασκευή, χωρίς να παρατηρείται πρόοδος των έργων,
Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί
1. Σκοπεύετε να προβείτε σε επανασχεδιασμό της πολιτικής σας στον τομέα των μεταφορών, με κατεύθυνση την επαναφορά της δημόσιας διαχείρισης των εθνικών οδών, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια των διερχομένων και όχι στα ιδιωτικά συμφέροντα;
2. Θα ελεγχθεί η εταιρία κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών για τις απολύσεις που έγιναν εντός του Δεκεμβρίου; Τι μέτρα θα επιβληθούν εάν διαπιστωθεί ότι δεν εφαρμόστηκε η κείμενη εργατική νομοθεσία;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
ΗΡΩ ΔΙΩΤΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κκ. Υπουργούς
· Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
· Οικονομικών
· Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
· Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Αθήνα 5-1-2011
ΘΕΜΑ: Επικίνδυνα εθνικά οδικά δίκτυα, με υψηλό αντίτιμο διοδίων
Η κινητοποίηση των επιτροπών ενάντια στα διόδια της Κυριακής 9-1-2011, έχει σκοπό να γνωστοποιήσει ότι αναμένεται μια χρονιά με δυναμικές και συνεχείς αντιδράσεις ενάντια στη λαίλαπα των διοδίων που πλήττει τους πολίτες όλης της χώρας.
Η προκλητική παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας από το κράτος στους ιδιώτες-μεγαλοεπιχειρηματίες συνεχίζεται, ενώ παράλληλα σχεδόν διπλασιάζονται τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες και στον ΟΣΕ. Οι εταιρείες που λυμαίνονται τους εθνικούς μας δρόμους αυξάνουν χωρίς όριο τις τιμές των διοδίων και κατασκευάζουν νέους σταθμούς διοδίων -με τη συναίνεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης, που συνυπέγραψαν τη σύμβαση παραχώρησης-, προσθέτοντας ένα ακόμη πλήγμα στα εισοδήματα των εργαζομένων.
Τα διόδια σε όλη την Ελλάδα δεν είναι δημόσια, έχουν παραχωρηθεί με συμβάσεις σε ιδιωτικά κεφάλαια. Το κράτος μέσω αυτών των συμβάσεων καρπώνεται εν κρυπτώ ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων, μη δεσμευόμενο εκ των συμβάσεων να χρησιμοποιήσει αυτά τα χρήματα για τη βελτίωση του οδικού δικτύου, αλλά και χωρίς κανείς να γνωρίζει σε ποιες δραστηριότητες αξιοποιούνται ή/και επενδύονται.
Ολόκληρες ζώνες (Αττική, Πιερία, Φθιώτιδα, Βοιωτία κι αλλού) περικυκλώνονται από νέους σταθμούς διοδίων και αυθαίρετες εγκαταστάσεις των εταιρειών (βλ. αυθαίρετες εγκαταστάσεις διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας).
Οι δημόσιες συγκοινωνίες τεμαχίζονται και ξεπουλιούνται σε όφελος των ιδιωτικών μεταφορών, οι ήδη ελαστικές -για τις εταιρείες- συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών καταργούνται στην πράξη για τις υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων αλλά ισχύουν στο ακέραιο για τις υποχρεώσεις του Δημοσίου. Τα χρέη και τα ελλείμματα που συσσώρευσαν οι κυβερνήσεις στις ΔΕΚΟ μεταφέρονται στους εργαζόμενους την ώρα που ιδιωτικοποιούνται τα κερδοφόρα «φιλέτα» (βλ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Η εταιρεία VINCI Constructions (Ολυμπία Οδός) απέλυσε παράνομα 27 εργαζόμενους στην κατασκευή του οδικού άξονα Κορίνθου-Πατρών, διαρρέοντας πως οι μαζικές απολύσεις θα συνεχιστούν μετά τις γιορτές (70 επιπλέον απολύσεις σε πρώτη φάση), ενώ εκατοντάδες εργαζόμενοι στις μεταφορές στέλνονται στην ανεργία και την αβεβαιότητα μέσω της «μεταφοράς» τους σε άλλους κλάδους.
Όμως η ασφάλεια των πολιτών τίθεται σε δεύτερη μοίρα. Τέσσερις ακόμα συμπολίτες μας έχασαν τη ζωή τους στις 27/12/2010 στο φονικό δρόμο Κορίνθου-Πατρών, ενώ στο σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου οι εταιρείες κατασκευής έχουν βάλει την ασφαλή μετακίνηση σε δεύτερη μοίρα.
Επειδή είναι προκλητικό και απαράδεκτο να πληρώνουν οι διερχόμενοι τόσο υψηλό αντίτιμο διοδίων για εθνικά δίκτυα-καρμανιόλες κεντρικούς δρόμους-εργοτάξια που εδώ και χρόνια τελούν «υπό επισκευή» και υπό κατασκευή, χωρίς να παρατηρείται πρόοδος των έργων,
Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί
1. Σκοπεύετε να προβείτε σε επανασχεδιασμό της πολιτικής σας στον τομέα των μεταφορών, με κατεύθυνση την επαναφορά της δημόσιας διαχείρισης των εθνικών οδών, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια των διερχομένων και όχι στα ιδιωτικά συμφέροντα;
2. Θα ελεγχθεί η εταιρία κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών για τις απολύσεις που έγιναν εντός του Δεκεμβρίου; Τι μέτρα θα επιβληθούν εάν διαπιστωθεί ότι δεν εφαρμόστηκε η κείμενη εργατική νομοθεσία;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
ΗΡΩ ΔΙΩΤΗ