3 Ιαν 2011

Ακριβότερα διόδια και τρένα

Ποδαρικό µε αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ και στα διόδια της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαµίας έκανε το 2011, ενώ οι αυξήσεις στα εισιτήριατων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας µετατίθενται για τον ερχόµενο µήνα. 
Ηδη, από την Πρωτοχρονιά όλα τα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυξήθηκαν κατά µέσο όρο περίπου 80%. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η τιµή του εισιτηρίου στο δροµολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκηµε απλή αµαξοστοιχία -διαµορφώθηκε στα 39 ευρώ (όσο και στο ΚΤΕΛ), ενώ µε Inter City από τα 36,30 ευρώ στα 55,20. 

Από χτεςτα µεσάνυχτα ακριβότερες έγιναν καιοι διελεύσεις των οχηµάτων από τα διόδια Αφιδνών, Θηβών, Τραγάνας και Αγίας Τριάδας Θερµοπυλών. Τις αυξήσεις τωνδιοδίων ανακοίνωσαν οικατασκευάστριες εταιρείες παραχώρησης Νέα Οδός και Κεντρική Οδός. 

Στα διόδιαΑφιδνών οινέες τιµέςδιαµορφώνονται ως εξής: δίκυκλα 1,40 ευρώ, Ι.Χ. 2,05, µεσαία φορτηγά 5,20, µεγάλα φορτηγά 7,25. 

∆ιόδια Θηβών: δίκυκλα 1,70 ευρώ, Ι.Χ. 

2,50, µεσαία φορτηγά 6,25, µεγάλα φορτηγά 8,80. 

∆ιόδια Τραγάνας:δίκυκλα 1,65 ευρώ, Ι.Χ. 2,40, µεσαίαφορτηγά 6,10, µεγάλα φορτηγά 8,50. 

∆ιόδια Αγίας Τριάδας: δίκυκλα 1,10 ευρώ, Ι.Χ. 1,55, µεσαία φορτηγά 3,95, µεγάλα φορτηγά 5,55. 

Στο µεταξύ, οι τσουχτερές αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας,οι οποίες αναµένεται να ξεπεράσουν το 40%, µετατίθενται για την 1η Φεβρουαρίου. 

Στο 1,5 ευρώ
Τοσχέδιο νόµουτουυπουργείου Υποδοµών, το οποίο θα τεθεί σε δηµόσια διαβούλευση τις επόµενες ηµέρες, προβλέπει κατάργηση του ενιαίου εισιτηρίουγια τα µέσα µαζικής µεταφοράς και καθιέρωση τουλάχιστον δύο νέων τύπων εισιτηρίων, ένα για ταµέσα σταθερής τροχιάς (ηλεκτρικός, Μετρό, τραµ)κι ένα για λεωφορεία και τρόλεϊ. Η τιµή στο πρώτο εξετάζεται να φτάσειέως και το1,5 ευρώ και στο δεύτερο το 1,30 από 1 ευρώ που είναι σήµερα το κόστος του ενιαίου εισιτηρίου. Ταυτόχρονα, εξετάζεται η µείωση της χρονικής διάρκειας των εισιτηρίων από τα 90 λεπτά στα 60, ενώ για την τιµολόγηση θα ακολουθηθεί σύστηµα χρέωσης ζώνης. Η τιµή τους θα συνδέεται µε τη χρονική διάρκεια και τιςµετεπιβιβάσεις ενώ αυξήσεις τουλάχιστον 30% αναµένονται και στις κάρτες απεριορίστων διαδροµών. Στόχος είναι το κόµιστρο να είναι ακριβότερο για µία επιβίβαση και φθηνότερο για περισσότερο χρόνο και περισσότερες µετεπιβιβάσεις. Παράλληλα, στόχος του υπουργείου είναι και ηπάταξη της λαθρεπιβίβασης, η οποία στοιχίζει στον ΟΑΣΑ περί τα 34 εκατ. ευρώ ετησίως. Συγκεκριµένα, στα λεωφορεία ανέρχεταιστο 40%, στατρόλεϊ 17,5%, στον ΗΣΑΠ 10% και στο Μετρό και το τραµ 7%. 

ΡΕΠΟΡΤΆΖ: Κώστας Ντελέζος ΤΑ ΝΕΑ