Σε μια περίοδο κατά την οποία το σύνολο σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας πλήττεται από την οικονομική κρίση και τα νέα μέτρα, σε μια περίοδο που το εισόδημα των πολιτών μειώνεται δραστικά και η κοινωνία "βράζει", οι εργολάβοι, με την ανοχή του υπ. Υποδομών, ετοιμάζονται να γεμίσουν και πάλι τα ταμεία τους καθώς επιβάλλουν πρόσθετο χαράτσι μέσω των διοδίων. Η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, των Ελλάκτωρ, J&P ΑΒΑΞ, Hochtief, Vinci δηλαδή, που έχει αναλάβει την υλοποίηση και εκμετάλλευση του οδικού άξονα "Μαλιακός-Κλειδί" που περνάει και από την κοιλάδα των Τεμπών, ανακοίνωσε προ ημερών ότι ισχύουν νέα "τσουχτερά" διόδια, επαναλειτουργούν σταθμοί, αλλά και προστίθενται νέοι πλευρικοί. Γαϊτανάκι αυξήσεων Η ολοκλήρωση των εργασιών στα Τέμπη και το "άνοιγμα" του δρόμου αποτέλεσε την καλύτερη αφορμή για τους κατασκευαστές να αναπροσαρμόσουν και πάλι τις τιμές των διοδίων, ελάχιστα μόλις 24ωρα μετά τα συνταρακτικά και τραγικά γεγονότα της Αθήνας, ελάχιστες μόλις μέρες μετά τον γενικό ξεσηκωμό της κοινωνίας απέναντι στην οικονομική επιβάρυνση που υφίσταται. Πρόκειται για την τρίτη έως τώρα αναπροσαρμογή τιμών από τον Μάρτιο του 2009, ενώ θυμίζουμε ότι τον Μάρτιο του 2008, που ο αυτοκινητόδρομος πέρασε στην αρμοδιότητα της κοινοπραξίας, είχε επιβληθεί σχεδόν διπλασιασμός τιμών. Τον τελευταίο ένα χρόνο είχαμε πρόσθετες αυξήσεις κατά περίπου 45%, ενώ τώρα έρχεται νέο χαράτσι, περί το 30% κατά μέσο όρο, και για κάποιες κατηγορίες.Τα ερωτήματα Μάλιστα, το άνοιγμα των Τεμπών φέρνει επίσης δύο νέους πλευρικούς σταθμούς διοδίων, δηλαδή θα λειτουργούν πλέον πέντε μετωπικοί σταθμοί, καθώς και δύο τοπικοί, επιβαρύνοντας περαιτέρω τους οδηγούς αλλά και τους πολίτες των τοπικών κοινωνιών. Και όλα αυτά, βέβαια, όταν ακόμα η κοινωνία δεν είναι σίγουρη για τον λόγο που είχε προκαλέσει το τραγικό συμβάν πέρσι τον Δεκέμβριο, το οποίο οδήγησε και στο κλείσιμο των Τεμπών, ενώ ακόμα ουδείς είναι σίγουρος για το κόστος των εργασιών αποκατάστασης, αλλά και για το αν αυτές θα επιβαρύνουν την κοινοπραξία ή το Δημόσιο. Τι θα κάνετε, κ. Ρέππα; Αναρωτιόμαστε τι γνώμη έχει για όλα αυτά ο υπουργός Υποδομών, κ. Ρέππας. Μήπως, εν μέσω της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης, θα πρέπει να επανεξετάσει το θέμα των όρων στις συμβάσεις παραχώρησης; Μήπως πρέπει να επαναδιαπραγματευθεί εδώ και τώρα με τις κοινοπραξίες το θέμα της επιβολής "τσουχτερών" διοδίων και των ολοένα αυξανόμενων σταθμών, εις βάρος των πολιτών και προς όφελος των κατασκευαστών; Τούτο, δε, πρέπει να γίνει για όλους τους οδικούς άξονες τους οποίους οι εργολάβοι έχουν γεμίσουν διόδια, εισπράττουν ζεστό χρήμα καθημερινά, δίχως μάλιστα να έχουν προχωρήσει τα έργα ως οφείλουν. Ενώ από την 1η Ιουλίου, λόγω της νέας αναπροσαρμογής του ΦΠΑ, έρχονται και καινούργιες αυξήσεις. Μήπως πρέπει να εξετάσει το θέμα των συμπληρωματικών συμβάσεων; Να δει αν οι εργολάβοι τηρούν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις; Γιατί με το να βρίσκονται στο υπουργείο σε διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία, απλά για να καταργηθεί στο "Μαλιακός-Κλειδί" ο σταθμός στο Αιγίνιο Ημαθίας, δεν λύνεται το πρόβλημα. Πόσω μάλλον αν προωθούν συνεκμετάλλευση των εισπράξεων με τα διόδια στα Μάλγαρα, που ανήκουν σήμερα στην αρμοδιότητα του Δημοσίου, αλλά έχουν αυξημένη κίνηση και αντίτιμο.