ενω απο την 1η Ιουλίου,λόγω της νέας αναπροσαρμογής του ΦΠΑ, έρχονται και καινούργιες αυξήσεις।
Πρόκειται για την τρίτη ώς τώρα αναπροσαρμογή τιμών από τον Μάρτιο του 2009, ενώ τον Μάρτιο του 2008, που ο αυτοκινητόδρομος πέρασε στην αρμοδιότητα της κοινοπραξίας, είχαν επιβληθεί αυξήσεις-φωτιά από 97% έως και 180%, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος. Τότε είχαν επίσης διπλασιαστεί οι σταθμοί των διοδίων.
Μέσα σε 14 μήνες, ο οδηγός Ι.Χ. που έκανε ολόκληρη τη διαδρομή από τις Ράχες Μαλιακού ώς το Κλειδί Ημαθίας, θα πληρώνει 11,1 ευρώ έναντι 7,7 ευρώ πριν από ένα χρόνο, που σημαίνει αύξηση της τάξης του 44%. Αν μάλιστα υπολογιστεί ότι, λόγω της κατολίσθησης της 17ης Δεκεμβρίου 2009, είχε ανασταλεί η λειτουργία των σταθμών στο Μακρυχώρι και τον Πυργετό, πλήρωνε τους τελευταίους μήνες 7,1 ευρώ, τότε η «πανταχούσα» αυξάνεται κατά 56%. Ανάλογες είναι οι επιβαρύνσεις και στις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων.
Το άνοιγμα των Τεμπών φέρνει επίσης δύο νέους πλευρικούς σταθμούς διοδίων, που θα επιβαρύνουν τους οδηγούς που μπαίνουν στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης από τη Γυρτώνη ή το Μακρυχώρι, περιοχές που βρίσκονται μέσα στα όρια του νομού Λάρισας. Από τα μεσάνυχτα στη διαδρομή των 230 χλμ. λειτουργούν πλέον πέντε μετωπικοί σταθμοί, σχεδόν ένας κάθε 20 χλμ., καθώς και δύο τοπικοί!
Με παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών, δεν έχει τεθεί σε λειτουργία ο προβλεπόμενος από τη σύμβαση του 2007 σταθμός διοδίων στο Αιγίνιο Ημαθίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην κοινοπραξία και το Δημόσιο ώστε να καταργηθούν και να γίνει συνεκμετάλλευση των εισπράξεων με τα Μάλγαρα. Ο τελευταίος σταθμός, που λειτουργεί σε απόσταση περίπου 20 χλμ. από το Αιγίνιο, ανήκει σήμερα στην αρμοδιότητα του Δημοσίου. Ενα Ι.Χ. πληρώνει 2 ευρώ. Προβλέπεται όμως να ενταχθεί στο δίκτυο διοδίων της Εγνατίας, που θα αρχίσει σταδιακά να λειτουργεί από το καλοκαίρι. Οι προωθούμενες αλλαγές προβλέπεται να θεσμοθετηθούν στο τέλος του χρόνου, μαζί με τις τροποποιήσεις σε όλες τις συμβάσεις των αυτοκινητόδρομων που θα αφορούν και την επαναδιαπραγμάτευση των τιμών των διοδίων.
Η εθνική οδός στο ύψος των Τεμπών είχε κλείσει τα μεσάνυχτα της 16ης Δεκεμβρίου 2009, λίγες ώρες πριν από το θανατηφόρο ατύχημα με θύμα τον επικεφαλής του εργοτάξιου της κοινοπραξίας. Οι εργασίες αποκατάστασης, μετά τις αρχικές καθυστερήσεις, διήρκεσαν 14 εβδομάδες. Συμμετείχαν 40 εξειδικευμένοι Ελβετοί αλπινιστές που «ξεσκάρωσαν» (σ.σ. απομάκρυναν) πάνω από 2.000 τόνους βράχων, ενώ τοποθέτησαν με τη βοήθεια ελικοπτέρου 2,8 χλμ. φρακτών, 5.000 τετραγωνικά δικτύων και 500 αγκύρια για τη στερέωση των βράχων. Η αποκατάσταση της ασφάλειας στην κοιλάδα των Τεμπών περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις του αναδόχου και, σύμφωνα με τη σύμβαση του 2007, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί ώς τον Μάρτιο του 2009. Η μελέτη είχε υποβληθεί πάντως λίγες ημέρες πριν από την κατολίσθηση. Το κόστος των εργασιών περιλαμβάνεται στο τίμημα του έργου, που ανέρχεται σε 1,31 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 243 εκατ. ευρώ αποτελούν τη συμβολή του Δημοσίου και της Κομισιόν. Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι έδωσε επιπλέον 5 εκατ. ευρώ, τα οποία αμφισβητεί το υπουργείο Υποδομών, και η διαφορά θα παραπεμφθεί στη διαιτησία. *
Μέσα σε 14 μήνες, ο οδηγός Ι.Χ. που έκανε ολόκληρη τη διαδρομή από τις Ράχες Μαλιακού ώς το Κλειδί Ημαθίας, θα πληρώνει 11,1 ευρώ έναντι 7,7 ευρώ πριν από ένα χρόνο, που σημαίνει αύξηση της τάξης του 44%. Αν μάλιστα υπολογιστεί ότι, λόγω της κατολίσθησης της 17ης Δεκεμβρίου 2009, είχε ανασταλεί η λειτουργία των σταθμών στο Μακρυχώρι και τον Πυργετό, πλήρωνε τους τελευταίους μήνες 7,1 ευρώ, τότε η «πανταχούσα» αυξάνεται κατά 56%. Ανάλογες είναι οι επιβαρύνσεις και στις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων.
Το άνοιγμα των Τεμπών φέρνει επίσης δύο νέους πλευρικούς σταθμούς διοδίων, που θα επιβαρύνουν τους οδηγούς που μπαίνουν στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης από τη Γυρτώνη ή το Μακρυχώρι, περιοχές που βρίσκονται μέσα στα όρια του νομού Λάρισας. Από τα μεσάνυχτα στη διαδρομή των 230 χλμ. λειτουργούν πλέον πέντε μετωπικοί σταθμοί, σχεδόν ένας κάθε 20 χλμ., καθώς και δύο τοπικοί!
Με παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών, δεν έχει τεθεί σε λειτουργία ο προβλεπόμενος από τη σύμβαση του 2007 σταθμός διοδίων στο Αιγίνιο Ημαθίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην κοινοπραξία και το Δημόσιο ώστε να καταργηθούν και να γίνει συνεκμετάλλευση των εισπράξεων με τα Μάλγαρα. Ο τελευταίος σταθμός, που λειτουργεί σε απόσταση περίπου 20 χλμ. από το Αιγίνιο, ανήκει σήμερα στην αρμοδιότητα του Δημοσίου. Ενα Ι.Χ. πληρώνει 2 ευρώ. Προβλέπεται όμως να ενταχθεί στο δίκτυο διοδίων της Εγνατίας, που θα αρχίσει σταδιακά να λειτουργεί από το καλοκαίρι. Οι προωθούμενες αλλαγές προβλέπεται να θεσμοθετηθούν στο τέλος του χρόνου, μαζί με τις τροποποιήσεις σε όλες τις συμβάσεις των αυτοκινητόδρομων που θα αφορούν και την επαναδιαπραγμάτευση των τιμών των διοδίων.
Η εθνική οδός στο ύψος των Τεμπών είχε κλείσει τα μεσάνυχτα της 16ης Δεκεμβρίου 2009, λίγες ώρες πριν από το θανατηφόρο ατύχημα με θύμα τον επικεφαλής του εργοτάξιου της κοινοπραξίας. Οι εργασίες αποκατάστασης, μετά τις αρχικές καθυστερήσεις, διήρκεσαν 14 εβδομάδες. Συμμετείχαν 40 εξειδικευμένοι Ελβετοί αλπινιστές που «ξεσκάρωσαν» (σ.σ. απομάκρυναν) πάνω από 2.000 τόνους βράχων, ενώ τοποθέτησαν με τη βοήθεια ελικοπτέρου 2,8 χλμ. φρακτών, 5.000 τετραγωνικά δικτύων και 500 αγκύρια για τη στερέωση των βράχων. Η αποκατάσταση της ασφάλειας στην κοιλάδα των Τεμπών περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις του αναδόχου και, σύμφωνα με τη σύμβαση του 2007, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί ώς τον Μάρτιο του 2009. Η μελέτη είχε υποβληθεί πάντως λίγες ημέρες πριν από την κατολίσθηση. Το κόστος των εργασιών περιλαμβάνεται στο τίμημα του έργου, που ανέρχεται σε 1,31 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 243 εκατ. ευρώ αποτελούν τη συμβολή του Δημοσίου και της Κομισιόν. Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι έδωσε επιπλέον 5 εκατ. ευρώ, τα οποία αμφισβητεί το υπουργείο Υποδομών, και η διαφορά θα παραπεμφθεί στη διαιτησία. *