πηγή: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ http://www2.rizospastis.gr/columnPage.do?publDate=18/4/2010&columnId=745
Το Μάη προβλέπεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρη η Εγνατία οδός από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη, μήκους 670 χιλιομέτρων. Και κάπου εκεί, λίγο πριν το καλοκαίρι οι οδηγοί θ' αρχίσουν να πληρώνουν και στον αυτοκινητόδρομο αυτό χαράτσια διοδίων, παρότι τα έργα για την κατασκευή της (περί τα 6,5 δισ. ευρώ) πληρώθηκαν αποκλειστικά από τον ελληνικό λαό.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ως πρόσχημα για την επιβολή διοδίων και στην Εγνατία οδό, επικαλείται τα δάνεια που είχε συνάψει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ για την ολοκλήρωσή της, με ...«ενέχυρο» τις μελλοντικές εισπράξεις των διοδίων. Επίσης επικαλείται το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, το οποίο ανέρχεται σε 80 με 100 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη, η τοποθέτηση των διοδίων στην Εγνατία θα ολοκληρωθεί το 2010, ενώ υποστήριξε ότι το αντίτιμο που θα πληρώνουν οι οδηγοί θα είναι μικρότερο από αυτό που πληρώνουν στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας, χωρίς ωστόσο να δώσει κάποιο στοιχείο για το ύψος τους. Επίσης δήλωσε ότι στόχος είναι τα νέα διόδια να είναι ηλεκτρονικά, ώστε να μη δημιουργούν πρόσθετα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Συνολικά στην Εγνατία προβλέπεται ότι θα λειτουργήσουν 13 σταθμοί διοδίων. Ο πρώτος που είναι ήδη έτοιμος να λειτουργήσει είναι αυτός στον Πολύμυλο Κοζάνης, ενώ σταδιακά θα μπαίνουν σε λειτουργία και οι υπόλοιποι. Αναλυτικότερα, οι σταθμοί διοδίων που έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσουν είναι οι εξής (σε παρένθεση οι ανισόπεδοι κόμβοι μεταξύ των οποίων θα γίνουν οι σταθμοί διοδίων):
-Σελλών (A/K Νεοχωρίου - A/K Σελλών)
-Ιωαννίνων (A/K Ιωαννίνων - A/K Αράχθου)
-Μετσόβου (A/K Μετσόβου - A/K Παναγιάς)
-Γρεβενών (A/K Βόλου - A/K Βενέτικου)
-Πολύμυλου (A/K Πολύμυλου - A/K Βέροιας)
-Μαλγάρων (A/K Μαλγάρων - A/K Χαλάστρας)
-Θεσσαλονίκης (A/K Ιωνίας Κ2 - A/K Ευκαρπίας Κ4)
-Νυμφόπετρας (A/K Προφήτη - A/K Bαϊχωρίου)
-Παγγαίου (A/K Ορφάνιου - A/K Μουσθένης)
-Νέστου (A/K Χρυσούπολης - A/K Βανιάνου)
-Ξάνθης (A/K Βαφέικων - A/K Ιάσμου)
-Κομοτηνής (A/K Κομοτηνής Ανατ. - A/K Μέστης)
-Αλεξανδρούπολης (A/K ΒΙΠΕ Αλεξ/λης - A/K Αρδανίου).
Πρόθεση της κυβέρνησης είναι η λειτουργία των περισσότερων σταθμών διοδίων να ανατεθεί κατόπιν διαγωνισμού σε ιδιώτες, με αντάλλαγμα να αναλάβουν αυτοί το κόστος συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, αλλά και την κατασκευή σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (καφετέριες, βενζινάδικα κ.ά.), από τη λειτουργία των οποίων, βέβαια, θα εισπράττουν μεγάλα επιπλέον κέρδη.
Στο μεταξύ, ενώ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του έργου, παρατηρούνται ήδη διάφορες κακοτεχνίες, οι οποίες διερευνάται αν οφείλονται στους μελετητές ή στους κατασκευαστές. Ειδικότερα, πριν από ένα μήνα εμφανίστηκε καθίζηση σε μήκος 500 μέτρων στην εργολαβία Γρεβενά - Παναγιά. Η ζημιά αποκαταστάθηκε προσωρινά, ενώ για την οριστική αντιμετώπισή της θα χρειαστούν πρόσθετες εργασίες, είναι, δε, πιθανόν να υπάρξουν διακοπές στην κυκλοφορία. Κακοτεχνίες και ελλείψεις παρατηρούνται και στη σήραγγα Δρίσκου, αλλά και αλλού.