Από το 2011 θα μειωθούν τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους της χώρας ενώ εξασφαλίζεται και η αποπληρωμή των δανείων της Εγνατίας Οδού ΑΕ, όπως τονίζει στο «Βήμα» ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ। Ι. Μαγκριώτης. - Τι θα κάνετε με τα ακριβά διόδια στις εθνικές οδούς και τις αντιδράσεις που υπάρχουν; «Τα ακριβά και πυκνά διόδια τοποθετήθηκαν και νομοθετήθηκαν με τις Συμβάσεις Παραχώρησης το 2007 που διαμόρφωσε και ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ. Το ΠαΣοΚ είχε κατακρίνει τότε τα πυκνά και ακριβά διόδια και τους κρυφούς φόρους. Εμείς έχουμε αρχίσει τη συνεργασία με τους παραχωρησιούχους για να καλυφθεί μέρος αυτών των κρατικών φόρων και να μειωθούν σημαντικά τα διόδια για τα επόμενα 30 χρόνια. Αυτό περιμένουμε να το δουν οι οδηγοί από τις αρχές του 2011, όπου θα έχουμε σημαντική μείωση των τιμών των διοδίων. Από την άλλη πλευρά πρέπει να τοποθετηθούν και τα διόδια της Εγνατίας οδού, σε κάθε περίπτωση όμως θα είναι χαμηλότερα από τα διόδια των άλλων αυτοκινητοδρόμων. Κάθε χρόνο η συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας κοστίζει περίπου 80-100 εκατ. ευρώ. Μόνο στη ΔΕΗ η Εγνατία Οδός ΑΕ πληρώνει κάθε χρόνο 11 εκατ. ευρώ. Αυτά δεν μπορεί να προέρχονται από τη φορολογία του έλληνα πολίτη. Πρέπει να καταβάλλονται από τους χρήστες». - Πώς αντιμετωπίζετε τα προβλήματα με τα δάνεια που έλαβε η Εγνατία Οδός ΑΕ και τις απαιτήσεις των τραπεζών; «Η Εγνατία τα τελευταία χρόνια κατασκευαζόταν με δάνεια που είχε λάβει η ομώνυμη εταιρεία με υποθήκη τα διόδια. Εκεί βρίσκεται η αντίφαση και τα μεγάλα λάθη της προηγούμενης κυβέρνησης όπως και τα πρόσθετα χρέη που φόρτωσε το ελληνικό Δημόσιο. Οι τράπεζες ζητούν πίσω τα χρήματά τους, γιατί δεν τοποθετήθηκαν τα διόδια. Ηδη η κυβέρνηση με απόφαση του υπουργού Οικονομικών πριν από περίπου 20 ημέρες έδωσε μέρος αυτών των χρημάτων που καλύπτουν τα τοκοχρεολύσια αυτής της χρονιάς. Ετσι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τον εν λόγω δανεισμό». - Τι θα κάνετε με τους συμβασιούχους της Εγνατίας οδού ΑΕ που χάνουν τις δουλειές τους; «Η εταιρεία τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνει το βασικό έργο της και επιδίωξή μας είναι η ανάληψη από την Εγνατία Οδό ΑΕ έργων και δραστηριοτήτων στα Βαλκάνια αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης ανάληψη και άλλων έργων στην υπόλοιπη Ελλάδα, όπως επίσης και στην εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκη. Με αυτό τον τρόπο θα αξιοποιηθεί και το δυναμικό που απασχολούνταν τα τελευταία χρόνια με ετήσιες συμβάσεις και κυρίως με συμβάσεις έργου. Μέσω ΑΣΕΠ και με βάση την εμπειρία που διαθέτουν είμαι βέβαιος ότι πολλοί από τους εργαζομένους θα τοποθετηθούν σε νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν». Διαβάστε περισσότερα: