πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Και πρόστιμο 7,4 εκατ। ευρώ από την Πολεοδομία Καπανδριτίου
Αυθαίρετες και κατεδαφιστέες κρίνει με νεότερη απόφασή της η πολεοδομία Καπανδριτίου τις κτιριακές εγκαταστάσεις της κοινοπραξίας «Νέα Οδός ΑΕ» στο τμήμα του ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση –Υλίκη, επιβάλλοντας πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης συνολικού ύψους 7,4 εκ. ευρώ.
Στις αρχές Μαρτίου, η Επιτροπή Χαρακτηρισμού Αυθαίρετων Κατασκευών της πολεοδομίας έκανε δεκτή την αίτηση θεραπείας της Κοινότητας Μαλακάσας και κατοίκων της περιοχής, με την οποία ζητούσαν να ανακληθεί προηγούμενη απόφαση που ακύρωνε την επιβολή προστίμων κατόπιν νομικής γνωμοδότησης των υπηρεσιών της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής.
Με τη γνωμοδότηση αυτή οι υπηρεσίες της Νομαρχίας έκριναν αναρμόδια την πολεοδομία να διεξάγει έκθεση αυτοψίας αυθαίρετης κατασκευής και να επιβάλλει κυρώσεις κατά εγκαταστάσεων που αποτελούν τμήμα δημοσίου έργου, απαλλάσσοντας έτσι την εταιρεία από την επιβολή προστίμων.
Η απόφαση όμως αυτή πήγαινε κόντρα στους ισχυρισμούς της άλλης πλευράς, η οποία επανήλθε στα τέλη του 2009 με νέα αίτηση θεραπείας, υποστηρίζοντας ότι τα έργα ήταν παράνομα καθώς δεν συμπεριλαμβάνονταν ως όφειλαν στην έγκριση περιβαλλοντικών όρων της σύμβασης που δόθηκε από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ το 2007.
Οι σχετικές καταγγελίες στο πολεοδομικό γραφείο Καπανδριτίου χαρακτήριζαν παράνομες τις επεμβάσεις για την κατασκευή του σταθμού διοδίων στον κόμβο Μαλακάσας καθώς επίσης και συνοδευτικά κτιριακά έργα της κοινοπραξίας (εγκαταστάσεις εκχιονισμού, αποθήκευσης κ.α.) που περιλαμβάνονται στο Κέντρο Εκμετάλλευσης και Συντήρησης του έργου.
Σύμφωνα μάλιστα με τους ισχυρισμούς τους, οι υποδομές της εταιρείας που κατασκευάζει το έργο δεν προβλέπονταν ούτε ως πιθανό έργο στη σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας Οδού.
Αντίθετα ως πιθανές θέσεις για την εγκατάσταση του Κέντρου αναφέρονται οι περιοχές διοδίων Αφιδνών, Σχηματαρίου, Οινοφύτων, Ριτσώνας και Θηβών και προσθέτουν ότι το έργο δεν εντάσσεται ούτε στην έκθεση περιβαλλοντικής αδειοδότησης για τα διόδια και τα κτίρια του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού που εκδόθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ τον Σεπτέμβριο του 2009.
Την απόφαση της πολεοδομίας Καπανδριτίου να κάνει δεκτή την αίτηση θεραπείας της Κοινότητας Μαλακάσας και κατοίκων της περιοχής αμφισβητεί η κοινοπραξία Νέας Οδός ΑΕ, υποστηρίζοντας ότι δεν της χορηγήθηκε ο απαιτούμενος χρόνος για να μελετήσει τα στοιχεία του φακέλου, εγείροντας επιπλέον ερωτήματα αναφορικά με την σύνθεση και την νομιμότητα της επιτροπής που έλαβε την απόφαση.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι καταγγελίες εναντίον της Κοινοπραξίας από φορείς της Μαλακάσας αποτελούν τμήμα μιας οξείας αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο πλευρών, που κλιμακώνεται τους τελευταίους μήνες από φορείς και κατοίκους της Βορειοανατολικής Αττικής με σκοπό την ανάσχεση της επιβολής διοδίων σε περιοχές κοντά στο λεκανοπέδιο.
Στις αρχές Μαρτίου, η Επιτροπή Χαρακτηρισμού Αυθαίρετων Κατασκευών της πολεοδομίας έκανε δεκτή την αίτηση θεραπείας της Κοινότητας Μαλακάσας και κατοίκων της περιοχής, με την οποία ζητούσαν να ανακληθεί προηγούμενη απόφαση που ακύρωνε την επιβολή προστίμων κατόπιν νομικής γνωμοδότησης των υπηρεσιών της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής.
Με τη γνωμοδότηση αυτή οι υπηρεσίες της Νομαρχίας έκριναν αναρμόδια την πολεοδομία να διεξάγει έκθεση αυτοψίας αυθαίρετης κατασκευής και να επιβάλλει κυρώσεις κατά εγκαταστάσεων που αποτελούν τμήμα δημοσίου έργου, απαλλάσσοντας έτσι την εταιρεία από την επιβολή προστίμων.
Η απόφαση όμως αυτή πήγαινε κόντρα στους ισχυρισμούς της άλλης πλευράς, η οποία επανήλθε στα τέλη του 2009 με νέα αίτηση θεραπείας, υποστηρίζοντας ότι τα έργα ήταν παράνομα καθώς δεν συμπεριλαμβάνονταν ως όφειλαν στην έγκριση περιβαλλοντικών όρων της σύμβασης που δόθηκε από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ το 2007.
Οι σχετικές καταγγελίες στο πολεοδομικό γραφείο Καπανδριτίου χαρακτήριζαν παράνομες τις επεμβάσεις για την κατασκευή του σταθμού διοδίων στον κόμβο Μαλακάσας καθώς επίσης και συνοδευτικά κτιριακά έργα της κοινοπραξίας (εγκαταστάσεις εκχιονισμού, αποθήκευσης κ.α.) που περιλαμβάνονται στο Κέντρο Εκμετάλλευσης και Συντήρησης του έργου.
Σύμφωνα μάλιστα με τους ισχυρισμούς τους, οι υποδομές της εταιρείας που κατασκευάζει το έργο δεν προβλέπονταν ούτε ως πιθανό έργο στη σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας Οδού.
Αντίθετα ως πιθανές θέσεις για την εγκατάσταση του Κέντρου αναφέρονται οι περιοχές διοδίων Αφιδνών, Σχηματαρίου, Οινοφύτων, Ριτσώνας και Θηβών και προσθέτουν ότι το έργο δεν εντάσσεται ούτε στην έκθεση περιβαλλοντικής αδειοδότησης για τα διόδια και τα κτίρια του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού που εκδόθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ τον Σεπτέμβριο του 2009.
Την απόφαση της πολεοδομίας Καπανδριτίου να κάνει δεκτή την αίτηση θεραπείας της Κοινότητας Μαλακάσας και κατοίκων της περιοχής αμφισβητεί η κοινοπραξία Νέας Οδός ΑΕ, υποστηρίζοντας ότι δεν της χορηγήθηκε ο απαιτούμενος χρόνος για να μελετήσει τα στοιχεία του φακέλου, εγείροντας επιπλέον ερωτήματα αναφορικά με την σύνθεση και την νομιμότητα της επιτροπής που έλαβε την απόφαση.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι καταγγελίες εναντίον της Κοινοπραξίας από φορείς της Μαλακάσας αποτελούν τμήμα μιας οξείας αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο πλευρών, που κλιμακώνεται τους τελευταίους μήνες από φορείς και κατοίκους της Βορειοανατολικής Αττικής με σκοπό την ανάσχεση της επιβολής διοδίων σε περιοχές κοντά στο λεκανοπέδιο.