Με στόχο ν' ανοίξει ο δρόμος στα Τέμπη μέχρι την Πρωτομαγιά, οριστικά αυτήν τη φορά, αρχίζουν ξανά από αύριο οι συμπληρωματικές εργασίες σε τρία σημεία της πλαγιάς, για τη στήριξη των επικίνδυνων βράχων. Η εθνική οδός στην κοιλάδα των Τεμπών, που δόθηκε στην κυκλοφορία για τις ημέρες του Πάσχα από την 1η Απριλίου, κλείνει και πάλι αύριο στις 12 το μεσημέρι για διάστημα περίπου 3 - 4 εβδομάδων, σύμφωνα με την ανακοίνωση της αναδόχου εταιρίας.
Στις 11 ημέρες, που ήταν ανοιχτά τα Τέμπη, περίπου 150.000 οχήματα διέσχισαν το δρόμο χωρίς να υπάρχουν προβλήματα από πτώσεις βράχων ή χωμάτων και η ροή της κυκλοφορίας ήταν ομαλή, κυρίως λόγω της απόφασης για απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης στα πάρκινγκ που υπάρχουν στην περιοχή.
Σήμερα, θα βρίσκεται σε επιφυλακή το σύνολο των 130 τροχονόμων, που έχουν κινητοποιηθεί για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στα Τέμπη, καθώς αναμένεται το μεγάλο κύμα επιστροφής του συνόλου των εκδρομέων του Πάσχα. Αύριο, νωρίς το πρωί, θα ξεκινήσουν οι προετοιμασίες, προκειμένου στις 12 το μεσημέρι να έχουν τοποθετηθεί οι απαγορευτικές πινακίδες και να κλείσει ο δρόμος. Νωρίτερα, θα αρχίσει η εκτροπή των φορτηγών μέσω Κατερίνης - Ελασσόνας και λίγο πριν από το κλείσιμο του δρόμου θα γίνει η εκτροπή των ΙΧ μέσω Αγιόκαμπου - Αγιάς. Οι τροχονόμοι θα μετακινηθούν στις εναλλακτικές διαδρομές, που θα «σηκώσουν» τις επόμενες εβδομάδες τον κυκλοφοριακό φόρτο και ιδιαίτερα η ανατολική, παραλιακή παράκαμψη, που δέχεται σχεδόν το σύνολο των 15.000 ΙΧ ημερησίως. «Ολες οι δυνάμεις θα βρίσκονται επί ποδός και αμέσως μόλις κλείσει ο δρόμος θα μετακινηθούν στις εναλλακτικές διαδρομές για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, μέχρι να ανοίξει ξανά η εθνική στα Τέμπη», σημείωσε ο Χρήστος Σιμούλης, αναπληρωτής διευθυντής της Τροχαίας Λάρισας.
Σύμφωνα με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Σέργιο Λαμπρόπουλο, οι πρόσθετες εργασίες θα διαρκέσουν τρεις εβδομάδες. Η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», Ειρήνη Ζαβρίδου, σημείωσε ότι «τις ημέρες που δόθηκε στην κυκλοφορία ο δρόμος, δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα, ενώ οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν οφείλονται στη μορφολογία της περιοχής και τη δεδομένη στενότητα του δρόμου». Παράλληλα, η κ. Ζαβρίδου επισήμανε ότι δεν είναι εύκολο να ικανοποιηθεί το αίτημα φορέων της Πιερίας, που ζητούν να ανοίγει ο δρόμος κάθε Σαββατοκύριακο, καθώς αυτό θα καθυστερούσε περισσότερο την οριστική παράδοση του δρόμου στην κυκλοφορία.
Οι εργασίες που απομένουν
Από αύριο το πρωί περισσότεροι από 30 αλπινιστές της ελβετικής εταιρίας «Geobrugg» θα σκαρφαλώσουν ξανά στα βράχια σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. βόρεια από το σημείο της φονικής κατολίσθησης της 17ης Δεκεμβρίου και με τη βοήθεια του ελικοπτέρου θα εργαστούν στα τρία σημεία που χρειάζονται παρεμβάσεις, στο 386ο και 387ο χλμ. της ΠΑΘΕ. Εκεί θα απομακρύνουν (ξεσκαρώσουν) επικίνδυνα βράχια και θα τοποθετήσουν φράκτες και πλέγματα για προστασία από κατολισθήσεις στο μέλλον.
Πάντως και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στα Τέμπη, αναμένεται να συνεχιστούν οι διαμαρτυρίες δημάρχων και φορέων της Λάρισας για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στις εναλλακτικές διαδρομές Λάρισας - Γυρτώνης - Κοζάνης, Αγιάς - Αγιόκαμπου - Στομίου, Μακρυχωρίου - Γόννων - Καλλιπεύκης - Παντελεήμονα, Ροδιάς - Συκαμινέας και της παλιάς εθνικής Λάρισας - Βόλου στο τμήμα Αχιλλείου - Καλαμακίου.
Τέλος, το θέμα των διοδίων εξακολουθεί ν' απασχολεί τόσο τους τοπικούς φορείς όσο και την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, που εξέφρασε την πρόθεση διά στόματος του υφυπουργού, Γ। Μαγκριώτη, να μη λειτουργήσουν τα διόδια του Αιγινίου στην ΠΑΘΕ και της Κουλούρας στην Εγνατία οδό και να αυξηθεί το αντίτιμο στο σταθμό των Μαλγάρων. Μετά την οριστική παράδοση του δρόμου, το Μάιο, θα επαναλειτουργήσουν και οι σταθμοί διοδίων του Πυργετού και του Μακρυχωρίου στη Λάρισα.
πηγή:http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=10&artid=36610
Στις 11 ημέρες, που ήταν ανοιχτά τα Τέμπη, περίπου 150.000 οχήματα διέσχισαν το δρόμο χωρίς να υπάρχουν προβλήματα από πτώσεις βράχων ή χωμάτων και η ροή της κυκλοφορίας ήταν ομαλή, κυρίως λόγω της απόφασης για απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης στα πάρκινγκ που υπάρχουν στην περιοχή.
Σήμερα, θα βρίσκεται σε επιφυλακή το σύνολο των 130 τροχονόμων, που έχουν κινητοποιηθεί για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στα Τέμπη, καθώς αναμένεται το μεγάλο κύμα επιστροφής του συνόλου των εκδρομέων του Πάσχα. Αύριο, νωρίς το πρωί, θα ξεκινήσουν οι προετοιμασίες, προκειμένου στις 12 το μεσημέρι να έχουν τοποθετηθεί οι απαγορευτικές πινακίδες και να κλείσει ο δρόμος. Νωρίτερα, θα αρχίσει η εκτροπή των φορτηγών μέσω Κατερίνης - Ελασσόνας και λίγο πριν από το κλείσιμο του δρόμου θα γίνει η εκτροπή των ΙΧ μέσω Αγιόκαμπου - Αγιάς. Οι τροχονόμοι θα μετακινηθούν στις εναλλακτικές διαδρομές, που θα «σηκώσουν» τις επόμενες εβδομάδες τον κυκλοφοριακό φόρτο και ιδιαίτερα η ανατολική, παραλιακή παράκαμψη, που δέχεται σχεδόν το σύνολο των 15.000 ΙΧ ημερησίως. «Ολες οι δυνάμεις θα βρίσκονται επί ποδός και αμέσως μόλις κλείσει ο δρόμος θα μετακινηθούν στις εναλλακτικές διαδρομές για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, μέχρι να ανοίξει ξανά η εθνική στα Τέμπη», σημείωσε ο Χρήστος Σιμούλης, αναπληρωτής διευθυντής της Τροχαίας Λάρισας.
Σύμφωνα με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Σέργιο Λαμπρόπουλο, οι πρόσθετες εργασίες θα διαρκέσουν τρεις εβδομάδες. Η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», Ειρήνη Ζαβρίδου, σημείωσε ότι «τις ημέρες που δόθηκε στην κυκλοφορία ο δρόμος, δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα, ενώ οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν οφείλονται στη μορφολογία της περιοχής και τη δεδομένη στενότητα του δρόμου». Παράλληλα, η κ. Ζαβρίδου επισήμανε ότι δεν είναι εύκολο να ικανοποιηθεί το αίτημα φορέων της Πιερίας, που ζητούν να ανοίγει ο δρόμος κάθε Σαββατοκύριακο, καθώς αυτό θα καθυστερούσε περισσότερο την οριστική παράδοση του δρόμου στην κυκλοφορία.
Οι εργασίες που απομένουν
Από αύριο το πρωί περισσότεροι από 30 αλπινιστές της ελβετικής εταιρίας «Geobrugg» θα σκαρφαλώσουν ξανά στα βράχια σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. βόρεια από το σημείο της φονικής κατολίσθησης της 17ης Δεκεμβρίου και με τη βοήθεια του ελικοπτέρου θα εργαστούν στα τρία σημεία που χρειάζονται παρεμβάσεις, στο 386ο και 387ο χλμ. της ΠΑΘΕ. Εκεί θα απομακρύνουν (ξεσκαρώσουν) επικίνδυνα βράχια και θα τοποθετήσουν φράκτες και πλέγματα για προστασία από κατολισθήσεις στο μέλλον.
Πάντως και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στα Τέμπη, αναμένεται να συνεχιστούν οι διαμαρτυρίες δημάρχων και φορέων της Λάρισας για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στις εναλλακτικές διαδρομές Λάρισας - Γυρτώνης - Κοζάνης, Αγιάς - Αγιόκαμπου - Στομίου, Μακρυχωρίου - Γόννων - Καλλιπεύκης - Παντελεήμονα, Ροδιάς - Συκαμινέας και της παλιάς εθνικής Λάρισας - Βόλου στο τμήμα Αχιλλείου - Καλαμακίου.
Τέλος, το θέμα των διοδίων εξακολουθεί ν' απασχολεί τόσο τους τοπικούς φορείς όσο και την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, που εξέφρασε την πρόθεση διά στόματος του υφυπουργού, Γ। Μαγκριώτη, να μη λειτουργήσουν τα διόδια του Αιγινίου στην ΠΑΘΕ και της Κουλούρας στην Εγνατία οδό και να αυξηθεί το αντίτιμο στο σταθμό των Μαλγάρων. Μετά την οριστική παράδοση του δρόμου, το Μάιο, θα επαναλειτουργήσουν και οι σταθμοί διοδίων του Πυργετού και του Μακρυχωρίου στη Λάρισα.