Νέες αυξήσεις στα χαράτσια έως 40%
Θα ισχύσουν από τη Δευτέρα 8 του Μάρτη
Θα ισχύσουν από τη Δευτέρα 8 του Μάρτη
Νέες αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων από 37% έως 40,5% (ανάλογα με τον τύπο του οχήματος), που θα ισχύσουν από τη Δευτέρα, ανακοίνωσε ο ιδιωτικός όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», ο οποίος εκμεταλλεύεται το τμήμα της Εθνικής Οδού από τις Ράχες Φθιώτιδας έως το Κλειδί Ημαθίας. Η πρόκληση είναι διπλή, καθώς οι αυξήσεις αυτές γίνονται τη στιγμή που ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής παραμένει κλειστό, μετά την πτώση βράχων στο ύψος των Τεμπών, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να είναι αναγκασμένοι να κινούνται μέσα από επικίνδυνους επαρχιακούς δρόμους.
Οπως ο ίδιος ο όμιλος ανακοίνωσε, «η νέα αναπροσαρμογή της τιμής των διοδίων από τα 2,50 λεπτά στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, γίνεται με βάση τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης», που, όπως είναι γνωστό, ψηφίστηκε στη Βουλή και από το ΠΑΣΟΚ και από τη ΝΔ. Τα αυξημένα χαράτσια θα καταβάλλονται προς το παρόν μόνο σε τρεις σταθμούς (Πελασγίας, Μοσχοχωρίου, Λεπτοκαρυάς), ενώ άλλοι τρεις σταθμοί (σε Μακρυχώρι, Πυργετό και ο νέος στο Αιγίνιο) παραμένουν κλειστοί και αναμένεται να λειτουργήσουν όταν ανοίξουν τα Τέμπη, δηλαδή μέχρι τον προσεχή Μάη το αργότερο.
Ειδικότερα, από τη Δευτέρα οι οδηγοί θα πληρώνουν:
Για τα δίκυκλα από 1,60 ευρώ στους σταθμούς Πελασγίας, Μοσχοχωρίου και Λεπτοκαρυάς και συνολικά 4,80 ευρώ για όλη τη διαδρομή, έναντι 3,50 που πληρώνουν σήμερα.
Για τα ΙΧ από 2,30 ευρώ στους τρεις σταθμούς και συνολικά 6,90 ευρώ, έναντι 4,90 ευρώ που πληρώνουν σήμερα.
Για φορτηγά και λεωφορεία έως τρεις άξονες, θα πληρώνουν 5,80 ευρώ στην Πελασγία, 5,70 ευρώ στο Μοσχοχώρι και 5,80 ευρώ στη Λεπτοκαρυά (συνολικά 17,30 ευρώ, έναντι 12,30 ευρώ σήμερα).
Για τα φορτηγά με 4 άξονες και πάνω θα πληρώνουν 8,20 ευρώ στην Πελασγία, 8 ευρώ στο Μοσχοχώρι και 8,10 ευρώ στη Λεπτοκαρυά (συνολικά 24,30 ευρώ, έναντι 17,30 ευρώ σήμερα).
Ανάλογες αυξήσεις αναμένεται εντός των ημερών να επιβάλουν και οι άλλοι ιδιωτικοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται το εθνικό οδικό δίκτυο, παρότι από τον Απρίλη του 2008 είχαν αυξηθεί τα χαράτσια από 35% έως και 180% και στις αρχές του φετινού χρόνου είχε επιβληθεί τιμαριθμική αναπροσαρμογή τους. Σημειώνουμε ότι με βάση τις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης, τύπου ΣΔΙΤ - με τις οποίες παραδόθηκαν οι οδικοί άξονες στο μεγάλο κεφάλαιο, ανοίγοντας νέους «δρόμους» κερδοφορίας του, αναγκάζοντας το λαό να χρυσοπληρώνει τα έργα και για την κατασκευή από τη στυγνή φορολογία του και για τη χρήση - το 2011 οι μεγαλοκατασκευαστές μπορούν να επιβάλουν νέο «πακέτο» αυξήσεων στα διόδια κατά 60% τουλάχιστον και να γεμίσουν το οδικό δίκτυο με νέους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς είσπραξης...
Οπως ο ίδιος ο όμιλος ανακοίνωσε, «η νέα αναπροσαρμογή της τιμής των διοδίων από τα 2,50 λεπτά στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, γίνεται με βάση τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης», που, όπως είναι γνωστό, ψηφίστηκε στη Βουλή και από το ΠΑΣΟΚ και από τη ΝΔ. Τα αυξημένα χαράτσια θα καταβάλλονται προς το παρόν μόνο σε τρεις σταθμούς (Πελασγίας, Μοσχοχωρίου, Λεπτοκαρυάς), ενώ άλλοι τρεις σταθμοί (σε Μακρυχώρι, Πυργετό και ο νέος στο Αιγίνιο) παραμένουν κλειστοί και αναμένεται να λειτουργήσουν όταν ανοίξουν τα Τέμπη, δηλαδή μέχρι τον προσεχή Μάη το αργότερο.
Ειδικότερα, από τη Δευτέρα οι οδηγοί θα πληρώνουν:
Για τα δίκυκλα από 1,60 ευρώ στους σταθμούς Πελασγίας, Μοσχοχωρίου και Λεπτοκαρυάς και συνολικά 4,80 ευρώ για όλη τη διαδρομή, έναντι 3,50 που πληρώνουν σήμερα.
Για τα ΙΧ από 2,30 ευρώ στους τρεις σταθμούς και συνολικά 6,90 ευρώ, έναντι 4,90 ευρώ που πληρώνουν σήμερα.
Για φορτηγά και λεωφορεία έως τρεις άξονες, θα πληρώνουν 5,80 ευρώ στην Πελασγία, 5,70 ευρώ στο Μοσχοχώρι και 5,80 ευρώ στη Λεπτοκαρυά (συνολικά 17,30 ευρώ, έναντι 12,30 ευρώ σήμερα).
Για τα φορτηγά με 4 άξονες και πάνω θα πληρώνουν 8,20 ευρώ στην Πελασγία, 8 ευρώ στο Μοσχοχώρι και 8,10 ευρώ στη Λεπτοκαρυά (συνολικά 24,30 ευρώ, έναντι 17,30 ευρώ σήμερα).
Ανάλογες αυξήσεις αναμένεται εντός των ημερών να επιβάλουν και οι άλλοι ιδιωτικοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται το εθνικό οδικό δίκτυο, παρότι από τον Απρίλη του 2008 είχαν αυξηθεί τα χαράτσια από 35% έως και 180% και στις αρχές του φετινού χρόνου είχε επιβληθεί τιμαριθμική αναπροσαρμογή τους. Σημειώνουμε ότι με βάση τις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης, τύπου ΣΔΙΤ - με τις οποίες παραδόθηκαν οι οδικοί άξονες στο μεγάλο κεφάλαιο, ανοίγοντας νέους «δρόμους» κερδοφορίας του, αναγκάζοντας το λαό να χρυσοπληρώνει τα έργα και για την κατασκευή από τη στυγνή φορολογία του και για τη χρήση - το 2011 οι μεγαλοκατασκευαστές μπορούν να επιβάλουν νέο «πακέτο» αυξήσεων στα διόδια κατά 60% τουλάχιστον και να γεμίσουν το οδικό δίκτυο με νέους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς είσπραξης...