1 Μαρ 2010

Τα έργα της καθυστέρησης

πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=136724

Νέο «ραντεβού» σε 15 ημέρες έκλεισαν διά βοής οι περίπου 1.000 διαδηλωτές που συγκεντρώθηκαν χθες στις Αφίδνες, διαμαρτυρόμενοι για το χαράτσι στους εθνικούς δρόμους. Για δύο ώρες, από τις 12 ώς τις 2 μετά το μεσημέρι, άνοιξαν τις μπάρες και προέτρεπαν τους οδηγούς να περνούν με τα αυτοκίνητά τους χωρίς να πληρώνουν. Εντονη ήταν η παρουσία των ΜΑΤ, ενώ υπήρχε και εισαγγελέας που δεν χρειάστηκε να επέμβει.
«Το κίνημά μας κερδίζει συνεχώς έδαφος», είπε στην «Ε» ο Βασίλης Παπαδόπουλος, από τις επιτροπές της βορειο-ανατολικής Αττικής, όπου οι μόνιμοι κάτοικοι είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν σε καθημερινή βάση διόδια για να πάνε στη δουλειά τους ή για να εξυπηρετηθούν από μια δημόσια υπηρεσία. Χθες ήταν αισθητή η παρουσία αντιπροσωπειών από τα βόρεια προάστια, που θα είναι οι επόμενοι «τυχεροί», αφού οι ανάδοχοι των έργων στην εθνική οδό σχεδιάζουν να θέσουν σε λειτουργία και άλλους πλευρικούς σταθμούς είσπραξης διοδίων στους κόμβους Καλυφτάκη, Βαρυμπόμπης, Μεταμόρφωσης και Αγίου Στεφάνου.
«Γολγοθάς» για τους οδηγούς που περνούν από τα διόδια Ελευσίνας και προς τις δύο κατευθύνσεις, λόγω έργων ασφαλτόστρωσης που θα διαρκέσουν ώς τις 23 Μαρτίου. Για όλο αυτό το διάστημα θα διατίθενται μόνον δύο λωρίδες κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα την Παρασκευή το απόγευμα οι ουρές των οχημάτων να ξεκινούν από τον Ασπρόπυργο. Ανάλογη ταλαιπωρία παρατηρήθηκε και χθες, στο ρεύμα εισόδου. Οι εργαζόμενοι στα διόδια εισπράττουν τις διαμαρτυρίες για λογαριασμό των αναδόχων.
Στην εθνική οδό Αθηνών - Πατρών, οι ανάδοχοι έκαναν και νέα αύξηση στις τιμές των διοδίων στις αρχές Ιανουαρίου, πέρα από το «καπέλο» που είχαν επιβάλει τον Αύγουστο του 2008. Στο συγκεκριμένο άξονα καταγράφονται κατά μέσο όρο 3 εκατ. διελεύσεις τον μήνα, που σημαίνει ότι οι κατασκευαστές εισπράττουν πάνω από 120 εκατ. το χρόνο.
Δεν τηρείται
Τα έργα όμως προχωρούν με ρυθμούς... χελώνας. Η σύμβαση του 2007 προβλέπει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, που δεν τηρείται. Ακόμη και αν θεωρηθεί ότι οι χρόνοι μετρούν από τις 4 Αυγούστου 2008, έπρεπε μέσα σε ένα χρόνο να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα συντήρησης και οδικής ασφάλειας στο τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος. Ως τώρα δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε η τοποθέτηση του εσωτερικού στηθαίου ασφαλείας, ενώ το οδόστρωμα σε πολλά σημεία προκαλεί ναυτία από τις πολλές φθορές. Στα τέλη Μαρτίου πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα (ανισόπεδοι κόμβοι, γέφυρες κ.λπ.) στο τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος, καθώς και στην παράκαμψη της Πάτρας. Καθυστερήσεις υπάρχουν και στο τμήμα Κόρινθος - Κιάτο, που οφείλει να αποκτήσει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου (τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία βοηθητική ανά κατεύθυνση, εσωτερικό στηθαίο ασφαλείας, φωτισμός κ.λπ.) ώς τον Μάρτιο του 2011. Με τα σημερινά δεδομένα, οι καθυστερήσεις είναι βέβαιες.
Υπό κατασκευή είναι οι σήραγγες στο Δερβένι, τα Μαύρα Λιθάρια, την Ακράτα, τον Πλάτανο και την Παναγοπούλα, όπου οι οδηγοί ταλαιπωρούνται αφού έχουν στη διάθεσή τους μόνον μία λωρίδα κυκλοφορίας. Γέφυρες κατασκευάζονται στον Φοίνικα, το Καμάρι, τα Ροζενά και τους ποταμούς Μεγανίτη, Θολοπόταμο και Κράθη. Ο αυτοκινητόδρομος ώς το Αίγιο πρέπει να δοθεί σε λειτουργία τον Ιούνιο του 2011, χρονοδιάγραμμα που επίσης δεν προβλέπεται να τηρηθεί.
Χ.ΤΖ.