6 Φεβ 2010

Επαναδιαπραγμάτευση για τα διόδια

Ημερομηνία δημοσίευσης: 06/02/2010

Την έναρξη επαναδιαπραγμάτευσης του καθεστώτος που ισχύει για τα διόδια στις εθνικές οδούς ανακοίνωσε ο Γιάννης Μαγκριώτης απαντώντας χθες σε ερώτηση του Θανάση Λεβέντη. Ο υφυπουργός Υποδομών είπε ότι "εργαζόμαστε για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων που θα μειώσουν τα διόδια" και ότι συζητά για να κατασκευαστούν και τα παράπλευρα δίκτυα, που θα αποσυμφορήσουν την κυκλοφορία των μεγάλων οχημάτων, τα οποία τώρα περνούν μέσα από κατοικημένες περιοχές.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε να τεθεί χρονοδιάγραμμα για την λήξη της διαπραγμάτευσης και ο υφυπουργός εκτίμησε ότι θα έχει τελειώσει μέχρι το καλοκαίρι. Ωστόσο ο Γ. Μαγκριώτης ήταν αρνητικός στην πρόταση για μηδενικά διόδια, λέγοντας ότι οι δρόμοι κοστίζουν και ο χρήστης πρέπει να χρηματοδοτεί τη συντήρηση και τη λειτουργία τους.
Από την πλευρά του, ο Θ. Λεβέντης έθεσε το ζήτημα της αστυνομικής καταστολής του "κινήματος των διοδίων" και ζήτησε να μην επιβάλουν τα ΜΑΤ την είσπραξη των τελών διέλευσης. Όμως ο υφυπουργός, παρά τις αναφορές του στην ανάγκη συναίνεσης, απάντησε ότι με τις συμβάσεις που υπογράφηκαν έχει εκχωρηθεί και η είσπραξη των διοδίων και είναι δικαίωμα του παραχωρησιούχου να καλεί την αστυνομία να υπερασπίζεται το δικαίωμά του να πληρώνουν οι οδηγοί διόδια.
.............................................................
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέα διόδια, νέα άδικη και υπέρμετρη επιβάρυνση για τους κατοίκους της Βόρειας Αττικής, Βοιωτίας και Φθιώτιδας

Τα σοβαρά προβλήματα που προκαλούνται στους κατοίκους της Βόρειας Αττικής, Βοιωτίας, Φθιώτιδας και η αφόρητη ταλαιπωρία που υφίστανται διερχόμενοι οδηγοί, εξαιτίας της εγκατάστασης νέων σταθμών είσπραξης διοδίων αλλά και η επιβολή υπέρμετρων αυξήσεων σε όλους τους οδικούς άξονες της χώρας, ιδίως δε στους κόμβους του άξονα Αθήνα –Λαμία ήταν το θέμα Επίκαιρης Ερώτησης προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων που κατέθεσε ο Βουλευτής Αττικής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Θανάσης Λεβέντης. Ο κ. Λεβέντης τονίζει στην ερώτησή του ότι τα προβλήματα έχουν ξεκινήσει από παλιά και έχουν εξαιρετικώς επιδεινωθεί το νέο σύστημα επιβολής τελών διοδίων που βασίζεται στην Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» που έχει κυρωθεί με τον Ν. 3555/2007 και αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να αναζητούν παράδρομους στην προσπάθεια να αποφύγουν τα διόδια δημιουργώντας κυκλοφοριακό χάος και ιδιαίτερα για τους κατοίκους της περιοχής και ερωτά τον Υπουργό αν προτίθεται να επαναδιαπραγματευθεί την Σύμβαση με βασικό στόχο τη μείωση και τη σταδιακή κατάργηση των διοδίων, αλλά και αν προτίθεται να λάβει μετρά ώστε να κατασκευαστούν και να αναβαθμιστούν οι πάροδοι της Εθνικής Οδού.
Απατώντας ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης παραδέχτηκε την άσχημη κατάσταση ρίχνοντας τις ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ τόσο για τις 5 συμβάσεις παραχώρησης που υπέγραψε το 2007 στις οποίες είναι ενσωματωμένοι αυξημένοι δημόσιοι φόροι, όσο και για την ανακατασκευή του παράπλευρου δικτύου που προβλεπόταν να είχε γίνει. Δεσμεύτηκε ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει λυθεί το πρόβλημα πληρωμής διοδίων για του κάτοικους και απάντησε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται στο τελικό στάδιο προετοιμασίας για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων κάτι όμως που δεν είναι εύκολο. Τόνισε ότι κυβέρνηση έχει σχέδιο για την αλλαγή του συστήματος διοδίων ώστε να υπάρχουν λογικές που θα χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση και λειτουργία των οδικών δικτύων
Ο κ. Λεβέντης επισήμανε ότι ενώ η κυβέρνηση διαπιστώνει το πρόβλημα οι χρήστες των οδικών δικτύων στην Ελλάδα πληρώνουν για κακής ποιότητας υποδομές, πληρώνουν προκαταβολικά για δρόμους που θα γίνουν, συνεχίζουν να πληρώνουν για δρόμους που έχουν χρυσοπληρώσει, πληρώνουν για δρόμους που είναι υπό κατασκευή ή υπό συντήρηση δηλαδή πληρώνουν για δρόμους με εκκρεμότητες και για υπηρεσίες που δεν απολαμβάνουν και μάλιστα σε ιδιωτικές εταιρίες και επιπλέον πληρώνουν και για τοπικές μετακινήσεις, δηλαδή πληρώνουν έμμεσους τοπικούς φόρους. Επιπλέον ήδη έχει αναπτυχθεί ένα κίνημα διοδίων, που αρνούνται να πληρώσουν και οργανώνουν διαμαρτυρίες στους σταθμούς των διοδίων ερχόμενοι όμως αντιμέτωποι με τα ΜΑΤ που χρησιμοποιούνται για να επιβάλλουν το σκοπό των ιδιωτικών εταιρειών για είσπραξη διοδίων σε όσους διερχόμενους αρνούνται, γεγονός από κάθε άποψη απαράδεκτο