πηγή:ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=5470727&publDate=27/1/2010
Εξαιρετικά αποκαλυπτικό ήταν το άρθρο του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά στην εφημερίδα «Βήμα της Κυριακής», σχετικά με το θέμα των πανάκριβων διοδίων που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Ο πρώην υπουργός ξεκαθαρίζει ότι οι σταδιακές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, αλλά και σε ποια σημεία οι ιδιωτικοί όμιλοι θα εγκαταστήσουν τους σταθμούς είσπραξής τους, «περιλαμβάνονται στις συμβάσεις που εγκρίθηκαν από την ΕΕ και ψηφίστηκαν στη Βουλή από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑ.Ο.Σ.».
Επίσης ξεκαθαρίζει ότι η επιλογή της ανώτατης χρέωσης των 4 λεπτών ανά χιλιόμετρο (εκτός του τμήματος των σηράγγων των Τεμπών που είναι 5 λεπτά το χιλιόμετρο) και μάλιστα σε τιμές του 2003 «είχε γίνει από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ». Ακόμη, αποκαλύπτει ότι το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει κάποιο μερίδιο από τα διόδια από το 2012 και ότι μόνο από τότε μπορούν να γίνουν κάποιες μειώσεις στα ήδη αυξημένα χαράτσια, ενώ σε οποιαδήποτε προεξόφληση των εσόδων προειδοποιεί ότι οι τράπεζες θα αντιδράσουν και θα ζητήσουν «διπλάσια επιτόκια από αυτά που δανείζεται το Δημόσιο»!
«Δεν αντιλαμβάνομαι - υποστηρίζει ο πρώην υπουργός - τη σπουδή της κυβέρνησης να εξαγγείλει μείωση των διοδίων εντός μηνών, όπως είπε, προτού καν μελετήσει το θέμα και εκτιμήσει τις επιπτώσεις στη χρηματοδότηση της κατασκευής των έργων, στην οικονομία και στην αξιοπιστία του Δημοσίου, καλλιεργώντας παράλληλα ψευδαισθήσεις στους πολίτες».
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Οτι - κοινώς - η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μας δουλεύει, όταν λέει ότι θα διαπραγματευτεί με τους ιδιωτικούς ομίλους για μείωση της τιμής των διοδίων από το 2010. Οτι γι' αυτές τις συμβάσεις είναι και αυτή συνένοχη, αφού ήξερε καλά τους ληστρικούς όρους τους πριν τις ψηφίσει.
Μόνο μια λύση, λοιπόν, υπάρχει: Αγώνας για κατάργηση όλων των διοδίων και για μια άλλη πολιτική που δε θα εμπορευματοποιεί τα δημόσια έργα.