13 Ιαν 2010

ΖΗΤΑΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΣΤΑ Η «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.»

Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» είναι μια Πολυεθνική Κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν: η HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (35%), η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (20%) - συμφερόντων Μπόμπολα, η J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. (16,25%) - συμφερόντων Ιωάννου – Παρασκευαΐδη, η γαλλική VINCI CONCESSIONS S.A. (13,75%), η ΑΕΓΕΚ (10%) - συμφερόντων Γιάννη Μαρούλη και η ΑΘΗΝΑ ATE, (5%)- συμφερόντων J&P ΑΒΑΞ Α.Ε.

Αυτός ο κατασκευαστικός και οικονομικός κολοσσός, του οποίου οι εταιρείες έχουν τεράστια εμπειρία στις κατασκευές, δηλώνει ξαφνιασμένος από τις καταπτώσεις βράχων. Αυτό είναι υποκρισία! Αποποιείται δε όλες τις ευθύνες και επαναλειτουργεί τα διόδια στο τμήμα Μαλλιακός –Κλειδί (ενώ μόνο οι κινητοποιήσεις των πολιτών απέτρεψαν προς το παρόν την έναρξη λειτουργίας των νέων διοδίων Αιγινίου). Αυτό κι αν είναι πρόκληση! Η είσπραξη δε διοδίων στη Λεπτοκαρυά Πιερίας ενώ λίγα χιλιόμετρα παρακάτω τα Τέμπη είναι κλειστά αποτελεί μια ακραία πρόκληση απέναντι στους πολίτες της περιοχής.

Για το «ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο» των αναγκαίων έργων αποκατάστασης της ασφάλειας του εθνικού οδικού δικτύου και των αποζημιώσεων σε επαγγελματικές και κοινωνικές κατηγορίες η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», αποποιούμενη τις ευθύνες της, επιχειρεί να φορτώσει τα τεράστια κόστη στους φορολογούμενους. Αυτό και αν είναι αλαζονική συμπεριφορά αποικιοκράτη!

Όμως:
Τις τελευταίες ημέρες πληθαίνουν οι τοποθετήσεις επιστημόνων και επιστημονικών συλλόγων (όπως για παράδειγμα του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Κεντρικής Ελλάδας) που επισημαίνουν ότι η καταπόνηση από τις εκρήξεις στα μέτωπα διάνοιξης της σήραγγας αποτελεί μια από τις αιτίες των φονικών κατολισθήσεων.

Η κατασκευάστρια Κ/Ξ όφειλε σύμφωνα με τις συμβατικές της υποχρεώσεις να πάρει τα αναγκαία μέτρα προστασίας. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η εταιρεία όχι μόνο ήταν υποχρεωμένη να λάβει τα απαραίτητα μέτρα αλλά και είχε προειδοποιηθεί για τους κινδύνους και για την ανάγκη λήψης μέτρων από την Εγνατία Α.Ε. που είναι και η επιβλέπουσα εταιρεία από τη πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου.

Οι μεγαλοεργολάβοι, όπως αποδεικνύεται από τα γεγονότα, ήταν πρόθυμοι να ρισκάρουν ακόμα και ανθρώπινες ζωές γι’ αυτό και δεν έλαβαν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Την ίδια στιγμή αποδεικνύονται αρκετά επιμελείς στην (προ)είσπραξη των ληστρικών διοδίων.

Τεράστιες είναι και οι ευθύνες των εκάστοτε κυβερνήσεων. Δίνουν προίκα τον εθνικό πλούτο της χώρας στις πολυεθνικές και τους μεγαλοεργολάβους οι οποίοι αναλαμβάνουν -ακόμα και με χρήματα των φορολογουμένων- την κατασκευή και καρπώνονται τεράστια κέρδη από την εκμετάλλευση για δεκαετίες έργων όπως είναι για παράδειγμα το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, η γέφυρα Ρίου Αντίριου, η Αττική οδός και η ΠΑΘΕ.

ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΙΓΙΝΙΟΥ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΚΛΕΙΔΙ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΣΑΝ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΤΡΟ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ.
ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑ ΚΗΡΥΧΘΕΙ ΕΚΤΟΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΤΩΤΗ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» ΓΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΑΜΕΛΕΙΑ.
ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ.
ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ!