21 Μαΐ 2012

Ακριβότερο κατά 20% το ταξίδι προς Θεσσαλονίκη και Κομοτηνή…

2,40 ευρώ το αντίτιμο για τα επιβατικά από 2 ευρώ που είναι σήμερα προς επιβεβαίωση όσων είχαν εκφράσει φόβους ότι έγινε κακή αρχή

Σε εφαρμογή αναμένεται να τεθεί μέσα στην εβδομάδα σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες η αύξηση της τιμής των διοδίων στην Εγνατία Οδό καθώς η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση δεν εφαρμόστηκε όπως αναμενόταν ούτε τον Απρίλιο λόγω Πάσχα ούτε το Μάιο λόγω εκλογών. Έτσι φαίνεται πως ήρθε η ώρα για τις περιβόητες αυξήσεις της τάξης του 20% που αν και η πλειοψηφία εύχεται να είχαν ξεχαστεί, οι αρμόδιοι θυμούνται! Σύμφωνα με τον σχεδιασμό οι οδηγοί των επιβατικών οχημάτων θα πληρώνουν πλέον 2,40 ευρώ την ώρα που μέχρι σήμερα το αντίτιμο ήταν 2 ευρώ, ενώ παρόμοια είναι και η αύξηση και στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Επίσημη ανακοίνωση από πλευράς της διοίκησης της «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν υπάρχει προς το παρόν ωστόσο έχει ανεπισήμως διαρρεύσει πως το μέτρο θα τεθεί εντός των ημερών σε εφαρμογή λόγω και των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που ως γνωστόν αντιμετωπίζει η εταιρία για διάφορους λόγους. Αύξηση της τιμής των διοδίων από τα μέσα Απριλίου προέβλεπε η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών για τον καθορισμό των διοδίων τελών της Εγνατίας Οδού, που δημοσιεύθηκε εδώ και μήνες στη «Διαύγεια», έπειτα από αρκετούς μήνες αναμονής και φέρει την υπογραφή των κυρίων Βενιζέλου και Ραγκούση. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον νόμο, όσοι δεν πληρώνουν διόδια καλούνται να καταβάλουν το εικοσαπλάσιο εντός 20 ημερών. Σε αντίθετη περίπτωση, θα βεβαιώνεται πρόστιμο της Εγνατίας Οδού στο πενηνταπλάσιο της αξίας των διοδίων και θα αποστέλλεται προς είσπραξη στην οικεία ΔΟΥ.


Αντιδρούν άλλες Περιφέρειες…

Την κατηγορηματική αντίθεση της Περιφέρειας Ηπείρου στην αύξηση του αντιτίμου των διοδίων στην Εγνατία Οδό εκφράζει προς το Υπουργείο Υποδομών αλλά και την διοίκηση της εταιρίας ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης με αφορμή και την αναπροσαρμογή που έχει προβλεφθεί και αναβλήθηκε αρχικά λόγω Πάσχα και μετά λόγω εκλογών. Ταυτόχρονα ο κ. Καχριμάνης επαναφέρει στο προσκήνιο το πάγιο αίτημα πολλών οδηγών που δεν είναι άλλο από την έκδοση εκπτωτικών καρτών για όσους πραγματοποιούν συχνές διελεύσεις από τους σταθμούς διοδίων της περιοχής (Τύρια και Μαλακάσι) υπενθυμίζοντας παράλληλα την απάντηση της διοίκησης της «Εγνατία Οδός ΑΕ» προς την Περιφέρεια πριν από μήνες που έλεγε ότι επεξεργάζεται ένα σχέδιο εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες του αυτοκινητόδρομου. Κάτι για το οποίο προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κανένα νεότερο…


Επιμένουν οι εργαζόμενοι

Την επιστροφή της Εγνατίας Οδού ΑΕ στην εποπτεία του υπουργείου Υποδομών και την υπαγωγή της υπό κρατικό έλεγχο ζήτησε την Παρασκευή ο Σύλλογος Εργαζομένων του ομώνυμης εταιρίας (ΣΕΤΕΟ). Ο ΣΕΤΕΟ σημειώνει ότι «η γενική ασάφεια του πολιτικού σκηνικού και η γενική απροθυμία δέσμευσης για συγκεκριμένες κατευθύνσεις και σαφείς προτάσεις αφήνει και την "ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε" σε καθεστώς αβεβαιότητας και αοριστίας για το άμεσο μέλλον της», ενώ υπογραμμίζεται ότι η δημόσια εταιρία «έχει αναλάβει για λογαριασμό του δημοσίου τη διαχείριση της μελέτης, κατασκευής και επίβλεψης έργων 2 δισ. ευρώ στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια για την επόμενη τριετία, δηλαδή κρατάει στα χέρια της ανάπτυξη της τάξης του 3%ο ετησίως περίπου». Οι συνδικαλιστές τονίζουν ότι «η απερχόμενη κυβέρνηση δεν "πρόλαβε" να ρυθμίσει το θέμα της επανάκτησης της εποπτείας της εταιρείας από τον φυσικό της φορέα το υπουργείο Υποδομών ούτε καν να καλύψει την κενή θέση προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου ως όφειλε».


Πηγή:
http://www.evdomi.gr/pub/starcms/repository/static/articles/ar_70748_1.asp