25 Μαρ 2012

Μισό εκατομμύριο ευρώ για μια φωτογραφία!

Οι κυβερνητικοί εταίροι – Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ – μας θεωρούν ακόμη... «άγριους» και ετοιμάζουν, εν όψει της προεκλογικής περιόδου, τις χάντρες και τα καθρεφτάκια... Δεν εξηγείται αλλιώς η εμμονή τους σε ξεπερασμένα τρικ σε μια προσπάθεια να πείσουν ότι έχουν στο τσεπάκι τους τις λύσεις και την πολυδιαφημισμένη ανάπτυξη.
Η πληροφορία που έφτασε στο «Π» δεν χωρά καμιά αμφισβήτηση – εκτός αν τελικά επικρατήσει κάποια συνετή φωνή, εάν υπάρχει, και προλάβουν την ξεφτίλα...
Η πληροφορία είναι ότι, εν όψει της προεκλογικής περιόδου, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει έρθει σε συνεννόηση με τους εργολάβους ώστε σε έναν από τους πέντε αυτοκινητόδρομους, όπου τα έργα έχουν εγκαταλειφθεί, να αρχίσουν για τα μάτια του κόσμου εργασίες προκειμένου η πολιτική ηγεσία να βγάλει την απαραίτητη φωτογραφία!
Άνθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα είπαν στο «Π» ότι η προεκλογική τελετή θα λάβει χώρα μάλλον στο κομμάτι Κορίνθου - Πατρών και οι εργολάβοι θα προχωρήσουν σε εργασίες ύψους 500.000 ευρώ!
Εν ολίγοις... μισό εκατομμύριο για μια φωτογραφία, ένα τηλεοπτικό πλάνο και λόγους δεκάρικους για τον εκσυγχρονισμό της χώρας, την ανάπτυξη και χιλιάδες θέσεις εργασίας. Και όταν τα φλας και τα τηλεοπτικά φώτα σβήσουν, η Κορίνθου - Πατρών, όπως και τα άλλα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, θα παραδοθούν στο μαύρο σκοτάδι.
Οι πληροφορίες μάλιστα λένε ότι οι εργολάβοι είναι πρόθυμοι να παίξουν στο προεκλογικό έργο, αφού φαίνεται να έχουν πετύχει και νέο «δωράκι» από το υπουργείο Υποδομών, πυροδοτώντας μάλιστα κόντρα με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και το υπουργείο Οικονομικών.
Στο παρασκήνιο, πάντως, αναμένεται ότι θα δοθεί «μάχη» για το ποιοι θα μπουν στο κάδρο, αφού οι «μνηστήρες» είναι πολλοί. Ο Μάκης Βορίδης, λένε στους διαδρόμους του υπουργείου Υποδομών, θα καλέσει τον Αντώνη Σαμαρά, όμως στη γωνία καραδοκεί ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος δεν φαίνεται διατεθειμένος να αφήσει τη δόξα σε έναν... νεοσσό υπουργό, όπως λένε χαρακτηριστικά.

Δημόσιο κατά Δημοσίου!
Ο Βορίδης άρχισε να προετοιμάζει το έδαφος για τη φωτογραφία μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό και την ενημέρωση που έκανε για τους πέντε αυτοκινητόδρομους, η κατασκευή των οποίων έχει σταματήσει από τα τέλη του 2010. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υπουργός Υποδομών, αμέσως μετά τη συνάντηση, δήλωσε ότι είναι προτεραιότητα για τον χρόνο που απομένει για τη συγκεκριμένη κυβέρνηση να προχωρήσει τη δουλειά που πρέπει να γίνει και να επανεκκινήσουν οι εργασίες στα μεγάλα αυτά έργα...
Βέβαια η δήλωση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πραγματικότητα όσον αφορά τις διαδικασίες απεμπλοκής των έργων, πραγματικότητα που παρουσίασε ορθά - κοφτά ο Χορστ Ράιχενμπαχ μία ημέρα μετά, στις 15 Μαρτίου, επισημαίνοντας ότι τον Ιούνιο θα ενεργοποιηθεί το νέο εργαλείο μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για να δοθεί ρευστότητα για τα έργα στον τομέα της ενέργειας και «πιθανώς», όπως είπε, για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους.
Στην κυβέρνηση, όμως, είναι υπέρμαχοι του δόγματος «μην αφήσεις την αλήθεια να χαλάσει μια όμορφη προεκλογική ιστορία», γι’ αυτό και ετοιμάζουν σκηνικό... επιθεώρησης.
Στο ερώτημα που θέσαμε, για ποιον λόγο οι εργολάβοι θα συμφωνήσουν στο «παιχνίδι της φωτογραφίας», άνθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα μας εξήγησαν ότι μπορούν να κάνουν μια παραχώρηση, αφού έχουν λάβει νέες δεσμεύσεις - «δωράκια» από το υπουργείο.

Εργολάβοι κατά... μνημονίου!
Συγκεκριμένα οι εργολάβοι, εκτός από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις για την επα-ναδανειοδότησή τους από τις τράπεζες, έχουν συμφωνήσει με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να διευκολυνθούν ταμιακά από το ποσοστό των διοδίων που αναλογεί στο Δημόσιο.
Εν ολίγοις τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια θα χρησιμοποιηθούν για να εξυπηρετηθούν οι δανειακές ανάγκες των εργολάβων, όπως επίσης και η λειτουργία και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων με την προοπτική ότι θα αποδοθούν στο Δημόσιο στο μέλλον...
Για να το πούμε πιο απλά, ζητούν να πληρώνουν τα δάνεια που θα πάρουν και πάλι με δημόσιο χρήμα!
Η συμφωνία αυτή, όμως, έρχεται σε σύγκρουση με την απόφαση της κυβέρνησης, που έχει μεταφέρει τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων ως περιουσιακά στοιχεία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, το οποίο θα αποφασίσει για την ιδιωτικοποίησή τους είτε υπό μορφή μίσθωσης είτε υπό μορφή πώλησης.
Συγκεκριμένα στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν μεταφερθεί «τα οικονομικής φύσεως δικαιώματα του Δημοσίου, υφιστάμενα και μελλοντικά, που απορρέουν από τις συμβάσεις παραχώρησης».
Αυτή η κίνηση όμως χαλάει τη «σούπα» των εργολάβων, που ζητούν να χρηματοδοτηθούν τα δάνειά τους από «τα οικονομικής φύσεως δικαιώματα του Δημοσίου»!
Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι: Πώς είναι δυνατόν το υπουργείο Υποδομών να έχει συμφωνήσει με τους εργολάβους ενώ γνωρίζει ότι τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια έχουν περάσει στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων; Έλα ντε...