8 Μαρ 2012

Αν και προχωρά η ιδιωτικοποίηση για την Εγνατία Οδό… μειώνεται η κίνηση

ΤΑ ΑΙΣΙΟΔΟΞΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΑΨΕΥΔΟΝΤΑΙ ΤΟ ΕΝΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΛΟ

Αργά αλλά σταθερά προχωρά η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού καθώς μέρα με την ημέρα οι επαφές και οι συνομιλίες γύρω από το μέλλον του αυτοκινητοδρόμου συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.

Το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχει προχωρήσει σε μια σειρά επαφών με την τελευταία να πραγματοποιείται προ ημερών στα γραφεία της εταιρίας όπου σύμφωνα με πληροφορίες η συζήτηση κινήθηκε γύρω από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που σχετίζονται με την κίνηση, τα έσοδα από τη λειτουργία των διοδίων, το κόστος συντήρησης κλπ.

Αυτό που ωστόσο αρχίζει να διαφαίνεται τελευταία είναι πως η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου θα γίνει αφού «σπάσει» στα δύο και η διαχείριση και λειτουργία θα αποτελεί διαφορετική εταιρία από αυτή που θα είναι υπεύθυνη για τα έργα που η Εγνατία εκτελεί σε άλλες περιοχές της χώρας. Το δύσκολο βέβαια σημείο είναι το ποια από τις δύο εταιρίες που θα δημιουργηθούν θα αναλάβει και τα δάνεια που έχουν συναφθεί κατά το παρελθόν για την κατασκευή κάποιων τμημάτων. Υπάρχουν ωστόσο αυτοί που θεωρούν πως τα χρέη δεν θα βαρύνουν τελικά την εταιρία που θα αναλάβει τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την προσέλκυση επενδυτών…


Περισσότερα:
http://www.evdomi.gr/pub/starcms/repository/static/articles/ar_68127_1.asp

Η υπογράμμιση εκ μέρους του μπλογκ, όπως και το σχόλιο:

Δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε ποιος θα πάρει την (κερδοφόρα) εταιρεία λειτουργίας και ποιος την "κοστοβόρα" εταιρεία συντήρησης/κατασκευής, στην οποία τα όποια ανταποδοτικά τέλη χρήσης από την πρώτη μάλλον δε θα "αποδίδονται" στο ακέραιο (...άν αποδίδονται, δηλαδή, παρά τις συμβάσεις που θα υπογραφούν) και θα χρειάζεται καμιά κρατική χρηματοδοτική ενεσούλα κάθε τόσο. Το έργο το έχουμε ξαναδεί...