Από αυτή τη στήλη πριν από 1,5 χρόνο, ξεκίνησε μια προσπάθεια, που μετουσιώθηκε σε κινήσεις των πολιτών, προκειμένου να εκφραστεί η λαϊκή δυσαρέσκεια στην περιοχή, απέναντι στα διόδια της Εγνατίας Οδού. Άσχετα με την προσέγγιση που κάποιος έχει (για λογικό κόστος ή καθόλου διόδια) ένα είναι σίγουρο: ότι αυτή η κατάσταση που βιώνουμε ήδη είναι ανυπόφορη για μια σειρά από σοβαρούς λόγους.
Τις μέρες των Χριστουγέννων αποδείχτηκε και κάτι πολύ σημαντικό: Ότι αυτός ο δρόμος που μοιάζει πολύ «ευρωπαϊκός» το καλοκαίρι, είναι ένας δρόμος προβληματικός. Μας υποχρεώνουν να πληρώνουμε διόδια για έναν «υπερσύγχρονο» οδικό άξονα με σχεδιασμό «για τις ανάγκες της νέας χιλιετίας», ο οποίος με το πρώτο χιόνι έκλεισε και άφησε αποκλεισμένους για μια ολόκληρη μέρα όλους τους ταξιδιώτες στην Κοζάνη, όπως κλείνει με τον πρώτο αέρα στην Ξάνθη ! Δεν χρειάζεται κάποιο άλλο σχόλιο παρά οι εκκλήσεις των αρμοδίων της Εγνατίας Οδού στο XanthiPress.gr και το IoanninaPress.gr,τις προηγούμενες μέρες, ώστε να μην χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί την Εγνατία Οδό.
Νεκροί κάθε χρόνο πολύ κοντά στα νέα Διόδια
Μοιάζει μάταιο να συζητήσουμε οτιδήποτε άλλο για σταθμούς εξυπηρέτησης, βενζινάδικα κλπ κλπ., θέλοντας να δείξουμε ότι τα διόδια συναρτώνται με μια σειρά από βασικές παροχές αφού το αυτονόητο για ένα αυτοκινητόδρομο είναι να μην κλείνει με κάθε χιόνι. Μοιάζει συμβολικό αλλά πολύ κοντά στα νέα διόδια των Αμαξάδων μετράμε αρκετούς νεκρούς κάθε χρόνο ενώ σε κάθε αέρα, το συγκεκριμένο τμήμα είναι κλειστό για να μην σκοτωθούν άλλοι. Σε αυτή την Εγνατία πληρώνουμε διόδια, που έχει προφανή προβλήματα σχεδιασμού και, ίσως, κατασκευής...
Τις μέρες των Χριστουγέννων αποδείχτηκε και κάτι πολύ σημαντικό: Ότι αυτός ο δρόμος που μοιάζει πολύ «ευρωπαϊκός» το καλοκαίρι, είναι ένας δρόμος προβληματικός. Μας υποχρεώνουν να πληρώνουμε διόδια για έναν «υπερσύγχρονο» οδικό άξονα με σχεδιασμό «για τις ανάγκες της νέας χιλιετίας», ο οποίος με το πρώτο χιόνι έκλεισε και άφησε αποκλεισμένους για μια ολόκληρη μέρα όλους τους ταξιδιώτες στην Κοζάνη, όπως κλείνει με τον πρώτο αέρα στην Ξάνθη ! Δεν χρειάζεται κάποιο άλλο σχόλιο παρά οι εκκλήσεις των αρμοδίων της Εγνατίας Οδού στο XanthiPress.gr και το IoanninaPress.gr,τις προηγούμενες μέρες, ώστε να μην χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί την Εγνατία Οδό.
Νεκροί κάθε χρόνο πολύ κοντά στα νέα Διόδια
Μοιάζει μάταιο να συζητήσουμε οτιδήποτε άλλο για σταθμούς εξυπηρέτησης, βενζινάδικα κλπ κλπ., θέλοντας να δείξουμε ότι τα διόδια συναρτώνται με μια σειρά από βασικές παροχές αφού το αυτονόητο για ένα αυτοκινητόδρομο είναι να μην κλείνει με κάθε χιόνι. Μοιάζει συμβολικό αλλά πολύ κοντά στα νέα διόδια των Αμαξάδων μετράμε αρκετούς νεκρούς κάθε χρόνο ενώ σε κάθε αέρα, το συγκεκριμένο τμήμα είναι κλειστό για να μην σκοτωθούν άλλοι. Σε αυτή την Εγνατία πληρώνουμε διόδια, που έχει προφανή προβλήματα σχεδιασμού και, ίσως, κατασκευής...
Προδιαγεγραμμένη παραχώρηση;
Το χειρότερο είναι ότι συζητάμε για πιθανή ιδιωτικοποίηση αλλά όλοι γνωρίζουμε τον επόμενο ιδιοκτήτη του δρόμου που χρυσοπληρώσαμε. Ενδεχομένως η παραχώρηση της είσπραξης των διοδίων, ήδη, στις «Αττικές διαδρομές» έχει τη σημειολογική της έννοια, αφού τα κέρδη του 1 περίπου εκατομμυρίου ευρώ ετησίως, μοιάζουν με κακόγουστο χιούμορ για το μέγεθος αυτών των συμφερόντων. Και μάλιστα ενοχλεί περισσότερο το γεγονός ότι στην περίπτωση της δικής μας περιφέρειας, όπου μετράμε τους πιο πολλούς νεκρούς, η κατασκευή χρηματοδοτήθηκε –σκανδαλωδώς- από τους πόρους της ΑΜΘ, δηλαδή σε βάρος της ανάπτυξης της περιοχής.
Οι πολίτες, οι εξαθλιωμένοι πολίτες, αυτοί που πληρώνουν πια ένα μεγάλος μέρος του μηνιάτικου για διόδια μέχρι να πάνε στη δουλειά τους, (η χρησιμοποιούν ένα μη ασφαλές δίκτυο) φτύνουν σήμερα κατάμουτρα την πολιτική ηγεσία. Η οργή του κόσμου δεν θα μείνει σιωπηλή για πολύ καιρό. Σίγουρα δεν θα γίνει "ποτάμι που θα παρασύρει στο διάβα του" όσα πιστεύουν οι αιθεροβάμονες. Όμως αυτή η απέχθεια και η αποστροφή για την ανυπαρξία του κράτους και την εκμετάλλευση των δημόσιων αγαθών από ιδιώτες, θα εκφραστεί με κάποιο τρόπο.
Μέχρι τότε θα πληρώνουμε διόδια για δρόμους-σκοτώστρες, επικίνδυνους, πανάκριβους, πλην όμως χρήσιμους. Αλλά σίγουρα δρόμους δικούς μας που τους πληρώσαμε εμείς για να τους χαρίσουν κάποιοι σε άλλους.
Το χειρότερο είναι ότι συζητάμε για πιθανή ιδιωτικοποίηση αλλά όλοι γνωρίζουμε τον επόμενο ιδιοκτήτη του δρόμου που χρυσοπληρώσαμε. Ενδεχομένως η παραχώρηση της είσπραξης των διοδίων, ήδη, στις «Αττικές διαδρομές» έχει τη σημειολογική της έννοια, αφού τα κέρδη του 1 περίπου εκατομμυρίου ευρώ ετησίως, μοιάζουν με κακόγουστο χιούμορ για το μέγεθος αυτών των συμφερόντων. Και μάλιστα ενοχλεί περισσότερο το γεγονός ότι στην περίπτωση της δικής μας περιφέρειας, όπου μετράμε τους πιο πολλούς νεκρούς, η κατασκευή χρηματοδοτήθηκε –σκανδαλωδώς- από τους πόρους της ΑΜΘ, δηλαδή σε βάρος της ανάπτυξης της περιοχής.
Οι πολίτες, οι εξαθλιωμένοι πολίτες, αυτοί που πληρώνουν πια ένα μεγάλος μέρος του μηνιάτικου για διόδια μέχρι να πάνε στη δουλειά τους, (η χρησιμοποιούν ένα μη ασφαλές δίκτυο) φτύνουν σήμερα κατάμουτρα την πολιτική ηγεσία. Η οργή του κόσμου δεν θα μείνει σιωπηλή για πολύ καιρό. Σίγουρα δεν θα γίνει "ποτάμι που θα παρασύρει στο διάβα του" όσα πιστεύουν οι αιθεροβάμονες. Όμως αυτή η απέχθεια και η αποστροφή για την ανυπαρξία του κράτους και την εκμετάλλευση των δημόσιων αγαθών από ιδιώτες, θα εκφραστεί με κάποιο τρόπο.
Μέχρι τότε θα πληρώνουμε διόδια για δρόμους-σκοτώστρες, επικίνδυνους, πανάκριβους, πλην όμως χρήσιμους. Αλλά σίγουρα δρόμους δικούς μας που τους πληρώσαμε εμείς για να τους χαρίσουν κάποιοι σε άλλους.
Ολόκληρο το άρθρο:
http://www.xanthipress.gr/testpage/editorial/11189-gia-poia-engatia-pliromoume-diodia-afti-pou-kleinei-me-to-proto-xioni-.html