Οπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μ. Βορίδης, ξανάρχισαν οι διαπραγματεύσεις με τους ιδιωτικούς ομίλους και τις τράπεζες για την απεμπλοκή των «συμβάσεων παραχώρησης» των πέντε οδικών αξόνων, ώστε να ξαναρχίσουν τα έργα που, όπως είναι γνωστό, έχουν σταματήσει, εδώ και περίπου ένα χρόνο, αν και οι οδηγοί πληρώνουν τα πανάκριβα διόδια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τις διαπραγματεύσεις δε συζητείται πλέον καμία μείωση των διοδίων ούτε καν αυτή η μείωση - κοροϊδία για τρία χρόνια, όπως είχε υποσχεθεί η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Αντίθετα:
Θα παρέχονται νέες εγγυήσεις κερδοφορίας προς τους ιδιωτικούς ομίλους, καθώς και ποσοστά από τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα χαράτσια των διοδίων.
Γίνονται περικοπές στο τεχνικό αντικείμενο και ειδικότερα στα τμήματα που αντιμετωπίζουν νομικά και άλλα προβλήματα, όπως: α) της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) για το τμήμα από την Πάτρα και μετά μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα, και β) του άξονα Κεντρικής Ελλάδας για το τμήμα μετά την Καλαμπάκα, με την προοπτική τα συγκεκριμένα έργα να υλοποιηθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.
Θα αναπροσαρμοστούν προς τα πάνω τα επιτόκια δανεισμού όπως έχουν ζητήσει οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα σπρεντ θα αυξηθούν από το 1% στο 3,5% - 4% τουλάχιστον!
Δηλαδή, ο ελληνικός λαός, με την κυβέρνηση του μαύρου μετώπου, θα πληρώσει ακόμη πιο ακριβά και την κατασκευή και τη χρήση των έργων αυτών για να θησαυρίσουν κάποιοι κατασκευαστικοί όμιλοι και οι τράπεζες.
Καμία ανοχή λοιπόν. Ο λαός πρέπει να διεκδικήσει την κατάργηση όλων των διοδίων, για να γίνουν τα δημόσια έργα λαϊκή περιουσία.
Πηγή:
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=6586147&publDate=9/12/2011