24 Νοε 2011

Κι άλλα διόδια στην Εγνατία οδό

Αλλος ένας σταθμός διοδίων προστίθεται από αύριο, Παρασκευή, στον άξονα της Εγνατίας οδού, αυτή τη φορά στα βορειοανατολικά της Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη, εντός των ορίων του δήμου Βόλβης. Ετσι πλέον η Θεσσαλονίκη θα διαθέτει σταθμό διοδίων επί του άξονα της Εγνατίας οδού και στις δύο κατευθύνσεις του, τόσο προς την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, όσο και προς τη Δυτική Μακεδονία και την Ηπειρο (Μάλγαρα).

Με τα διόδια αυτά υπάρχουν πλέον σε λειτουργία πέντε σταθμοί, το Δεκέμβριο θα προστεθεί ένας ακόμα, ενώ ο... κύκλος των διοδίων αναμένεται να κλείσει το πρώτο τρίμηνο του 2012, οπότε και προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία ο τελευταίος σταθμός.

Ετσι, σε λειτουργία βρίσκονται τα διόδια στον Ιασμο της Κομοτηνής, στην Ανάληψη Θεσσαλονίκης, στα Μάλγαρα (πρόκειται για κοινό σταθμό διοδίων για τους χρήστες της Εγνατίας οδού και του ΠΑΘΕ), στον Πολύμυλο Κοζάνης και στο Μαλακάσι Ιωαννίνων. Μέσα στο Δεκέμβριο διόδια θα λειτουργήσουν στα Τύρια Θεσπρωτίας, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2012 στο Παγγαίο του νομού Καβάλας.

Οι τιμές

Το κόστος των διοδίων, με εξαίρεση τα Μάλγαρα που υπάγονται στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, είναι κοινό σε όλους τους σταθμούς. Για τα αυτοκίνητα 2 ευρώ, για τα δίκυκλα και τρίκυκλα 1,40 ευρώ, για τα φορτηγά και τα λεωφορεία 5 ευρώ και για τις νταλίκες 7 ευρώ.

Οι τιμές στα Μάλγαρα είναι διαμορφωμένες ως εξής: μοτοσικλέτες 1,20 ευρώ, ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα 2,40 ευρώ, φορτηγά και λεωφορεία 5,20 ευρώ και νταλίκες 6 ευρώ.

Ομως έχει προαναγγελθεί αύξηση των διοδίων, σε ποσοστό 20%, η οποία θα ισχύσει από τον ερχόμενο Απρίλιο, όπως προβλέπεται σε σχετική διυπουργική απόφαση. Ετσι, η διέλευση για τα ΙΧ θα διαμορφωθεί στα 2,40 ευρώ, για τα δίκυκλα στα 1,68 ευρώ, για τα φορτηγά στα 6 ευρώ και για τις νταλίκες στα 8,40 ευρώ.

Τα χρήματα από τις εισπράξεις των διοδίων θα διατεθούν αποκλειστικά για τη συντήρηση και λειτουργία του δρόμου, κόστος το οποίο ανέρχεται σήμερα σε περίπου 40 εκατ. ευρώ ετησίως, προβλέπεται ωστόσο ότι θα αυξάνεται με την πάροδο των ετών, όσο περισσότερο παλαιώνει ο αυτοκινητόδρομος.

Πάντως, οι σταθμοί διοδίων που σήμερα στήνονται, σε ένα χρόνο, σύμφωνα τουλάχιστον με τον προγραμματισμό, θα... ξεστηθούν. Κι αυτό καθώς τότε προγραμματίζεται να λειτουργήσουν ηλεκτρονικά διόδια. Ο σχετικός διαγωνισμός ξεκίνησε πριν από περίπου επτά μήνες και έχει ήδη γίνει προεπιλογή πέντε κονσόρτσιουμ. Με τα ηλεκτρονικά διόδια ο χρήστης θα πληρώνει για όσα χιλιόμετρα διανύει εντός του αυτοκινητοδρόμου.

Ο δήμος Βόλβης

Ο δήμος Βόλβης το περασμένο καλοκαίρι είχε ταχθεί με απόφασή του εναντίον της λειτουργίας των διοδίων, κυρίως για λόγους ενδοεπικοινωνίας στα διοικητικά του όρια, αλλά και λόγω συχνής μετάβασης των δημοτών στη Θεσσαλονίκη.

«Οι κάτοικοι της περιοχής που θα πρέπει να πάνε στις υπηρεσίες που βρίσκονται στο Σταυρό και στην Ασπροβάλτα ή θα πρέπει να πληρώνουν διόδια ή να χρησιμοποιούν την παλιά εθνική οδό, ξοδεύοντας χρόνο. Ο δήμος Βόλβης, και όπως γνωρίζω και ο δήμος Λαγκαδά, θα στηρίξουμε νομικά όποια προσφυγή καταθέσουν οι κάτοικοι της περιοχής που θα στρέφεται κατά της λειτουργίας του σταθμού διοδίων», σημειώνει ο δήμαρχος Βόλβης, Δημήτρης Γαλαμάτης.

Πηγή:
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=10&artid=120220