13 Νοε 2011

«Πρεμιέρα» με αντιδράσεις στο σταθμό διοδίων στους Αμαξάδες

Πρώτη ημέρα λειτουργίας του σταθμού διοδίων στους Αμαξάδες η χθεσινή, η οποία συνοδεύτηκε και με διαμαρτυρίες από φορείς του νομού Ροδόπης, αλλά και της Καβάλας και τις Ξάνθης. Γύρω στις 3 το μεσημέρι στο σταθμό συγκεντρώθηκαν μέλη των συντονιστικών επιτροπών αγώνα κατά των διοδίων, αλλά και μέλη του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ. Για μια ώρα περίπου σήκωσαν τις μπάρες, επιτρέποντας στους διερχόμενους οδηγούς να περάσουν, χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο, κάτι που επικροτήθηκε φυσικά από τους τελευταίους. Διατρανώνοντας την αντίθεσή τους στην επιπρόσθετη αυτή οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων της περιοχής, που έρχεται μάλιστα σε μια κρίσιμη συγκυρία για το σύνολο της κοινωνίας, δηλώσαν αποφασισμένοι να επανέλθουν με παρόμοιες δράσεις και διαμαρτυρίες, ζητώντας παράλληλα τη συμπαράταξη ευρύτερων κοινωνικών ομάδων.

Θυμίζουμε ότι το αντίτιμο, που προβλέπεται για τους χρήστες της Εγνατίας στα διόδια στους Αμαξάδες είναι 2 ευρώ για τα ελαφρά οχήματα, 1,40 ευρώ για τα δίκυκλα και τρίκυκλα, 5 ευρώ για τα φορτηγά και άλλα οχήματα με δύο ή τρεις άξονες και λεωφορεία, και 7 ευρώ για τα φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες. Επιπλέον, αναμένεται η έναρξη λειτουργίας άλλων δυο σταθμών διοδίων στην περιφέρεια ΑΜ-Θ, ένας στο ύψος της Νυμφόπετρας Θεσσαλονίκης εντός του τρέχοντος μήνα, και άλλος ένας στο νομό Καβάλας σε απώτερο χρόνο.

Ελένη Λαφτσή «Πάνε να κάνουν και τη μετακίνηση προνόμιο των ολίγων»

 Η κ. Ελένη Λαφτσή, μέλος της συντονιστικής επιτροπής αγώνα κατά των διοδίων νομού Ροδόπης, αναρωτήθηκε αρχικά για τους λόγους που «μέσα σε αυτό το ρευστό πολιτικό πλαίσιο και το αλαλούμ, που ζούμε τις τελευταίες ημέρες, επέλεξαν σε συνεννόηση η κυβέρνηση και η εταιρία τη συγκεκριμένη στιγμή, για να λειτουργήσουν τα διόδια». Όπως τόνισε, «σε μια κοινωνία που στην κυριολεξία χειμάζεται, που η ανεργία καλπάζει με τρομακτικούς ρυθμούς, που έρχονται τα «χαράτσια» το ένα πίσω από το άλλο, που βλέπουμε καθημερινά παιδιά να λιποθυμάνε στα σχολεία από την πείνα, αποφάσισαν μια περαιτέρω αφαίμαξη του οικογενειακού εισοδήματος και μάλιστα προς όφελος κάποιων ιδιωτικών εταιριών, κάποιων εργολάβων και μεγαλοκατασκευαστών». «Πάνε να κάνουν και τη μετακίνηση προνόμιο των ολίγων», προσέπεσε, καλώντας συνάμα την τοπική κοινωνία να ενισχύσει την επιτροπή κατά των διοδίων, να συμπαραταχθεί μαζί της και με πιο μαζικές και συλλογικές δράσεις να ακουστούν οι φωνές, όσων αντιδρούν στην επιβολή διοδίων.

Τάκης Χαρίτου «Είναι αδιανόητο να ξεκινά η λειτουργία διοδίων αυτήν την περίοδο»

Στο σημείο της διαμαρτυρίας βρέθηκε και ο περιφερειακός σύμβουλος και επικεφαλής της «Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας», κ. Τάκης Χαρίτου, ο οποίος στάθηκε με καυστική διάθεση έναντι της συγκεκριμένης απόφασης για επιβολή διοδίων στην περιοχή μας, που κατά τον ίδιο θα επηρεάσει αρνητικά το σύνολο της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. «Σε μια περίοδο, που η κοινωνία και οι εργαζόμενοι ζουν δύσκολες μέρες», υποστήριξε, «είναι αδιανόητο να ξεκινά η λειτουργία διοδίων εδώ στην περιφέρεια». «Όταν όλοι γνωρίζουν», συνέχισε, «ότι η Εγνατία Οδός κατασκευάστηκε με ευρωπαϊκούς κυρίως πόρους, αλλά και πόρους από το ελληνικό δημόσιο, κι ότι επιπλέον παρακρατήθηκαν πόροι, που ανήκουν στην περιφέρεια ΑΜ-Θ, προκειμένου να ολοκληρωθεί, τότε είναι διπλά παράλογο να λειτουργούν διόδια στην Εγνατία. Όλοι γνωρίζουν ότι η έμμεση φορολογία και τα ειδικά τέλη αρκούν για να μπορέσει η Εγνατία να ανταποκριθεί στις ανάγκες συντήρησης και λειτουργίας της. Γι’ αυτό θεωρούμε ότι η καθιέρωση των διοδίων δεν αποσκοπεί σε αυτήν την αναγκαιότητα, αλλά ουσιαστικά στρώνουν το έδαφος, αφού ολοκληρωθούν οι 13 σταθμοί διοδίων, που έχουν αποφασιστεί, για να εκποιηθεί σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, που ουσιαστικά θέλουν και από τους δρόμους να κερδοσκοπούν εις βάρος του ελληνικού λαού».

«Τα διόδια αντικίνητρο για όποιον θέλει να έρθει για οποιοδήποτε λόγο στην περιοχή»

Επιπλέον ο κ. Χαρίτου εστίασε και στις δυσμενείς συνέπειες, που αναμένεται να επιφέρει η επιβολή διοδίων στην αναπτυξιακή προοπτικής της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, σημειώνοντας ότι «σε μια περιφέρεια, που έχει τεράστια αναπτυξιακά προβλήματα και προσπαθεί να βρει το βηματισμό της, τέτοιου είδους διόδια είναι αντικίνητρα σε όποιον θέλει να έρθει για οποιοδήποτε λόγο στην περιοχή».

Πηγή:
http://www.paratiritis-news.gr/detailed_article.php?id=148822&categoryid=3