Οξύτατη κριτική από το συνδικάτο σε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, εργολάβους και τράπεζες
Πηγή:
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/88940
Απαισιόδοξοι για την επανέναρξη των εργασιών στην Πατρών – Κορίνθου εμφανίστηκαν σήμερα οι εργαζόμενοι σε αυτό. Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν νωρίτερα οι συνδικαλιστές του Σωματείου «Γαλαρία» στο Εργατικό Κέντρο της Πάτρας, επί της ουσίας δήλωσαν πως η μόνη ελπίδα ολοκλήρωσης του έργου είναι να υπάρξει πολιτική απόφαση γι’ αυτό.
Ωστόσο, από τα στοιχεία που παρουσίασαν κάτι τέτοιο δεν είναι ορατό…
Πάντως οι εναπομείναντες εργαζόμενοι δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια.
Ήδη προανήγγειλαν νέο κύκλο κινητοποιήσεων καλώντας σε συστράτευση όχι μόνο τα σωματεία και τους φορείς, αλλά το σύνολο της κοινωνίας της Δυτικής Ελλάδας, με στόχο την άσκηση πίεσης ώστε: «Να ξεκινήσει το έργο και να το πληρώσουν αυτοί που πρέπει», όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο πρόεδρος της «Γαλαρίας» Θεόδωρος Τσελεπής.
Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσαν ότι την προσεχή Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου θα προχωρήσουν στην ανάρτηση πανό διαμαρτυρίας στο εργοτάξιο του Δρεπάνου, τα οποία όπως κατήγγειλαν είχε κατεβάσει η «Ολυμπία Οδός» με εντολή της κατασκευάστριας εταιρείας «Vinci».
Επίσης, στις 7 Οκτωβρίου, ημέρα Παρασκευή, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν σε άνοιγμα των διοδίων στο Ρίο και προανήγγειλαν ότι η κινητοποίηση θα πλαισιωθεί από πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Αναφορικά με την τύχη του έργου, το οποίο έχει σταματήσει από τον Ιούνιο, οι εργαζόμενοι – υπό τις παρούσες συνθήκες – διέβλεψαν δυο «λύσεις».
Η πρώτη είναι η κοινοπραξία κατασκευής του έργου να προχωρήσει σε μονομερή καταγγελία της σύμβασης και η υπόθεση να οδηγηθεί στα Δικαστήρια, μεταξύ των κατασκευαστών και του Δημοσίου. Σε αυτή την περίπτωση η ολοκλήρωση της υπόθεσης θα διαρκέσει μια δεκαετία!
Η δεύτερη περίπτωση, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, είναι να αγοράσουν οι εταιρείες την εθνική οδό (!), να τον φτιάξουν και να επιβάλλουν διόδια κατά το δοκούν.
Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε νωρίτερα ο κ. Τσελεπής, ακόμη και σήμερα ουδείς γνωρίζει πόσα εισπράττει η κοινοπραξία του έργου από τα διόδια, ούτε ακόμη και το ίδιο το κράτος!
Ωστόσο, σύμφωνα με κάποια στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι η κοινοπραξία έχει εισπράξει περισσότερα (από τα διόδια) σε σχέση με αυτά που έχει επενδύσει.
Πάντως, οι εργαζόμενοι εμφανίστηκαν απαισιόδοξοι για την επανέναρξη του έργου, καθώς όπως είπαν η εταιρεία «πουλάει τα πάντα από τα εργοτάξια».
Η διοίκηση του Σωματείου, άσκησε κριτική τόσο στην κυβέρνηση, την τωρινή και την προηγούμενη, όσο και στην κατασκευάστρια εταιρεία, αλλά και προς τις τράπεζες για το σημερινό τέλμα.
Σύμφωνα με τον κ. Τσελεπή, όλοι είναι συνυπεύθυνοι για το σημερινή κατάσταση. Και αυτό διότι η σύμβαση του έργου δίνει στον εργολάβο να δρα χωρίς ουσιαστικό έλεγχο από το κράτος, αλλά και τη δυνατότητα να σταματήσει το έργο, όποτε αυτός το κρίνει ασύμφορο!
Ωστόσο, από τα στοιχεία που παρουσίασαν κάτι τέτοιο δεν είναι ορατό…
Πάντως οι εναπομείναντες εργαζόμενοι δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια.
Ήδη προανήγγειλαν νέο κύκλο κινητοποιήσεων καλώντας σε συστράτευση όχι μόνο τα σωματεία και τους φορείς, αλλά το σύνολο της κοινωνίας της Δυτικής Ελλάδας, με στόχο την άσκηση πίεσης ώστε: «Να ξεκινήσει το έργο και να το πληρώσουν αυτοί που πρέπει», όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο πρόεδρος της «Γαλαρίας» Θεόδωρος Τσελεπής.
Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσαν ότι την προσεχή Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου θα προχωρήσουν στην ανάρτηση πανό διαμαρτυρίας στο εργοτάξιο του Δρεπάνου, τα οποία όπως κατήγγειλαν είχε κατεβάσει η «Ολυμπία Οδός» με εντολή της κατασκευάστριας εταιρείας «Vinci».
Επίσης, στις 7 Οκτωβρίου, ημέρα Παρασκευή, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν σε άνοιγμα των διοδίων στο Ρίο και προανήγγειλαν ότι η κινητοποίηση θα πλαισιωθεί από πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Αναφορικά με την τύχη του έργου, το οποίο έχει σταματήσει από τον Ιούνιο, οι εργαζόμενοι – υπό τις παρούσες συνθήκες – διέβλεψαν δυο «λύσεις».
Η πρώτη είναι η κοινοπραξία κατασκευής του έργου να προχωρήσει σε μονομερή καταγγελία της σύμβασης και η υπόθεση να οδηγηθεί στα Δικαστήρια, μεταξύ των κατασκευαστών και του Δημοσίου. Σε αυτή την περίπτωση η ολοκλήρωση της υπόθεσης θα διαρκέσει μια δεκαετία!
Η δεύτερη περίπτωση, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, είναι να αγοράσουν οι εταιρείες την εθνική οδό (!), να τον φτιάξουν και να επιβάλλουν διόδια κατά το δοκούν.
Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε νωρίτερα ο κ. Τσελεπής, ακόμη και σήμερα ουδείς γνωρίζει πόσα εισπράττει η κοινοπραξία του έργου από τα διόδια, ούτε ακόμη και το ίδιο το κράτος!
Ωστόσο, σύμφωνα με κάποια στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι η κοινοπραξία έχει εισπράξει περισσότερα (από τα διόδια) σε σχέση με αυτά που έχει επενδύσει.
Πάντως, οι εργαζόμενοι εμφανίστηκαν απαισιόδοξοι για την επανέναρξη του έργου, καθώς όπως είπαν η εταιρεία «πουλάει τα πάντα από τα εργοτάξια».
Η διοίκηση του Σωματείου, άσκησε κριτική τόσο στην κυβέρνηση, την τωρινή και την προηγούμενη, όσο και στην κατασκευάστρια εταιρεία, αλλά και προς τις τράπεζες για το σημερινό τέλμα.
Σύμφωνα με τον κ. Τσελεπή, όλοι είναι συνυπεύθυνοι για το σημερινή κατάσταση. Και αυτό διότι η σύμβαση του έργου δίνει στον εργολάβο να δρα χωρίς ουσιαστικό έλεγχο από το κράτος, αλλά και τη δυνατότητα να σταματήσει το έργο, όποτε αυτός το κρίνει ασύμφορο!