Χωρίς πλήρη ανατροπή των συμβάσεων παραχώρησης, π.χ. με περικοπές φυσικού αντικειμένου, αύξηση της περιόδου εκμετάλλευσης από τους ιδιώτες και εγγύηση των δανειακών συμβάσεων από το Δημόσιο (κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού) δύσκολα θα πάρουν μπροστά οι πέντε συγχρηματοδοτούμενοι οδικοί άξονες.
Η απεμπλοκή των έργων, συνολικού ύψους περίπου 9 δισ. ευρώ, συζητήθηκε χθες σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου στη Βουλή, καθώς είναι ένα από τα δύο βασικά ζητήματα που απασχολούν το υπουργείο Υποδομών μέχρι τα τέλη Αυγούστου.
Από τη σύσκεψη προέκυψε ότι, με τις διελεύσεις σε πολλά τμήματα των οδικών αξόνων να έχουν περιοριστεί κατά 20% - 30%, σε σύγκριση με τις αρχικές προβλέψεις, και με τις τράπεζες να έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση, τα περιθώρια για μείωση των διοδίων είναι περιορισμένα.
Οι συζητήσεις, βέβαια, συνεχίζονται με βάση το μνημόνιο συναντίληψης, που υπέγραψε το υπουργείο με τις πέντε κοινοπραξίες. Η συμφωνία με την Κομισιόν για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ του συνόλου του κόστους των απαλλοτριώσεων είναι, επίσης, ένα θετικό βήμα.
Από τις μέχρι σήμερα διαπραγματεύσεις προκύπτει πως οι εργολάβοι κάνουν τους καλούς και οι τράπεζες (το μεγαλύτερο μέρος των δανείων προέρχεται από ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα) τους κακούς. Οι εκπρόσωποι των τραπεζών ζητούν συγκεκριμένες δεσμεύσεις για το πώς θα λάβουν πίσω τα 3,3 δισ. ευρώ δάνεια π.χ. με εγγύηση του Δημοσίου για τα δάνεια των εργοληπτών.
Πηγή:
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/650570/Article.aspx