Πηγή:
Διαφοροποιείται ο νέος υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης από τη "γραμμή" του προκατόχου του για το πρόβλημα των συμβάσεων παραχώρησης των πέντε αυτοκινητοδρόμων, η κατασκευή των οποίων σε πολλές περιπτώσεις έχει σταματήσει λόγω έλλειψης χρηματοδότησης από τις τράπεζες.
Μέχρι τώρα ο Δ. Ρέππας, τάζοντας και μειώσεις διοδίων που ποτέ δεν έγιναν, αφού απαιτείται τροποποίηση των συμβάσεων με νόμο εφόσον τα τρία μέρη συμφωνήσουν, προέβαλε τη μονογραφή μνημονίου μεταξύ του υπουργείου και παραχωρησιούχων ως σημαντικό βήμα ενώ εκκρεμούσε και εκκρεμεί η τελική θέση των τραπεζών.
Μεταξύ άλλων αυτό προβλέπει εγγύηση του δημοσίου 500 εκατ. ευρώ ώστε να ξεπαγώσει η χρηματοδότηση από τις τράπεζες, και δημιουργία Α.Ε. η οποία θα τιτλοποιήσει μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια και θα επιδοτήσει μειώσεις στις τιμές των πανάκριβων διοδίων κατά την περίοδο κατασκευής των οδικών αξόνων. Χθες ο υπουργός Υποδομών “διευκρίνισε” ότι το Μνημόνιο δεν αποτελεί συμφωνία αλλά εκδήλωση προθέσεων συμπληρώνοντας πως θα είναι βάση συζήτησης.
Ο Γ. Ραγκούσης, παρότι χαρακτήρισε τη συνάντηση της Τρίτης, την οποία συγκαλεί με εκπροσώπους των κομμάτων και αντικείμενο τις συμβάσεις παραχώρησης, ενημερωτική, στη συνέχεια έκανε λόγο “για ανάγκη εθνικής συνεννόησης η οποία επιβεβαιώνεται στην πράξη”.