13 Μαΐ 2011

Λαχεία και διόδια στους ιδιώτες

....Για την κυβέρνηση είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι ο συντονισμός στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων είναι εκ των ων ουκ άνευ, αφού τα έσοδα θα μειώσουν ταχύτερα το δημόσιο χρέος και τα ποσά που δαπανά το δημόσιο για την πληρωμή των τόκων. Στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων έχουν στρέψει το βλέμμα τους τόσο τα μέλη της Τρόικας, όσο και θεσμικοί παράγοντες της ΕΕ οι οποίοι περιμένουν ένα ξεκάθαρο σήμα προς τις αγορές ότι η Ελλάδα προσπαθεί σοβαρά να μειώσει το δημόσιο χρέος της .

Έτσι, μέχρι και το τέλος του χρόνου θα δημιουργηθούν και δύο εταιρίες ειδικού σκοπού, για τα διόδια και τα λαχεία. 

Η πρώτη θα συγκεντρώσει τα δικαιώματα είσπραξης του δημοσίου από τους πέντε υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους . Με την δημιουργία αυτής της εταιρίας το δημόσιο θα έχει δικαίωμα να πουλήσει μετοχές της εταιρίας σε ιδιώτες και μαζί μερίδιο από τα μελλοντικά έσοδα έναντι της προείσπραξης εσόδων για την μείωση του χρέους. 

Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα αξιοποιηθεί και το μονοπώλιο του δημοσίου στα εθνικά και τα κρατικά λαχεία. Και στην περίπτωση αυτή οι ιδιώτες θα αγοράσουν μετοχές από την εταιρία ειδικού σκοπού που θα συγκεντρώσει ως περιουσιακά στοιχεία τα κέρδη της εταιρίας 

Τα μεγάλα “ψάρια”

Για φέτος, βεβαίως, οι δύο μεγάλες αποκρατικοποιήσεις που δρομολογούνται θα είναι αυτή του ΟΤΕ και της ΔΕΠΑ. 

Για τον ΟΤΕ, αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών τόνιζαν πως οι Γερμανοί της Deutsche Telekom δεν αρνήθηκαν ποτέ το ενδιαφέρον τους, παρά τα αρνητικά δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο. Ζητούν όμως να υπάρξει ένα γενικό ξεκαθάρισμα στον Οργανισμό, ώστε η επένδυση τους να έχει καλύτερες προοπτικές. 

Ζητούν δηλαδή δράσεις για μείωση προσωπικού και του μισθολογικού κόστους, με περιορισμό των υπερωριών αλλά και την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του οργανισμού.

Στην ΔΕΠΑ, στο ενεργειακό νομοσχέδιο κατέστη σαφές ότι, ανεξάρτητα από τη μετοχική σύνθεση, τα δίκτυα του φυσικού αερίου που διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. Ενδιαφέρον εκδηλώνεται από ξένους αλλά και εγχώριους ενεργειακούς ομίλους, οι οποίοι, πάντως, περιμένουν να αποσαφηνιστεί τι ακριβώς θα πωληθεί καθώς και τι θα γίνει με την υφιστάμενη συμμετοχή (35%) των Ελληνικών Πετρελαίων και την option της ΔΕΗ για την απόκτηση του 30% της εταιρείας. 

Σειρά παίρνουν στους επόμενους μήνες:
-      η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του καζίνου της Πάρνηθας
-      η επέκταση της σύμβαση διαχείρισης της Hochtief AG στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών
-      η ανανέωση των αδειών των τυχερών παιχνιδιών που διαχειρίζεται ο ΟΠΑΠ και 
-      η προώθηση της ΛΑΡΚΟ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ .


Τέλος αποφασίστηκε η επιτάχυνση της διαδικασία πρόσληψης συμβούλων για την επέκταση της σύμβασης του ΟΠΑΠ, για συμβάσεις παραχώρησης στα περιφερειακά αεροδρόμια, λιμάνια, υποθαλάσσια αποθήκη φυσικού αερίου, και σχεδόν το σύνολο των προσλήψεων των συμβούλων για τις δράσεις αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας του
δημοσίου θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2ου τριμήνου του 2011.