Πηγή: "Το Ποντίκι"
Η πρόθεση κυβέρνησης και εργολάβων να μειώσουν το αντίτιμο των διοδίων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί νίκη του κινήματος «όχι στα διόδια», εάν δεν ήταν απλώς ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ με στόχο τη «χειρουργική» εφαρμογή της λαϊκής παροιμίας «και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος»…
Γιατί επί της ουσίας τόσο το υπουργείο Υποδομών όσο και οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, διαπραγματεύονται «μαϊμού» μείωση του αντιτίμου, αφού οι εργολάβοι δεν πρόκειται να χάσουν ούτε ένα ευρώ, ενώ και οι πολίτες δεν πρόκειται να εξοικονομήσουν ούτε ένα ευρώ.
Ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης αρχικά είχε υποτιμήσει την ισχύ του κινήματος «δεν πληρώνω», στη συνέχεια, μετά τη γιγάντωσή του, έλεγε ότι μόνο μια δραστική μείωση στην τιμή των διοδίων θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το κίνημα. Στη λογική του υπουργείου συντάχθηκαν και οι εργολάβοι, που είδαν το ταμείο τους να «αιμορραγεί»… Κάπως έτσι ξεκίνησαν οι πρώτες συζητήσεις για αναθεώρηση των συμβάσεων με υποσχέσεις για μείωση έως και 50% του αντιτίμου των διοδίων σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους που δεν έχουν ακόμα κατασκευαστεί. Η αλήθεια είναι βέβαια τελείως διαφορετική, αφού στην πραγματικότητα το Δημόσιο για να επιτύχει τη μείωση στο γκισέ θα συμφωνήσει σε μείωση των εσόδων του… Οι πολίτες, δηλαδή, θα πληρώνουν μειωμένα διόδια και το Δημόσιο - οι πολίτες πάλι - θα δίνει τη διαφορά στους εργολάβους!
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναθεωρημένες συμβάσεις θα προβλέπουν ότι για να μειωθεί το αντίτιμο των διοδίων το Δημόσιο θα μειώσει το ποσοστό των εσόδων του από τα διόδια, ξεκινώντας το 2012 από τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου», το 2015 από τη «Νέα Οδό» και το 2021 από την «Ολυμπία Οδό». Όχι Γιάννης, Γιαννάκης!
Γιατί επί της ουσίας τόσο το υπουργείο Υποδομών όσο και οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, διαπραγματεύονται «μαϊμού» μείωση του αντιτίμου, αφού οι εργολάβοι δεν πρόκειται να χάσουν ούτε ένα ευρώ, ενώ και οι πολίτες δεν πρόκειται να εξοικονομήσουν ούτε ένα ευρώ.
Ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης αρχικά είχε υποτιμήσει την ισχύ του κινήματος «δεν πληρώνω», στη συνέχεια, μετά τη γιγάντωσή του, έλεγε ότι μόνο μια δραστική μείωση στην τιμή των διοδίων θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το κίνημα. Στη λογική του υπουργείου συντάχθηκαν και οι εργολάβοι, που είδαν το ταμείο τους να «αιμορραγεί»… Κάπως έτσι ξεκίνησαν οι πρώτες συζητήσεις για αναθεώρηση των συμβάσεων με υποσχέσεις για μείωση έως και 50% του αντιτίμου των διοδίων σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους που δεν έχουν ακόμα κατασκευαστεί. Η αλήθεια είναι βέβαια τελείως διαφορετική, αφού στην πραγματικότητα το Δημόσιο για να επιτύχει τη μείωση στο γκισέ θα συμφωνήσει σε μείωση των εσόδων του… Οι πολίτες, δηλαδή, θα πληρώνουν μειωμένα διόδια και το Δημόσιο - οι πολίτες πάλι - θα δίνει τη διαφορά στους εργολάβους!
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναθεωρημένες συμβάσεις θα προβλέπουν ότι για να μειωθεί το αντίτιμο των διοδίων το Δημόσιο θα μειώσει το ποσοστό των εσόδων του από τα διόδια, ξεκινώντας το 2012 από τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου», το 2015 από τη «Νέα Οδό» και το 2021 από την «Ολυμπία Οδό». Όχι Γιάννης, Γιαννάκης!