Είναι απίστευτο αυτό που συνέβη, όταν αποκλείστηκε η εθνική οδός σε τρία σημεία από ελάχιστο χιόνι που έπεσε», είπε ο κ. Θεοδωρόπουλος και συμπλήρωσε ότι η εταιρεία δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις που είχε με βάση τη σύμβαση που είχε υπογράψει. «Ήταν υποχρεωμένη με βάση τη σύμβαση να κρατήσει σε λειτουργία την εθνική οδό. Δεν το έκανε, με αποτέλεσμα εκατοντάδες πολίτες να «εγκλωβιστούν» επί ώρες. Η σύμβαση παραχώρησης όμως απ΄την οποία απορρέουν οι υποχρεώσεις της εταιρίας την υποχρεώνει να κρατάει την εθνική οδό ανοιχτή. Και μπορεί ο δρόμος να ήταν κλειστός αλλά τα διόδια ήταν ανοικτά».
Σύμφωνα με τον ίδιο, την περασμένη Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δημήτρης Ρέππας ονόμασε ότι υπεύθυνος για την κατάσταση είναι η εν λόγω εταιρεία και παρήγγειλε να ελεγχθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες της εταιρείας για το ότι η εθνική οδός έμεινε κλειστή. «Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι δεν μπορούν να εκχωρούνται οι εθνικές οδοί σε εταιρείες γιατί πλέον αποδείχτηκε ότι είναι και επικίνδυνο. Όταν υπάρξει μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, αν υποθέσουμε ότι ήταν μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης αυτή, δεν μπορεί να διαχειρίζεται την ασφάλεια της χώρας μια ιδιωτική εταιρία, η οποία απέδειξε ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί», σημείωσε ο κ. Θεοδωρόπουλος. «Μπορεί η εταιρεία να εκτέθηκε, αλλά πέρα απ’ αυτό τίθεται κι ένα ζήτημα ασφάλειας της χώρας. Πώς παραχωρείς το νευραλγικό σου οδικό δίκτυο, τη διαχείρισή του και τη λειτουργία του σε μια ιδιωτική εταιρία; Είναι ζήτημα εθνικής ασφάλειας πλέον», συμπλήρωσε.
Αφορμή για να υπάρξουν κυρώσεις
Το κίνημα «Δεν Πληρώνω» όπως αναφέρει ο κ. Θεοδωρόπουλος κίνημα εδώ και χρόνια υποστηρίζει ότι πρέπει να ακυρωθούν οι συμβάσεις παραχώρησης που έχει υπογράψει το ελληνικό δημόσιο. «Αυτό που συνέβη τη Δευτέρα είναι μια αφορμή προς το ελληνικό δημόσιο για να επιβάλει κυρώσεις προς την εταιρία και με βάση το ότι δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις της να προχωρήσει σε ακύρωση των συμβάσεων», υποστήριξε. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη συνεισφορά των ιδιωτικών εταιρειών στην κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων. Όπως τόνισε η συνεισφορά ξεκινά από το 4% και φτάνει έως το 9%. «Αυτά είναι τα κεφάλαια που βάζουν οι ιδιωτικές εταιρίες για να κατασκευάσουν τους αυτοκινητόδρομους. Πρόκειται για ένα πάρα πολύ μικρό ποσοστό, το οποίο το γνωρίζει και η κυβέρνηση. Και τίθεται το ερώτημα τώρα εάν έναντι 4% ή 9% του κεφαλαίου μπορούμε να παραχωρούμε τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια τους σε ιδιώτες; Αν είναι να μαζευτούμε εγώ κι εσύ και δέκα ακόμη άνθρωποι και να γίνουμε κι εμείς κατασκευαστές οδών προσφέροντας ελάχιστα».
Ετοιμάζουν «απάντηση»
Αύριο, θα πραγματοποιηθεί συνέλευση του Πανελλαδικού Συντονιστικού στα Τρίκαλα με αντικείμενο συνάντησης η συνέχιση του αγώνα για την κατάργηση των διοδίων. Στις 12 το μεσημέρι θα συναντηθούμε δεκάδες επιτροπές που δραστηριοποιούνται σε όλη την Ελλάδα, θα συζητήσουμε και θα δώσουμε με τον τρόπο μας την απάντηση που αρμόζει στους μεγαλοεργολάβους και στην κυβέρνησή τους. «Θα εξετάσουμε όλα αυτά τα δεδομένα, με βάση αυτά τα περιστατικά που έγιναν, αλλά και με βάση την ποινικοποίηση του κινήματος των διοδίων, καθώς οι αρνητές πληρωμής των διοδίων θα αντιμετωπίζουν απο δω και στο εξής πρόστιμα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας που είναι της τάξης των 200 ευρώ», σημείωσε και συμπλήρωσε: «Εδώ τίθεται το ερώτημα ποιός είναι νόμιμος; Είναι νόμιμες οι εταιρίες οι οποίες βάζουν διόδια στις εθνικές οδούς; Θα επιστραφούν τα χρήματα στους χιλιάδες οδηγούς που κυκλοφόρησαν τη Δευτέρα και που πλήρωσαν διόδια; Κάποιος πρέπει να απαντήσει σε όλα αυτά τα ερωτήματα».
«Είναι νόμιμο;»
Σύμφωνα με τον ίδιο, κατά τη διάρκεια της συνάντησης θα εξεταστεί κατά πόσο νομικά στέκει η τροπολογία που έφερε η κυβέρνηση και έχει κάνει την άρνηση πληρωμής των διοδίων αδίκημα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. «Είναι αδίκημα αυτό; Και ποιο αδίκημα του ΚΟΚ τελείται όταν κάποιος αρνείται να πληρώσει διόδια; Κάνουμε παρακώλυση συγκοινωνιών; Μήπως η μπάρα είναι παράνομη κατακράτηση πάνω στην εθνική οδό;», αναρωτήθηκε.
«Δεν κάνουμε πίσω»
«Δεν θα κάνουμε πίσω σε καμία περίπτωση. Ήδη υπάρχουν καινούριες οδηγίες για τους οδηγούς που κινούνται πάνω στην εθνική οδό, εξακολουθούμε να μην πληρώνουμε διόδια και καλούμε και τον κόσμο να μην πληρώνει», ανέφερε ο κ. Θεοδωρόπουλος.
Σύμφωνα με τον ίδιο, την περασμένη Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δημήτρης Ρέππας ονόμασε ότι υπεύθυνος για την κατάσταση είναι η εν λόγω εταιρεία και παρήγγειλε να ελεγχθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες της εταιρείας για το ότι η εθνική οδός έμεινε κλειστή. «Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι δεν μπορούν να εκχωρούνται οι εθνικές οδοί σε εταιρείες γιατί πλέον αποδείχτηκε ότι είναι και επικίνδυνο. Όταν υπάρξει μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, αν υποθέσουμε ότι ήταν μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης αυτή, δεν μπορεί να διαχειρίζεται την ασφάλεια της χώρας μια ιδιωτική εταιρία, η οποία απέδειξε ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί», σημείωσε ο κ. Θεοδωρόπουλος. «Μπορεί η εταιρεία να εκτέθηκε, αλλά πέρα απ’ αυτό τίθεται κι ένα ζήτημα ασφάλειας της χώρας. Πώς παραχωρείς το νευραλγικό σου οδικό δίκτυο, τη διαχείρισή του και τη λειτουργία του σε μια ιδιωτική εταιρία; Είναι ζήτημα εθνικής ασφάλειας πλέον», συμπλήρωσε.
Αφορμή για να υπάρξουν κυρώσεις
Το κίνημα «Δεν Πληρώνω» όπως αναφέρει ο κ. Θεοδωρόπουλος κίνημα εδώ και χρόνια υποστηρίζει ότι πρέπει να ακυρωθούν οι συμβάσεις παραχώρησης που έχει υπογράψει το ελληνικό δημόσιο. «Αυτό που συνέβη τη Δευτέρα είναι μια αφορμή προς το ελληνικό δημόσιο για να επιβάλει κυρώσεις προς την εταιρία και με βάση το ότι δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις της να προχωρήσει σε ακύρωση των συμβάσεων», υποστήριξε. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη συνεισφορά των ιδιωτικών εταιρειών στην κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων. Όπως τόνισε η συνεισφορά ξεκινά από το 4% και φτάνει έως το 9%. «Αυτά είναι τα κεφάλαια που βάζουν οι ιδιωτικές εταιρίες για να κατασκευάσουν τους αυτοκινητόδρομους. Πρόκειται για ένα πάρα πολύ μικρό ποσοστό, το οποίο το γνωρίζει και η κυβέρνηση. Και τίθεται το ερώτημα τώρα εάν έναντι 4% ή 9% του κεφαλαίου μπορούμε να παραχωρούμε τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια τους σε ιδιώτες; Αν είναι να μαζευτούμε εγώ κι εσύ και δέκα ακόμη άνθρωποι και να γίνουμε κι εμείς κατασκευαστές οδών προσφέροντας ελάχιστα».
Ετοιμάζουν «απάντηση»
Αύριο, θα πραγματοποιηθεί συνέλευση του Πανελλαδικού Συντονιστικού στα Τρίκαλα με αντικείμενο συνάντησης η συνέχιση του αγώνα για την κατάργηση των διοδίων. Στις 12 το μεσημέρι θα συναντηθούμε δεκάδες επιτροπές που δραστηριοποιούνται σε όλη την Ελλάδα, θα συζητήσουμε και θα δώσουμε με τον τρόπο μας την απάντηση που αρμόζει στους μεγαλοεργολάβους και στην κυβέρνησή τους. «Θα εξετάσουμε όλα αυτά τα δεδομένα, με βάση αυτά τα περιστατικά που έγιναν, αλλά και με βάση την ποινικοποίηση του κινήματος των διοδίων, καθώς οι αρνητές πληρωμής των διοδίων θα αντιμετωπίζουν απο δω και στο εξής πρόστιμα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας που είναι της τάξης των 200 ευρώ», σημείωσε και συμπλήρωσε: «Εδώ τίθεται το ερώτημα ποιός είναι νόμιμος; Είναι νόμιμες οι εταιρίες οι οποίες βάζουν διόδια στις εθνικές οδούς; Θα επιστραφούν τα χρήματα στους χιλιάδες οδηγούς που κυκλοφόρησαν τη Δευτέρα και που πλήρωσαν διόδια; Κάποιος πρέπει να απαντήσει σε όλα αυτά τα ερωτήματα».
«Είναι νόμιμο;»
Σύμφωνα με τον ίδιο, κατά τη διάρκεια της συνάντησης θα εξεταστεί κατά πόσο νομικά στέκει η τροπολογία που έφερε η κυβέρνηση και έχει κάνει την άρνηση πληρωμής των διοδίων αδίκημα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. «Είναι αδίκημα αυτό; Και ποιο αδίκημα του ΚΟΚ τελείται όταν κάποιος αρνείται να πληρώσει διόδια; Κάνουμε παρακώλυση συγκοινωνιών; Μήπως η μπάρα είναι παράνομη κατακράτηση πάνω στην εθνική οδό;», αναρωτήθηκε.
«Δεν κάνουμε πίσω»
«Δεν θα κάνουμε πίσω σε καμία περίπτωση. Ήδη υπάρχουν καινούριες οδηγίες για τους οδηγούς που κινούνται πάνω στην εθνική οδό, εξακολουθούμε να μην πληρώνουμε διόδια και καλούμε και τον κόσμο να μην πληρώνει», ανέφερε ο κ. Θεοδωρόπουλος.
Περισσότερα: "karfitsa.gr"