17 Φεβ 2011

Φτιάχνουμε εμείς τους δρόμους και εισπράττουν οι εργολάβοι!

Δημοσιεύτηκε στο "Πρώτο Θέμα" στις 10/02/2011


Δημόσιο και πολίτες, μέσω των διοδίων, πληρώνουν πάνω από το 50% του κόστους κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, την ώρα που οι εργολάβοι συνεισφέρουν λιγότερο από το 10%!

Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας παρουσιάζοντας χθες το νέο σχέδιο νόμου για τα δημόσια έργα δεν άφησε να πέσει κάτω το γάντι για τις συμβάσεις παραχώρησης και τη διαπραγμάτευση με τις κοινοπραξίες.

Όπως είπε “δεν θέλουμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις και να συζητήσουμε από μηδενική βάση γιατί αυτό θα δημιουργούσε προβλήματα στην κατανομή κινδύνων μεταξύ των τεσσάρων πλευρών που συμμετέχουν στα έργα».

Ωστόσο, με βάση τα στοιχεία που ο ίδιος δημοσιοποίησε, από το συνολικό κόστος των 8,7 δισ., που έχουν οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, 2,3 δισ.. ευρώ συνιστά η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου, 2,3 δισ.. τα έσοδα από τα διόδια, 3,3 δισ., τα κεφάλαια τραπεζών και 800 εκ. ευρώ τα ίδια κεφάλαια των ιδιωτών.

Πρακτικώς δηλαδή πάνω από το 50% της χρηματοδότησης, άσχετα από όσα λέγονται, συνεισφέρει το ελληνικό δημόσιο μαζί με τα κοινοτικά κονδύλια που θα πληρώσουν συνολικά 4,6 δισ. ευρώ!

Όπως επισήμανε ο κ. Ρέππας εάν τα νούμερα αυτά διαταραχθούν θα κάνουμε ακριβότερα τα έργα. Από τα έργα το δημόσιο προβλέπεται να εισπράξει μελλοντικά πάνω από 22 δισ. ευρώ.

«Αυτό μας διευκολύνει να κάνουμε χειρισμούς αλλά στην ισορροπία σχέσεων που έχουν διασφαλίσει οι όροι των συμβάσεων του 2007» τόνισε ο κ. Ρέππας λέγοντας ότι εάν αλλάξει η ισορροπία μπορεί να υπάρξουν ακόμη και προσφυγές από εργολάβους, στη λογική ότι έχασαν τα έργα επειδή άλλοι ήταν αρχικά οι όροι και αλλιώς διαμορφώνονται σήμερα.

Όλα αυτά, όταν σήμερα ή το αργότερο αύριο προβλέπεται να κατατεθεί στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες η τροπολογία για τα διόδια, με την οποία θα θεωρείται παράβαση του ΚΟΚ η μη πληρωμή και θα οδηγεί στην παρέμβαση της αστυνομίας, δημιουργώντας προβλήματα και με την εφορία....