Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/02/2011
πηγή: ΑΥΓΗ
12/1/2011: "η είσπραξη των διοδίων είναι ευθύνη με βάση τους νόμους και τις συμβάσεις και το ήθελαν αυτό οι εταιρείες δική τους υπόθεση, όπως και η ασφάλεια. Είναι παράνομο να επέμβω εγώ ως Δημόσιο..." δήλωνε ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης σε συνέντευξή του στον ραδιοσταθμό "Σκάι".
Στις 10/2/2011, την Πέμπτη το απόγευμα δηλαδή, κατατίθεται η τροπολογία κατά παραγγελία των εργολάβων, με την οποία η άρνηση πληρωμής διοδίων στους οδικούς άξονες, μετατρέπεται σε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μετά προστίμου, ενώ προβλέπεται και η αφαίρεση της άδειας του οδηγού, ακόμη και των πινακίδων κυκλοφορίας, πάλι κατά κοκ. Οι υπουργοί που παρανομούν είναι οι Δικαιοσύνης, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών. Σύμφωνα με την τροπολογία, η τροχαία τίθεται στη δούλεψη των παραχωρησιούχων και η άρνηση πληρωμής διοδίων κατά την αιτιολογική έκθεση "συνιστά αποκλίνουσα συμπεριφορά που προκαλεί κωλυσιεργία, επηρεάζει αρνητικά την κυκλοφορία, αλλά και την ασφάλεια και λειτουργία της συγκοινωνιακής εγκατάστασης"! Η τροχαία "μπορεί να διαπιστώνει την παράβαση με αυτοπρόσωπη παρουσία κατά τη διάπραξή της ή κατόπιν ελέγχου του οχήματος", με συνέπεια την επιβολή προστίμου 200 ευρώ ή και την αφαίρεση άδειας ικανότητας οδηγού, άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων του οχήματος για 20 ημέρες. Ως υπόχρεοι καταβολής του διοδίου ορίζονται ο ιδιοκτήτης ή ο οδηγός του οχήματος. Η συνδρομή του δημοσίου όμως δεν σταματά εδώ. Ήδη μετά το πράσινο φως της Αρχής Προστασίας δεδομένων οι πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που έχουν "φωτογραφηθεί" στα διόδια και βρίσκονται στα χέρια των παραχωρησιούχων μπορούν να "αντιστοιχηθούν" με τους ιδιοκτήτες των οχημάτων βάσει των στοιχείων του υπουργείου Υποδομών - Δικτύων πάλαι ποτέ και μεταφορών - συγκοινωνιών.
Τα δώρα του δημοσίου διά του υπουργείου Υποδομών προς τους εργολάβους είναι κι άλλα. Επιχειρεί να νομιμοποιήσει τα αυθαίρετα, με τη βούλα της Πολεοδομίας, της "Νέας Οδού". Το πιο "διάσημο", ο σταθμός διοδίων στις Αφίδνες. Προφανώς είναι πολύ περισσότερα. Η αιτιολογική έκθεση της διάταξης του άρθρου 89 του νομοσχεδίου "αναμόρφωση συστήματος ανάθεσης και εκτέλεσης συμβάσεων μελετών και δημοσίων έργων, Ίδρυση Αρχής Ελέγχου Μελετών και Έργων και άλλες διατάξεις" αναφέρει: "η έγκριση μελετών εφαρμογής σταθμών διοδίων, σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών και κέντρων διοίκησης αυτοκινητοδρόμων, που συντελέστηκε πριν τη θέση σε ισχύ του Ν. 2300/1995, επέχει θέση οικοδομικής άδειας των εγκαταστάσεων αυτών και οι κατασκευασθείσες βάσει των μελετών αυτών εγκαταστάσεις θεωρούνται κατά πάντα νόμιμες". Ο νόμος που επικαλούνται οι συντάκτες του νομοσχεδίου είναι αυτός για τη μεταφορά συντελεστή δόμησης, ο οποίος καταργήθηκε ως αντισυνταγματικός. Βιάζονται δε τόσο να τακτοποιήσουν το θέμα που άλλη αρίθμηση έχει η διάταξη στην εισηγητική έκθεση κι άλλη στο σώμα του νομοσχεδίου. Η νομιμοποίηση περνάει ως προσθήκη στον νόμο 3555/2007 με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης στη Βουλή η οποία περιλαμβάνει τα 175 χλμ. της Εθνικής. Από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια, το κομμάτι Σχηματάρι Χαλκίδα 11 χλμ. και την κατασκευή της λεγόμενης Ιονίας Οδού (μήκους 196 χλμ Αντίρριο - Ιωάννινα ).
Στις 10/2/2011, την Πέμπτη το απόγευμα δηλαδή, κατατίθεται η τροπολογία κατά παραγγελία των εργολάβων, με την οποία η άρνηση πληρωμής διοδίων στους οδικούς άξονες, μετατρέπεται σε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μετά προστίμου, ενώ προβλέπεται και η αφαίρεση της άδειας του οδηγού, ακόμη και των πινακίδων κυκλοφορίας, πάλι κατά κοκ. Οι υπουργοί που παρανομούν είναι οι Δικαιοσύνης, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών. Σύμφωνα με την τροπολογία, η τροχαία τίθεται στη δούλεψη των παραχωρησιούχων και η άρνηση πληρωμής διοδίων κατά την αιτιολογική έκθεση "συνιστά αποκλίνουσα συμπεριφορά που προκαλεί κωλυσιεργία, επηρεάζει αρνητικά την κυκλοφορία, αλλά και την ασφάλεια και λειτουργία της συγκοινωνιακής εγκατάστασης"! Η τροχαία "μπορεί να διαπιστώνει την παράβαση με αυτοπρόσωπη παρουσία κατά τη διάπραξή της ή κατόπιν ελέγχου του οχήματος", με συνέπεια την επιβολή προστίμου 200 ευρώ ή και την αφαίρεση άδειας ικανότητας οδηγού, άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων του οχήματος για 20 ημέρες. Ως υπόχρεοι καταβολής του διοδίου ορίζονται ο ιδιοκτήτης ή ο οδηγός του οχήματος. Η συνδρομή του δημοσίου όμως δεν σταματά εδώ. Ήδη μετά το πράσινο φως της Αρχής Προστασίας δεδομένων οι πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που έχουν "φωτογραφηθεί" στα διόδια και βρίσκονται στα χέρια των παραχωρησιούχων μπορούν να "αντιστοιχηθούν" με τους ιδιοκτήτες των οχημάτων βάσει των στοιχείων του υπουργείου Υποδομών - Δικτύων πάλαι ποτέ και μεταφορών - συγκοινωνιών.
Τα δώρα του δημοσίου διά του υπουργείου Υποδομών προς τους εργολάβους είναι κι άλλα. Επιχειρεί να νομιμοποιήσει τα αυθαίρετα, με τη βούλα της Πολεοδομίας, της "Νέας Οδού". Το πιο "διάσημο", ο σταθμός διοδίων στις Αφίδνες. Προφανώς είναι πολύ περισσότερα. Η αιτιολογική έκθεση της διάταξης του άρθρου 89 του νομοσχεδίου "αναμόρφωση συστήματος ανάθεσης και εκτέλεσης συμβάσεων μελετών και δημοσίων έργων, Ίδρυση Αρχής Ελέγχου Μελετών και Έργων και άλλες διατάξεις" αναφέρει: "η έγκριση μελετών εφαρμογής σταθμών διοδίων, σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών και κέντρων διοίκησης αυτοκινητοδρόμων, που συντελέστηκε πριν τη θέση σε ισχύ του Ν. 2300/1995, επέχει θέση οικοδομικής άδειας των εγκαταστάσεων αυτών και οι κατασκευασθείσες βάσει των μελετών αυτών εγκαταστάσεις θεωρούνται κατά πάντα νόμιμες". Ο νόμος που επικαλούνται οι συντάκτες του νομοσχεδίου είναι αυτός για τη μεταφορά συντελεστή δόμησης, ο οποίος καταργήθηκε ως αντισυνταγματικός. Βιάζονται δε τόσο να τακτοποιήσουν το θέμα που άλλη αρίθμηση έχει η διάταξη στην εισηγητική έκθεση κι άλλη στο σώμα του νομοσχεδίου. Η νομιμοποίηση περνάει ως προσθήκη στον νόμο 3555/2007 με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης στη Βουλή η οποία περιλαμβάνει τα 175 χλμ. της Εθνικής. Από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια, το κομμάτι Σχηματάρι Χαλκίδα 11 χλμ. και την κατασκευή της λεγόμενης Ιονίας Οδού (μήκους 196 χλμ Αντίρριο - Ιωάννινα ).