3 Φεβ 2011

Επιτροπές κατά των διοδίων: Ο αγώνας συνεχίζεται και εντείνεται


Παπαγιάννης Κώστας
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/01/2011
Ενόψει της νέας πανελλαδικής κινητοποίησης κατά των διοδίων στις 6 Φεβρουαρίου η "Αυγή" μίλησε με εκπροσώπους των συντονιστικών επιτροπών κατά των διοδίων από όλη την Ελλάδα, που σχολίασαν τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τις παραχωρησιούχες εταιρείες για μείωση των τιμών των διοδίων και τα επόμενα βήματα του κινήματος κατά των διοδίων.
Νέα πανελλαδική κινητοποίηση στις 6 Φεβρουαρίου

Β. Ζούμπος, Επιτροπή Κατοίκων και Φορέων Ενάντια στα Διόδια Λαμίας
Θεωρούμε ότι οι διαπραγματεύσεις που γίνονται μεταξύ κυβέρνησης και εταιρειών είναι αποπροσανατολιστικές. Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε το κίνημα κατά των διοδίων, στόχος ήταν η κατάργηση όλων των διοδίων, δημοσίων και ιδιωτικών. Διεκδικούμε την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών από τους χιλιοπληρωμένους δημόσιους δρόμους. Στόχοι μας επίσης είναι η ανακατασκευή των παραδρόμων και η συνολική βελτίωση του παρακμιακού εθνικού δικτύου.
Τόσα χρόνια πληρώναμε φόρο αίματος για το ανολοκλήρωτο Πέταλο του Μαλιακού και τώρα που φτιάξανε μόνο μέρος του Πετάλου ζητάνε να πληρώσουμε με οικονομικό στραγγαλισμό. Σε λίγο δεν θα μπορούμε να κυκλοφορήσουμε μέσα στην πόλη μας με τους δύο νέους σταθμούς διοδίων που σχεδιάζουν.

Θ. Πετράκος, Συντονιστική Επιτροπή Φορέων και Πολιτών Πελοποννήσου κατά των Διοδίων
Αυτό που έχει γίνει στην Πελοπόννησο ξεπερνά τα όρια της θρασύτητας. Στις 31 Αυγούστου η διαδρομή Καλαμάτα - Αθήνα κόστιζε 10,40 ευρώ, σήμερα, με την προσθήκη μόνο 35 επιπλέον χλμ., η ίδια διαδρομή κοστίζει 19,40 ευρώ. Στη διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα υπάρχουν 7 σταθμοί διοδίων για 250 χλμ. Υπάρχει μεγάλη αγανάκτηση στον κόσμο κι ο περιφερειάρχης Π. Τατούλης αναγκάστηκε να αλλάξει άποψη και να στείλει επιστολή στον Ρέππα για υπερβολικές αυξήσεις.
Με το εξευτελιστικό επιτόκιο με το οποίο δανείστηκαν οι κατασκευαστές, το Δημόσιο θα μπορούσε να είχε φτιάξει μόνο του τους δρόμους. Τρία κοινοτικά πλαίσια στήριξης κι η Πελοπόννησος δεν έχει δρόμους. Πλέον στην Πελοπόννησο η μόνη επιλογή μετακίνησης είναι ο οδικός άξονας, καθώς ο σιδηρόδρομος έκλεισε πριν από λίγες μέρες.

Ηλ. Τσολακίδης, Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας
Ο αγώνας για την κατάργηση όλων των διοδίων θα ενταθεί. Το κίνημα κατά των διοδίων «Δεν πληρώνουμε» είναι μόνο η αρχή ενός αγώνα, ο οποίος θα έχει συνέχεια και θα διεξαχθεί χωρίς συμβιβασμούς και υποχωρήσεις. Οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα συνεπάγονται εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του κράτους (π.χ. εθνικοί δρόμοι) και στην πράξη αποτελούν ένα πολιτικά πρόστυχο χρηματοοικονομικό εργαλείο, το οποίο σχεδιάστηκε για να μεταφέρει εθνικό πλούτο στα χέρια ιδιωτών.
Ο αγώνας των πολιτών ήδη ακυρώνει τους σχεδιασμούς αυτούς και θα κερδηθεί σπάζοντας τον πρώτο κρίκο της αντιλαϊκής αλυσίδας. Το «Δεν πληρώνουμε» δεν είναι ούτε σύνθημα ούτε μόδα. Είναι η ελπίδα που ξεπήδησε μέσα από την κοινωνική απελπισία, την αγανάκτηση, την αδικία και θα μετασχηματιστεί σε πολιτική ελπίδα.

Στρ. Λουπάτατζης, Συντονιστική Επιτροπή Φορέων και Κατοίκων ΒΑ Αττικής
Σήμερα που το κίνημα ενάντια στα διόδια "Δεν Πληρώνω" έχει επεκταθεί και απαιτεί την κατάργηση όλων των διοδίων και την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών στους δημόσιους αυτοκινητόδρομους, οι τράπεζες πιέζουν προς την κατεύθυνση αλλαγής των συμβάσεων με διάφορα προσχήματα. Η πραγματική αιτία είναι ότι επιδιώκουν τη χρονική παράταση των συμβάσεων, αλλά και την αύξηση των επιτοκίων. Πόσο εύκολο είναι ο πολίτης να εμπιστευθεί τη διαδικασία διαπραγμάτευσης όταν στις θέσεις των γενικών γραμματέων του υπουργείου Υποδομών βρίσκονται διευθυντικά στελέχη των εταιρειών που διαχειρίζονται τα διόδια;
Ο σχεδιασμός μας, στην τωρινή φάση του αγώνα, επικεντρώνεται στη διεύρυνση των κοινωνικών συμμαχιών. Προτείνουμε στους αγρότες και επαγγελματίες οδηγούς να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και σε κάθε κινητοποίηση να ανοίγουμε τις μπάρες εναλλακτικά από το κλείσιμο των δρόμων. Με αυτό τον τρόπο θα φέρουμε την κοινωνία μαζί μας αντί απέναντί μας.