6 Ιαν 2011

Μαγκριώτης: Κοινοπραξίες «απειλούν» με αποχώρηση από τα έργα

Από την "Καθημερινή"

Μεταξύ των αιτιών είναι το «μπλοκάρισμα» της χρηματοδότησης από τις τράπεζες αλλά και η άρνηση της πληρωμής διοδίων. 

Επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, οτι πράγματι υπάρχει απειλή εκ μέρους κοινοπραξιών -που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους- να αποχωρήσουν από τα έργα, λόγω των διαφόρων προβλημάτων, όπως η άρνηση πληρωμής διοδίων που παίρνει διαστάσεις, το «μπλοκάρισμα» της χρηματοδότησης από τις τράπεζες, αλλά και την καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων, εκ μερους του Ελληνικου Δημοσίου.

«Υπάρχει η απειλή να φύγουν. Επισήμως δεν μας έχουν θέσει το ζήτημα, αλλά το ακούμε δεξιά κι αριστερα», τόνισε ο κ Μαγκριώτης μιλώντας στον σταθμό ΣΚΑΙ.

Ο υφυπουργός Υποδομών, χαρακτήρισε λάθος την κίνηση πολιτών να μην πληρώνουν διόδια. Ζημιώνουν, είπε, όχι μόνο το κράτος που εισπράττει μόνο τον ΦΠΑ απο το κάθε αντίτιμο διοδίου, αλλά και οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά, θα στραφούν εναντίον του δημοσίου για διαφυγόντα κέρδη.

Πάντως, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι αυτές οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν πράγματι ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα ακριβά διόδια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητοδρόμους ετοιμάζονται να στείλουν χιλιάδες κατασχετήρια, εναντίον οδηγών που σηκώνουν τις μπάρες, καθώς φωτογραφίζονται αυτομάτως οι αριθμοί των αυτοκινήτων τους ή να βρούν άλλους τρόπους, σε συνεργασία με το Ελληνικό δημόσιο να υπάρξουν συνέπειες.

Ο κύριος Μαγκριώτης δήλωσε, επίσης, ότι εδώ και λίγο καιρό, οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότησή τους, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τη μείωση της ροής των αυτοκινήτων, λόγω της οικονομικής κρίσης και τη μη πληρωμή διοδίων, καθως και την αύξηση των επιτοκίων σε σχέση με την περίοδο που υπεγράφησαν οι συμβάσεις. «Εμεις», υπογράμμισε ο υφυπουργός, «θεωρούμε πως οι απαιτήσεις των τραπεζών είναι υπερβολικές. Το δημόσιο θα προσπαθήσει και θα τα καταφέρει να είναι σωστό στις συμβατικές του υποχρεώσεις."

Όπως εξήγησε, ο κύριος Μαγκριώτης, οι κοινοπραξίες και οι τράπεζες έχουν κληθεί από το Υπουργείο Υποδομών, σ΄ έναν υπεύθυνο διάλογο για να «σωθούν οι αυτοκινητόδρομοι». Κι αυτό είναι προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου και των ίδιων των εταιρειών. Πρέπει, είπε, να γίνουν τροποποιήσεις και των πέντε συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, αφού προχωρήσουμε σε διαπραγματεύσεις, με βάση τα νέα δεδομένα, για να σώσουμε τα έργα και οι συμβάσεις αυτές θα έρθουν σύντομα στη Βουλή.