Πηγή: http://www.newsday.gr
Εδώ και δεκαετίες όλοι μας πληρώνουμε διόδια και τέλη κυκλοφορίας στο κράτος για να φτιαχτούν υποτίθεται οι αυτοκινητόδρομοι, παρόλα αυτά το κράτος τελικά τους παραχωρεί σε ιδιώτες και εμείς κάπου στη μέση να πληρώνουμε τελικά και τους δύο[...]
Εδώ και δεκαετίες όλοι μας πληρώνουμε διόδια και τέλη κυκλοφορίας στο κράτος για να φτιαχτούν υποτίθεται οι αυτοκινητόδρομοι, παρόλα αυτά το κράτος τελικά τους παραχωρεί σε ιδιώτες και εμείς κάπου στη μέση να πληρώνουμε τελικά και τους δύο[...]
[...] Στις 15 Οκτωβρίου του 2010, λίγες εβδομάδες πριν ξεσπάσει η «θύελλα των διοδίων» στη χώρα μας, οι υπουργοί Μεταφορών των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν -στο πλαίσιο της συνόδου που διεξήχθη στο Λουξεμβούργο- για τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία σχετικά με την αναθεώρηση της χρέωσης των οχημάτων στις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις (Eurovignette).
Κεντρική ιδέα της νέας οδηγίας ήταν η ευνοϊκή ρύθμιση της χρέωσης για τους οδηγούς «φιλικών» προς το περιβάλλον οχημάτων, ενώ ειδική μνεία έγινε σε εκείνη τη σύνοδο στην εκπτωτική πολιτική των διοδίων στη Νορβηγία, η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχει αποδεχτεί το νέο πλαίσιο χρεώσεων και εξακολουθεί να επιτρέπει μεγαλύτερες ποσοστιαίες εκπτώσεις από εκείνες που προβλέπονται από την ευρωπαϊκή οδηγία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ευρωπαϊκή οδηγία (Eurovignette) δίνει το δικαίωμα στις κατά τόπους οδικές Αρχές να εφαρμόσουν πολιτικές που να εξαιρούν απομονωμένες ή οικονομικά ασθενείς περιοχές από το να υποχρεώνουν τους χρήστες του οδικού δικτύου να πληρώνουν διόδια ή να χρεώνονται εμμέσως για την ανάπτυξη του δικτύου.
Ακούστε παρακάτω τις απόψεις που εξέφρασε στο Newsday για το ζήτημα, ο Πολιτικός Μηχανικός κ. Χρήστος Παναγής μέλος της "Συντονιστικής Επιτροπής Κατοίκων & Φορέων Β.Α. Αττικής ενάντια στα Διόδια".